Tegnaptól  — 2012. július 26. — gyorsabb és biztonságosabb az egyik legnagyobb forgalmú hazai útszakasz, az M0 autóút, hiszen az M7-M6 autópályák közötti szakaszán már mindkét irányba 3-3 forgalmi sávon lehet közlekedni. Az új, kibővített autóút szakaszon az üzemeltetési munkák elvégzését leállósáv is segíti.

 

Tegnaptól  — 2012. július 26. — gyorsabb és biztonságosabb az egyik legnagyobb forgalmú hazai útszakasz, az M0 autóút, hiszen az M7-M6 autópályák közötti szakaszán már mindkét irányba 3-3 forgalmi sávon lehet közlekedni. Az új, kibővített autóút szakaszon az üzemeltetési munkák elvégzését leállósáv is segíti.

 

 

Az M0 autóút kibővítése több ütemben valósul meg. Az M6 és M7 autópályák közti szakaszon már 2012. június 19-én forgalomba helyezték az új beton burkolatú bal pályát. Ekkor azonban még mindkét forgalmi irányt az új beton pályára kellett átterelni, hogy a szakaszon megkezdődhessen a régi aszfaltpálya burkolatának megerősítése.

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. és a kivitelezésben résztvevők szoros együttműködésének köszönhetően rövid idő – alig több mint egy hónap – alatt elkészült a burkolat megerősítése, valamint kikerültek a forgalombiztonsági szempontból elengedhetetlen védelmi berendezések és kialakult az új forgalmi rend.

A mai naptól így az M0 autóút M7-M6 autópályák közti szakaszán mindkét irányba 3-3 forgalmi sávon lehet közlekedni, valamint az üzemeltetési munkák elvégzését leállósáv is segíti. A biztonságos közlekedést tovább növeli, hogy a két forgalmi irányt elválasztó sávba mindkét oldalról fokozott visszatartó képességű vasbeton terelőfal épült. Így a viszonylag gyakori és általában súlyos kimenetelű korlát-átszakításos balesetek valószínűsége ezen a jelentős tranzitforgalmat lebonyolító szakaszon minimálisra tehető.

Szintén a mai naptól újból használható az M7 autópálya felé vezető oldalon a 7. sz. főúti csomópont felhajtó ága, és zavartalanul üzemel az Annahegyi pihenőhelypár is.

2012 augusztusában, a Formula 1 Magyar Nagydíjat követően az új szakaszon mozgó forgalomterelések mellett, és elsősorban a leállósávon folytatódni fognak még a zajárnyékoló falak építésével és a vízelvezető rendszer korszerűsítésével összefüggő munkák, de átterelésre akkor már nem kell számítani.

Az M0 autóút déli szektorának többi szakaszán tovább folytatódnak az építési munkák, aminek köszönhetően a teljes szakaszon hasonló kiépítettségű, biztonságos forgalmi rend kerül kialakításra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük