Az MNB újabb két évre szóló szerződést kötött kilenc pénzügyi tanácsadó iroda üzemeltetésére szerte az országban, nyílt közbeszerzést követően. Az irodahálózat tagjai az elmúlt öt évi működésük alatt számos fogyasztónak nyújtottak pénzügyi tanácsokat és segítették érdekeik védelmét.

Az MNB újabb két évre szóló szerződést kötött kilenc pénzügyi tanácsadó iroda üzemeltetésére szerte az országban, nyílt közbeszerzést követően. Az irodahálózat tagjai az elmúlt öt évi működésük alatt számos fogyasztónak nyújtottak pénzügyi tanácsokat és segítették érdekeik védelmét.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése és a fogyasztói jogok erélyes képviselete érdekében változatlanul kiemelt figyelemmel kezeli az ország megyeszékhelyein található, a fogyasztók részére ingyenes pénzügyi tanácsadást végző irodahálózat működését. A jegybank által az idei év első felében e célból kiírt nyílt közbeszerzési eljárás keretében 9 irodára vonatkozóan az e tevékenységet eddig is végző civil szervezet, a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) nyerte el a működtetési jogot.

Ennek alapján 2016. július 18-ától első körben 8 hazai megyeszékhelyen – Békéscsabán, Debrecenben, Egerben, Győrött, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett és Szegeden, illetve július 25-től Zalaegerszegen is – fogadják a fogyasztókat a tanácsadó irodák. A szerződés értelmében a nagyvárosokon kívül az adott megyékben havonta 2-2 pénzügyi fogyasztóvédelmi rendezvényt is szerveznek, így az érdeklődők mindenütt részt vehetnek majd az e témákról szóló előadásokon, s igénybe vehetik az irodákon kívüli személyes tanácsadás lehetőségét is.

Az Országos Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Tanácsadó Hálózat megteremtése érdekében a következő időszak egyik legfontosabb célja, hogy az országban mindenütt egységesen magas színvonalú pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó szolgáltatást érhessenek el a fogyasztók. A feladatot immár végző irodákon túl további irodák nyitása érdekében az MNB 2016 őszén új közbeszerzési eljárást hirdet meg.

A tanácsadó irodákat az MNB-törvényben szereplő pénzügyi intézmények fogyasztói ügyfelei ingyenesen vehetik igénybe a pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó tájékoztatás érdekében. A személyesen, postai úton, telefonon és elektronikusan végzett tanácsadás kiterjed a fogyasztók pénzügyi tájékozottságának, ismereteinek bővítésére és pénzügyi tudatosságának növelésére, valamint az érintett pénzügyi intézményekkel összefüggő jogviszonyaikból származó érdekérvényesítésük elősegítésére.

A fogyasztókat segítő pénzügyi tanácsadó irodákról bővebben a www.mnb.hu/fogyasztovedelem/civil-halo, illetve a www.penzugyifogyaszto.hu honlapokon is olvashatók információk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük