A hazai fesztiválpiac legnagyobb családi fesztiválja, a Telekom Gyerek Sziget idén tizedik alkalommal fogadta a népes gyermeksereget és szüleiket, megannyi programmal, változatos koncertekkel. Az elmúlt tíz év alatt a rendezvény látogatottsága megszázszorozódott.

A hazai fesztiválpiac legnagyobb családi fesztiválja, a Telekom Gyerek Sziget idén tizedik alkalommal fogadta a népes gyermeksereget és szüleiket, megannyi programmal, változatos koncertekkel. Az elmúlt tíz év alatt a rendezvény látogatottsága megszázszorozódott.

2002-ben indította útjára a Sziget Szervezőiroda a legnagyobb hazai gyermekrendezvényt, a nyári hónapok hétvégéit gazdag és ingyenes programokkal kitöltő Gyerek Szigetet. A rendezvény hamar nagy népszerűségre tett szert változatos és igényes programjaival. A programsorozat új kategóriát, a „családi fesztivál" műfaját teremtette meg, s vált egyedülállóvá az országban. Az elmúlt években a költségvetése tízszeresére, területe ötvenszeresére és látogatottsága százszorosára növekedett. Ma már negyven helyszínen többszáz program szórakoztatja a nagyérdeműt nyaranta, hétvégenként 40-45 ezer látogatóval.

A rendezvény mellett – névadó támogatóként – már a kezdetektől ott állt a Telekom. „Külön öröm számomra, hogy a rendezvény olyan értékek mentén kötelezte el magát, amelyek a vállalat számára is kiemelt fontosságú" – mondta Király István a Magyar Telekom marketing vezérigazgató-helyettese. „Túl a nívós és egyedi kulturális programkavalkádon, a Gyerek Sziget az elmúlt tíz évben az élen járt a gyerekek környezettudatosságának formálásában, hitet tett a fenntartható fejlődés népszerűsítése mellett, és az egészséges életmód fontosságára és a természeti értékeink védelmére is felhívta a figyelmet. Teszi ezt a jövő letéteményeseinek, akik számára már remélhetőleg természetes lesz, hogy például nem pazarolják az ivóvizet, óvják a természeti környezetüket és tudatosan vásárolnak" – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.

A Telekom külön figyelmet fordít azokra a gyerekekre, akik nehéz életkörülmények között élnek, ezért az átlagnál kevesebb játék és öröm jut az életükbe. Ezért kistelepülésekről, és gyermekotthonból 150 gyermeket utaztatott a szigetre; a gyerekekek Somogyhatvanból, Dégről és Ároktőről érkeztek.

A vállalat a tavalyi sikeres játékgyűjtést idén újra meghirdette „Hozd el megunt játékodat" mottóval. A Gyerek Szigetre látogató családokat arra kérték, hogy az otthon már nem használt, de jó állapotú játékokat hozzák magukkal a helyszínre, amelyeket aztán a Telekom stratégiai partnerének, a Hello holnap! támogatását élvező Kórházpedagógusok Egyesületének ajándékoznak. A felhívásra ebben az évben több mint három mázsa játék érkezett a Gyerek Szigetre látogató gyerekeknek és szüleiknek köszönhetően. Az egyesület tagjai olyan elhivatott pedagógusok, akik gyermekklinikákon, kórházakban tanítanak, játszanak, alkotnak a beteg gyerekekkel: ha szükséges, mesélnek, beszélgetnek, vígasztalnak, fogják a kis betegek, és nem ritkán a szülők kezét.

A Gyerek Sziget elsődlegesen a 3-10 éves gyermekek számára kínál igényes szórakozást. A felmérések szerint 1-3 gyermekes családok járnak ki legtöbben s javarészt mindkét szülő kilátogat a gyermekekkel. A kutatásból az is kiderül, hogy a látogatók többsége visszajáró, s évente a látogatók majd' negyede új vendég a rendezvényen. A Telekom Gyerek Sziget egy olyan rendezvény, ahol a kísérő szülők kifejezetten nyitottak az információk befogadására és szívesen részt vesznek – a gyerekekkel együtt – a programokban. A minden évben elkészülő felmérés a látogatók tetszési indexét is méri, eszerint az ötös skálán minden évben magas, 4.48-as osztályzatot kap.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük