T-onlineEredményes évet zárt 2006-ban a T-Online Magyarország Zrt.: a vállalat árbevétele az egy évvel korábbihoz képest több mint 21,8 százalékkal növekedett, a HAR szerinti adózás elõtti eredménye pedig elérte 1,7 milliárd forintot. Az eredmények hátterében elsõsorban a szélessávú termékek dinamikus terjedése, a kiemelkedõ médiaértékesítés, a kiadás oldalon pedig a szigorú költséggazdálkodás áll. A vállalat szélessávú piacrészesedése országos szinten 42 százalék körül alakult, amellyel õrzi stabil vezetõ pozícióját a hazai internet piacon. A vállalat szerint a 2007. az integrált szolgáltatások éve lesz.

  T-onlineEredményes évet zárt 2006-ban a T-Online Magyarország Zrt.: a vállalat árbevétele az egy évvel korábbihoz képest több mint 21,8 százalékkal növekedett, a HAR szerinti adózás elõtti eredménye pedig elérte 1,7 milliárd forintot. Az eredmények hátterében elsõsorban a szélessávú termékek dinamikus terjedése, a kiemelkedõ médiaértékesítés, a kiadás oldalon pedig a szigorú költséggazdálkodás áll. A vállalat szélessávú piacrészesedése országos szinten 42 százalék körül alakult, amellyel õrzi stabil vezetõ pozícióját a hazai internet piacon. A vállalat szerint a 2007. az integrált szolgáltatások éve lesz.

A T-Online Magyarország 2006-ban 21,8 %-os árbevétel-növekedés mellett a 2005. évi 28,6 milliárd forinttal szemben közel 34,8 milliárd forint bevételt ért el. Ezzel párhuzamosan, a megnövekedett forgalommal párosuló szigorú költséggazdálkodás hatására az EBITDA egy év alatt 3,18 milliárdról 3,415 milliárd forintra nõtt, a HAR szerinti adózás elõtti eredménye pedig kis mértékben, 2,242 milliárdról 1,7 milliárd forintra csökkent.

 

 Tavaly a dinamikusan növekedõ internetes piacon a vállalat internet-elõfizetõinek száma soha nem látott növekedést ért el: 30 százalékos növekedés mellett elérte a 427 ezer fõt. A T-Online Magyarország piaci részesedése az elmúlt évben a szélessávú internet-elérések (ADSL + Kábelnet) terén 42 százalék volt, amellyel egyértelmûen piacvezetõ pozíciót tudhat magáénak.

 

 A vállalat az elmúlt évben is kiemelt fontosságot tulajdonított a szélessávú internet elterjedésének, amely cél elérésére rendkívül nagy hangsúlyt fektetett. Növekvõ forgalmához nagyban hozzájárult az a T-Online által 2006 májusában elindított szélessávú internet ? ezen belül elsõsorban az ADSL ? népszerûsítését célzó edukációs program, amelynek révén a T-Online ADSL csomagok száma 54 százalékkal ? 219 ezerrõl 336 ezerre ? nõtt. Az elmúlt év és jelen év során a digitálisan éretlen lakosság internettel való megismertetése, és meghódítása rendkívül fontos és elengedhetetlen feladat a T-Online Magyarország számára, amely kapcsán a vállalat új kínálattal egészítette ki a portfolióját.

 

 Az elmúlt év költséggazdálkodását tekintve a vállalat a 21,8 százalékos bevétel-növekedést ? a korábbi idõszak 42,2 százalékos költségnövekedése helyett ?  a költségek 27,7 százalékos bõvülése mellett érte el, miközben a szervezet mérete ? létszáma ? nem változott.

 

 A beszerzési aukciók terén piacvezetõ T-Online Magyarország Marketline Üzleti Megoldások az elmúlt évben folyamatos fejlesztéseket hajtott végre, illetve a taktikai és beszerzési portfolióra irányuló szolgáltatások mellett a stratégiai megközelítésû szolgáltatásaira is kiemelt hangsúlyt fektetett.

 

 A T-Online által üzemeltetett internetes portálok szintén kedvezõen hatottak a vállalat eredményességére.  A barter és e-DM nélküli hirdetésbevételeket összegzõ Magyar Online Hirdetési Index szerint 2006-ban a MOHI-tagok bevételei 49,85 százalékkal nõttek. Az [origo] portfolió és iWiW közösségi portál együttesen (az Adnetwork nélkül) 63 százalékkal bõvítette tavaly a hirdetési árbevételét, amely a piaci átlaghoz képest gyorsabb növekedést jelent.   A T-Online Magyarország által az elmúlt évben indított új szolgáltatások közül kiemelkedik a T-Commal együttmûködésben útjára indított T-Home TV. Ez az új, interaktív televíziós platform várhatóan teljesen átalakítja a hagyományos otthoni szórakozást. Az új szolgáltatás középpontjában ? a megszokott tartalomkínálaton túl ? olyan forradalmi újdonságok állnak, mint a tévén keresztül történõ filmkölcsönzés, megállítható élõ televíziós adás, és az olyan interaktív szolgáltatások, mint az elektronikus mûsorújság, a választható nyelv, vagy az elõre programozható mûsorrögzítés.

 

 A T-Online Magyarország április végén megvásárolta az iWiW internetes közösségi oldalt, amelynek mûködése a fejlesztéseknek köszönhetõen gyorsan stabilizálódott, és a portál folyamatos növekedést ért el a regisztrált felhasználók és az oldalletöltések számát tekintve egyaránt.

 

 A vállalat ezen kívül szerzõdést írt alá a leggyorsabban növekvõ hazai online hirdetési szolgáltatásokat nyújtó cég, az Adnetwork Kft. megvételérõl. Az akvizíció célja az volt, hogy a vállalat az Adnetwork révén kitüntetett figyelmet szentelhessen a kis tartalomszolgáltatóknak, és számukra stabil hátteret és profi környezetet biztosítson.

 

 A digitális tartalomértékesítés folyamatosan növekedésével párhuzamosan az [origo] elérhetõ szolgáltatásainak köre is tavaly tovább bõvült és fejlõdött. A videa.hu saját fejlesztésû ingyenes videómegosztó-portál létrehozásának, valamint a folyamatos tartalmi megújulásnak és a piacbõvítésnek köszönhetõen tovább frissült az online portfolió, és a portálcsoport napi közönségforgalma tavasszal átlépte az 1 millió regisztrált egyedi napi látogatói számot, amely szám év végére elérte a kétmilliót. Mindezeknek köszönhetõen a vállalat részesedése a hazai auditált webforgalomból az év eleji 28,63 százalékról év végére 42,28 százalékra nõtt.

 

 Év elején elindult a T-Online Magyarország tiniportálja, a G-Portál, amely a G-Portál.hu és a Chat.hu oldalakat egyesíti és egészíti ki tiniknek szánt tartalmakkal. A Fundamenta ? Lakáskasszával kötött stratégiai megállapodás értelmében a felek lakás-elõtakarékossági szolgáltatást nyújtanak az internet-szolgáltató által üzemeltetett [origo] portálon keresztül. Õsztõl a T-Online Magyarország és az MTA SZTAKI együttmûködéseként a legnépszerûbb ingyenes online szótár az [origo] szolgáltatásai között jelenik meg, szorosabban integrálódik az [origo] keresõ szolgáltatásai közé.

  Újdonság, hogy az év során új külsõvel és keresõopciókkal útjára indult az OK.hu, az [origo] vadonatúj keresõszolgáltatása. A vizsla24 utódja a magyar és teljes weben történõ keresésen túl többek között térkép-, szótár-, nemzetközi és magyar hírkeresés-szolgáltatást, illetve online vásárlási lehetõséget kínál.

 

  A nõi portálpiac folyamatos átalakulásából és dinamikus fejlõdésébõl a [origo] Nõi Lapozója is kivette a részét: az [origo] stratégiai együttmûködésre lépett a HarmoNettel, amely eredményeként közös tartalommal is jelentkeznek. Ezen kívül a Blogter.hu-val kötött együttmûködési szerzõdésnek köszönhetõen  nyártól a Blogter lett az [origo] hivatalos blogszolgáltatása, és a portál csatornái között, így a a t-online.hu oldalairól is elérhetõvé vált.

 

 A T-Online Magyarország 2006-ban szerzõdést írt alá a Hungaroton Records kiadóval is, amelynek értelmében a t-online.hu-n található T-Online Zeneáruházban elérhetõvé vált a kiadó teljes könnyûzenei és folk repertoárja, valamint komolyzenei és népzenei kínálatának legfontosabb felvételei. Magyarország népszerû internetes zeneáruházában a bõvítésnek köszönhetõen több mint 300 ezer zeneszám lett elérhetõ.

 

 Az év során további elemekkel bõvült a T-Com és a T-Online internetalapú hangszolgáltatást nyújtó Klip szolgáltatása, így már nem csak interneten, de vezetékes és mobil irányban is lehet hívásokat indítani, valamint a Klikkbank, az [origo] portálon keresztül elérhetõ T-Online Magyarország és az Erste Bank Hungary Rt. közös banki szolgáltatása is  folyamatosan jelentkezett új szolgáltatásokkal.

 

 Õsszel a vállalat ? a cseh ProGamers-szel közösen ? megnyitotta a hazai számítógép-, és konzoljátékosok vadonatúj klubját T-Online PG Cyber Café néven. A Közép-Európában folyamatosan bõvülõ játékterem-hálózat új helyszíne Budapest egyik legkedveltebb helye, a Mammut Bevásárló- és Szórakoztató Központ.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük