Több járat – kevesebb CO2
Sok légitársaság ünnepli manapság a Föld napját, a Lufthansa azonban immár két évtizede aktívan elkötelezett a környezet védelme iránt. A német légitársaság számára a fenntartható fejlődés és a környezeti terhelés csökkentése kiemelt fontosságú ügy, s szerves részét képezi a vállalati stratégiának, amely négy pontban határozta meg a cég környezetvédelmi munkáját: a technológiai, az infrastrukturális fejlesztések, az aktív környezetvédelmi lépések és a gazdaságos eszközök elterjesztése.
Sok légitársaság ünnepli manapság a Föld napját, a Lufthansa azonban immár két évtizede aktívan elkötelezett a környezet védelme iránt. A német légitársaság számára a fenntartható fejlődés és a környezeti terhelés csökkentése kiemelt fontosságú ügy, s szerves részét képezi a vállalati stratégiának, amely négy pontban határozta meg a cég környezetvédelmi munkáját: a technológiai, az infrastrukturális fejlesztések, az aktív környezetvédelmi lépések és a gazdaságos eszközök elterjesztése.
A Lufthansa 1994 óta rendszeresen részt vesz a légköri hatásokat és folyamatokat vizsgáló projektekben. Ezen a héten például az Egyesült Államokban mozgó laboratóriumokkal szerelnek fel három, Atlantába, Dallasba és Portlandba tartó járatot, amelyek a légkörben található szén-dioxid, szén-monoxid, ózon és vízpára tartalmat vizsgálják. Az adatok alapján a kutatók a felhőképződést szeretnék jobban megérteni, ezáltal pedig az időjárás-előrejelzést kívánják pontosabbá tenni. Számos tengerentúli járat pedig rendszeresen szállít mérőműszereket, amelyekkel a sztratoszféra és a troposzféra közötti réteget vizsgálják, s mintákat vesznek az ott található mintegy 50 különféle gázból.
Aktív CO2 csökkentés
A repülési iparág részesedése a globális CO2 kibocsátásból folyamatosan csökken, jelenleg nem éri el az 1,6%-ot, ami alig a fele a Földön elpazarolt energia előállítása során keletkező szén-dioxidnak. A Lufthansa a repülési iparág minden szegmensében aktívan csökkenti a CO2 kibocsátást: járatai a Lufthansa Systems által fejlesztett repülési szoftverek segítségével tervezik útvonalukat, amelyek figyelembe veszik a terhelést, a szélirányt, az időjárási körülményeket és megtervezik a repülés legoptimálisabb útvonalát. A Lido OC névre hallgató program segítségével például egy Frankfurt-Chicago járat átlagosan 4 tonnával kevesebb kerozint használ fel, amely összesen 12 tonnával kevesebb CO2 kibocsátásával jár. A Lufthansa az intelligens programok segítségével 2007 során 187.000 tonnával csökkentette kerozin-felhasználását, a repülőgépek által kibocsátott CO2 pedig 590.000 tonnával volt kevesebb, mint az azt megelőző évben. Ez a jelentős mennyiségű kerozin 1.800 Frankfurt – San Francisco járat üzemanyag-igényének felel meg.
Az elmúlt évben a német légitársaság több mint 20.000 új, a korábbinál kisebb súlyú ülést szerelt repülőgépeibe, ennek köszönhetően 12.000 tonnával csökkent a CO2 kibocsátás. A hatékonyabb hajtómű-mosásnak köszönhetően a Lufthansa világszerte 74.000 tonnával, a változtatható menetsebességnek köszönhetően még ennél is több, összesen 82.000 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki. Mindezeknek az intézkedéseknek köszönhetően 1991 óta az egy főre jutó üzemanyag-fogyasztás 33%-kal lett kevesebb.
„3 literes" repülőgépek
A Lufthansa a következő években mintegy 170 korszerű légijárművet állít szolgálatba, köztük 15 Airbus A380-ast és 20 darab Boeing 747-8-ast, amely modellt a Lufthansa állítja üzembe először a világon. Az Airbus 380-as üzemanyag fogyasztása nem éri el a 3 litert 100 utaskilométerre vetítve. A légitársaság folyamatosan bővíti úticéljai számát, jelenleg mintegy 100 ország 416 városába indít járatokat, ám ez nem jár együtt a kerozin felhasználás, illetve a károsanyag-kibocsátás növekedésével – ellenkezőleg: a Lufthansa járatainak kerozin-felhasználása 1991 óta 30%-kal csökkent.