Az idei első két hónapban 10,9 milliárd forintot töltöttek fel a Széchenyi Pihenőkártyákra, ami a tavalyi év azonos időszakához képest 22 százalékos növekedést jelent. A költés ennél is dinamikusabban, 26 százalékkal emelkedett, elérve a 10,4 milliárd forintot.

 

Az idei első két hónapban 10,9 milliárd forintot töltöttek fel a Széchenyi Pihenőkártyákra, ami a tavalyi év azonos időszakához képest 22 százalékos növekedést jelent. A költés ennél is dinamikusabban, 26 százalékkal emelkedett, elérve a 10,4 milliárd forintot.

 

Töretlen tehát az az erőteljes  növekedési trend, ami a SZÉP Kártyát az utóbbi bő egy évben jellemezte. A feltöltés összege tavaly már meghaladta a 90 milliárd forintot, ami rekord volt a kártya történetében.

Mostanra már 26 500 munkáltató közel 1 millió 300 ezer dolgozója használ SZÉP Kártyát.

 

A SZÉP Kártya bevezetésének elsődleges célja a belföldi turizmus élénkítése volt. Ezt a célt maradéktalanul sikerült elérni: 2010 és 2015 között a belföldi vendégéjszakák száma 29 százalékkal, a szálláshelyek belföldi vendégektől származó bevétele pedig 64 százalékkal nőtt, amiben meghatározó szerepe volt a kártyának. Tavaly a magyaroktól származó szállásdíj-bevétel több mint ötöde a pihenőkártyának volt köszönhető. Mivel vidéken a belföldiek adják a forgalom kétharmadát, illetve a turizmusban foglalkoztatottak 76 százaléka Budapesten kívül dolgozik, egyértelmű, hogy a kártya a vidéki gazdaság fejlődése, a vidéki munkahelyek megőrzése szempontjából is kulcsfontosságú.

 

A SZÉP Kártya a turizmusban és annak multiplikátor hatása révén sok más ágazatban kifejtett keresletélénkítő hatása mellett társadalmi szempontból is fontos célt szolgál: hozzájárul ahhoz, hogy az emberek üdüljenek, pihenjenek, aktívan töltsék el a szabadidejüket, ami a testi és lelki egészég alapvető feltétele.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük