Dugó,dugó, pénzdugó -dugópénz?Dugó,dugó, pénzdugó -dugópénz?

A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ), az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ), a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (KKVSZ), a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), a Magánvállalkoz

 Dugó,dugó, pénzdugó -dugópénz?Dugó,dugó, pénzdugó -dugópénz?

A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ), az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ), a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (KKVSZ), a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary), a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), a Volán Egyesülés tiltakozik a Főváros tehergépjármű behajtási rendszer megváltoztatásának módja és a behajtási díj mértékének drasztikus emelése ellen.

A Fővárosi Közgyűlés által 2007. december 28-án közzé tett 74/2007. számú önkormányzati rendelet a fuvaros-, iparos,- kereskedő és szolgáltató vállalkozások tízezreit hozza kilátástalan helyzetbe, hiszen a korlátozással és a díjtétel indokolatlan nagyságrendű növelésével áremelésre kényszeríti a tehergépjármű üzemeltetőket és a velük kapcsolatban álló – elsősorban fővárosi – vállalkozásokat, rontva ezzel munkavégzési körülményeiket és versenyképességüket.

Nem elfogadható a közlemény aláírói számára az a körülmény sem, hogy a korlátozó intézkedés tervezett bevezetésének időpontjában nem használható az M0 körgyűrű egybefüggő északi és keleti szektora, valamint az ezekhez kapcsolódó dunai átkelők.

Az intézkedés azt a közgyűlési szándékot tükrözi, hogy – forgalmi és környezetvédelmi érvekre hivatkozva, a körülmények és a feltételek átgondolása, hatástanulmány, illetve mérlegelése nélkül – ki kell szorítani a 3,5 tonna feletti tehergépjárműveket, – azokat is, melyek a főváros ellátását jelenleg biztosítják – a fővárosból, oly' módon, hogy a fővárosban közlekedőket vagy a fővároson való áthaladást-választókat szemérmetlenül megsarcolják. Az élhető környezetért a Főváros cselekvő közreműködést nem vállal, ugyanakkor meggondolatlanul korlátoz és elfogadhatatlan módon és mértékben büntet.

A közlemény aláírói elutasítják a rendelet jelenlegi formáját és az intézkedés bevezetésének időpontját. (2008. január 1. és 2008. március 1.) Határozott álláspontjuk, hogy a tehergépjárművek fővárosi mozgásának korlátozására és a díjtétel-emelésre csak akkor kerülhet sor, ha a kiszélesített utakon folyamatos haladással biztosított Budapest elkerülésének lehetősége. Természetesen az aláírók is érdekeltek a környezeti terhelés csökkentésében, de semmiképpen nem az adófizető vállalkozások megnyomorítása árán.

Az aláírók „Sajtóközlemény" formájában is kérik a Fővárosi Közgyűlés képviselőit, hogy Budapest közlekedésének nehézségeit – köztük a tehergépjárművek cél- és tranzit forgalmát – az érdekelt szakmai érdekképviseletekkel közösen oldják meg. A jelenlegi, a közgyűlés által decemberben elfogadott rendeletet az aláírók szakmailag megalapozatlan diktátumként kezelik, annak megvalósításában partnerséget nem vállalnak.

A forgalmi korlátozásra és a behajtási díjtételre vonatkozó közgyűlési döntés ellen a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége és az Ipartestületek Országos Szövetsége először az érdekegyeztetés fórumain lép fel, s ha ott nem járnak sikerrel, a fuvarosok és a fővárosi vállalkozások gazdasági érdekeit súlyosan sértő és létét veszélyeztető intézkedés megsemmisítése érdekében jogi úton keresnek megoldást a többi aláíró szervezettel közösen.

Aláíró szervezetek:

Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége

Ipartestületek Országos Szövetsége

Közúti Közlekedési Vállalkozók Szövetsége

Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete

Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete

Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége

Volán Egyesülés

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük