A Nintendo legalább akkora lelkesedést váltanak ki a befektetők körében, mint maga a játék a Pokémon-rajongóknál. A két hét alatt produkált 110%-os növekedés és a nagy volatilitás különösen érdekessé tette a Nintendo részvényeit, és például az elmúlt héten a Nintendo volt a legkeresettebb részvény a Saxo Bank legnépszerűbb online kereskedési platformján, megelőzve az Apple-t és a Facebook-ot is.

 

A Nintendo legalább akkora lelkesedést váltanak ki a befektetők körében, mint maga a játék a Pokémon-rajongóknál. A két hét alatt produkált 110%-os növekedés és a nagy volatilitás különösen érdekessé tette a Nintendo részvényeit, és például az elmúlt héten a Nintendo volt a legkeresettebb részvény a Saxo Bank legnépszerűbb online kereskedési platformján, megelőzve az Apple-t és a Facebook-ot is.

 

Ugyanakkor a rendkívül gyors és nagymértékű részvényár-emelkedés után a befektetőknek el kell gondolkodniuk azon, hogy a Nintendo ilyen magas értékeltsége megalapozott-e. Akár azt is mondhatnánk, hogy a Nintendo részvényei szintén a realitásokon túli kiterjesztett valóság szférájába emelkedtek.

 

A Saxo online kereskedési platformja, a SaxoTraderGO adatai szerint az elmúlt hetekben sok befektető sikeresen kihasználta a Nintendo fantasztikus sikerét. Ugyanakkor úgy véljük, hogy a Nintendo-részvények ára elérte a helyi csúcsát, és erről a szintről indokolt lehet akár short pozíciókat is felvenni, gondolva arra, hogy a részvények ára egy reálisabb értékre esik vissza.

 

Érdemes megismerni – akár a jövőbeni hasonló játék-sikerek miatt is – egy fontos mutatót, az ARPDAU-t, ami az average revenue per daily active user (az aktív felhasználóktól származó átlagos napi bevétel) rövidítése. A Pokémon GO látványos rekordot ért el, jelenleg az ARPDAU 0,25 dollár, ami 0,05 Dollárral több, mint az eddigi rekord, amelyet a King Digital által fejlesztett Candy Crush ért el. A Pokémon GO új rekordja tehát 25%-kal haladta meg a korábbi, szintén szenzációsnak mondható rekordot.

 

De ha tovább kalkulálunk, és feltételezzük, hogy a Pokémon GO eléri az egymilliárd felhasználót, és az ARPDAU 0,50 dollárra emelkedik (mindkét feltételezés igen optimista), a részvények ára akkor sem igazolná a jelenlegi szintet. A Nintendo-nak tehát új mobil-alapú bevételi forrásokat kell találnia, mielőtt a számok a helyükre kerülnek. Ilyen lehetőség persze van: a hirdetések elhelyezése és más monetizációs – azaz a népszerűséget bevétellé konvertáló – üzleti modellek előtt sok lehetőség van, de ezek alkalmazásának sikere rendkívül kiszámíthatatlan egy új játék esetében.

Peter Garnry, Saxo Bank

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük