A Német Turisztikai Hivatal (DZT) évente új tematikus kampányt indít útjára az Úti cél Németország turisztikai kínálatához. A 2015-ös év középpontjában most a Szokások és hagyományok kerültek. A nem materiális javak listáján idén 27 hagyomány és tudásforma szerepel.

 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) évente új tematikus kampányt indít útjára az Úti cél Németország turisztikai kínálatához. A 2015-ös év középpontjában most a Szokások és hagyományok kerültek. A nem materiális javak listáján idén 27 hagyomány és tudásforma szerepel.

 

A DZT felmérése alapján ugyanis a külföldi turisták érdeklődési körében leggyakrabban tíz célja lehet a látogatásnak. Közülük az egyik a régió hagyománya és történelme iránti kíváncsiság. Az élő hagyományok pedig a társadalom kreativitásának megnyilvánulásai.

 

Ilyen például: a sváb-allemán farsang a Rajna-vidék faszén- és kátrányégetőivel, a lausitzi szorbok ünnepei, a Biikebrennen, azaz a téli bábuégetés, Halléban a Sófőzők Szövetsége, az oberammergaui passiójátékok, a német kenyérkultúra vagy az orgonaépítés máig élő hagyománya. Ezeket az UNESCO szakmai bizottsága figyelemmel kíséri, hogy bekerüljenek a kulturális miniszterek jóváhagyásával a DZT kínálatába, majd később a szellemi világörökségek közé.  

 

A Németország pozitív és modern imázsát a Szokások és hagyományok keretén belül három fő témára helyezik:

1. kulináris Németország

2. élő hagyományok

3. művészet és kézművesség.

 

A marketingszervezetekkel és a regionális partnerekkel közösen kidolgozott tárgykörök turisztikai szempontból vonzóak lehetnek a küldő országok számára. A közösségi média oldalain különböző akciókkal máris megindult a marketingmunka. A részletek megtekinthetők a www.germany.travel/tradition weboldalon.

 

DOBI ILDIKÓ

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük