A múlt hét végén 12 ország szakembereinek részvételével Budapesten rendezték meg az első Kelet-Közép-Európai Gépjármű-biztosítási Konferenciát – tette közzé az esemény szakmai partnere, a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

A múlt hét végén 12 ország szakembereinek részvételével Budapesten rendezték meg az első Kelet-Közép-Európai Gépjármű-biztosítási Konferenciát – tette közzé az esemény szakmai partnere, a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

Milyen forradalmi változásokat idézhetnek elő a biztosítási üzletágakban a digitális kor kihívásai és lehetőségei? Cees Werff, a holland Claims Corporation Network elnöke szerint a digitalizáció, az „Internet of Things" (IoT) mára számos tradicionális szolgáltatás – az utazás, a zenével kapcsolatos, a kiskereskedelmi, illetve a személyszállítással kapcsolatos szolgáltatások  – működését alakította át gyökeresen. Ezen a téren a biztosítás kissé lemaradt: a hagyományos eszközök a digitalizálódó világban egyre kevésbé felelnek meg az Y és a még fiatalabb generációk elvárásainak. Míg az értékesítés területén komoly előrelépések történtek ezen a téren, a biztosítással kapcsolatos online lehetőségek ezzel gyakorlatilag véget is érnek. Matteo Carbone, a Bain & Company alapítója az adattovábbításban, a  telemetriában rejlő lehetőségekről szólva az e tekintetben Európa éllovasának tekinthető olaszországi tapasztalatokra támaszkodva elmondta: a telemetria elsősorban a hatékonyabb kockázatelemzés, illetve a visszaélések kiszűrésében játszhat szerepet.

Michael Teihlmeier, a Német Biztosítási Szövetség (GDV) szakembere a telematikán, illetve a sofőr nélküli autókon keresztül mutatta be, hogy a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően milyen hatalmas változások várhatók rövid időn belül a gépjármű-biztosítások területén. Alapvető persze a különbség, mivel az előbbi esetben a sofőrt, a második esetében az autót kell biztosítani, de az is könnyen belátható, hogy a két véglet között óriási a „szürke zóna". Rengeteg a kérdés, de az már most látható, hogy a fejlesztések következtében egyre biztonságosabbá válik a vezetés, csökken a balesetek száma, ami a biztosítási díjakban is meg fog mutatkozni – jelentette ki Teihlmeier.  

 „Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy szakmai partnerként részt vehetünk egy ilyen úttörő vállalkozásban" – jelentette ki Molnos Dániel, a Magyar Biztosítók Szövetségének főtitkára köszöntőjében. A rendezvényen elhangzott: óriási különbségek mutatkoznak a régió gépjármű-biztosítási piacain. Simon Zsolt, a Generali Biztosító Gépjármű- és lakossági vagyonbiztosítási igazgatója elmondta, a kelet-közép-európai régióban messze Magyarországon a legnagyobb a verseny a gépjármű-biztosítási piacon, és – ettől nem függetlenül – itt a legalacsonyabbak a díjak és kaptak a legnagyobb szerepet az online közvetítők. A közel 25 millió gépjármű-számmal, illetve az egy főre jutó gépjárművek arányában is a régió éllovasának számító Lengyelországban a nagyrészt állami tulajdonban lévő PZU biztosító dominanciája akkora, hogy ott egyelőre más piaci szereplők gyakorlatilag nem tudják nyereségesen működtetni az üzletágat. Csehországban a lakosság „konzervatív" attitűdje következtében az autósok 90 %-a nem vált gépjármű-biztosítót, Szlovákiában is minimális a verseny, Romániában és Bulgáriában pedig elsősorban a helyi biztosítók versengenek az ügyfelekért, de a biztosítási díjak alacsony szintje miatt az ágazat működése alig-alig kifizetődő.

A balesetek okozta személyi sérüléskkel kapcsolatos követelések kompenzációja is  nagy eltéréseket mutat Európa-szerte. Egyre gyakoribb a  személyi sérülésekkel járó balesetek miatti követelés, ami nem feltétlenül jelent egyet a káresemények számának növekedésével. Sokkal inkább az okozza, hogy tudatosabbak a károsultak, illetve hogy Európa-szerte egyre drágább az egészségügyi ellátás – jelentette ki Danijela Ziser, a Swiss Re Kelet-Közép-Európai Kárkezelésekért felelős vezetője.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük