Magyarország legnagyobb turisztikai vásárán, a 37. alkalommal megrendezett Utazás kiállításon 2014. február 27. – március 2. között Pécs hazai díszvendégként szerepelhetett. A szezonkezdetet jelentő vásár 30.000 ezer négyzetméteren, 500 kiállítóval, 45 ország jelenléte mellett, színes kulturális forgataggal, kedvező utazási ajánlatokkal fogadta a közönséget.

 

Magyarország legnagyobb turisztikai vásárán, a 37. alkalommal megrendezett Utazás kiállításon 2014. február 27. – március 2. között Pécs hazai díszvendégként szerepelhetett. A szezonkezdetet jelentő vásár 30.000 ezer négyzetméteren, 500 kiállítóval, 45 ország jelenléte mellett, színes kulturális forgataggal, kedvező utazási ajánlatokkal fogadta a közönséget.

 

A Hungexpo Zrt. adatai szerint mintegy 40.000 látogató kereste fel a Budapesti Vásárközpont standjait, az Utazás Szakmai Fórum-ot pedig idén is felvette az ENSZ Turisztikai Világszervezete az eseménynaptárába.

 

Sikeres volt a pécsi szereplés a Hungexpo Utazás kiállításán, Pataki Veronika sajtóreferens

tájékoztatása alapján. A Zsolnay Örökségkezelő Nkft. segítségével létrehozott kiállítás Pécs számára komoly visszhangot hozott, eredményeképp turisztikai cégek érdeklődtek Pécs iránt, tárgyalások folytak államtitkári szinten, valamint a Magyar Turizmus Zrt. Vezetőségével. Számtalan sajtóorgánum foglalkozott a baranyai megyeszékhellyel és remélhetőleg sok látogató tervezte meg tavaszi, vagy nyári látogatását a kultúra városába.

 

A legnagyobb érdeklődés a kirívóan különleges, 110 m2-es standot, a 19 millió forintos, 1905-ben készült Apáti-Abt vázaszobrot, a Zsolnay kerámiák ihlette ruhaköltemények divatbemutatóját, és a Zsolnay Porcelánmanufaktúra festőnőjének helyszíni munkáját övezte.

(lásd: http://euroastra.hu/node/78113) A látogatók rengeteg szórólapot vittek pécsi szállásokról, programokról, fesztiválokról, látnivalókról, sokan kifejezetten a Zsolnay Negyed és – a kiállított Zsolnay vázának köszönhetően – a Gyugyi kiállítás iránt érdeklődtek.

Pécs számára nemcsak a hazai megjelenés fontos, ezért ősszel várhatóan 150 külföldi turisztikai szakújságíró érkezik a városba, akiket elsősorban a Magyar Értéktárba felvett Zsolnay Negyedben és a világ élvonalába tartozó Kodály Központban kalauzolnak majd körbe a ZSÖK munkatársai.

 

Pécs számos kulturális és turisztikai intézménye egységes kínálattal jelent meg a kiállításon „1+1" elnevezésű, kedvezményes kampányával, melynek keretében december 31-ig egy jegy vásárlásához plusz egy lehetőséghez juthatnak az érdeklődők.

A kampányról bővebben: http://advertising.sporoljgroup.eu/, 30/529-0535.

 

A turisták Pécsről akár képregényt is írhatnak a február 27-én indított facebook játékkal: az IrányPécs! interaktív oldalán található PécsRegényben tíz témakörben kell a város különböző helyszínein fényképeket készíteni és ezeket összefűzni egy kerek történetté. A játék február 27.-től október 31.-ig tart. A szakmai zsűri november 15.-ig dönt, az általa kiválasztott győztesre értékes nyeremény vár.

https://www.facebook.com/iranypecs?fref=ts

 

2015-ben Pécs másodszor rendezheti meg az EUROPA CANTAT kórusfesztivált.

E rendezvény promóciós filmje második helyezett lett az UTAZÁS Turisztikai Kommunikációs Díjon.

 

A sikeres pécsi megjelenés eredményes összefogásnak köszönhető:

Pécs bemutatásában komoly szerepet vállalt Pécs Megyei Jogú Város megbízásából a Zsolnay Örökségkezelő Nonprofit Kft, az IrányPécs Kft, Pécs Holding Városi Vagyonkezelő Zrt, Baranya Megyei Múzeumok Igazgatósága, az Egyházmegye, a Mecsekerdő Zrt, a Pécsi Sörfőzde, a Teleky Catering, a Mecsek Cukrászda, Zsolnay Porcelánmanufaktúra, Tettye Forrásház Zrt., Gant Pécsi Kesztyű Kft, Bóbita Bábszínház, Pannon Filharmonikusok, Filharmonia Magyarország, Pécsi Állatkert és Akvárium-Terrárium, Europa Cantat Iroda.

 

http://www.zsokkft.hu/

http://www.zsn.hu/

 

Lantai József

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük