www.bkv.huwww.bkv.hu A Combino villamosokon korábban sikeresen bevezetett ajtózáródási rendszert 2010. november 15-től újabb járatainkra terjeszti ki a BKV, ahol műszakilag lehetséges. A jövő héttől a 3-as, a 42-es, az 50-es, az 52-es, az 59-es, az 59A, a 62-es, a 62A, és a 69-es viszonylatokon találkozhatnak az utasok az új, környezettudatosabb ajtózáródási rendszerrel. Ezzel egy időben a 19-es és a 41-es járataink kisebb forgalmú szakaszain „áthaladásos" üzemet vezetnek be a gyorsabb haladás érdekében.

www.bkv.huwww.bkv.hu A Combino villamosokon korábban sikeresen bevezetett ajtózáródási rendszert 2010. november 15-től újabb járatainkra terjeszti ki a BKV, ahol műszakilag lehetséges. A jövő héttől a 3-as, a 42-es, az 50-es, az 52-es, az 59-es, az 59A, a 62-es, a 62A, és a 69-es viszonylatokon találkozhatnak az utasok az új, környezettudatosabb ajtózáródási rendszerrel. Ezzel egy időben a 19-es és a 41-es járataink kisebb forgalmú szakaszain „áthaladásos" üzemet vezetnek be a gyorsabb haladás érdekében.

Jelenleg az ajtókat a járművezető egyedi, vagy központi nyitással működteti, de mindkét esetben a le-és felszállás befejezése után nyitva marad.

A korszerűbb ajtózárási rendszer szerint az ajtóknál elhelyezett fotocellák érzékelik az utascsere befejezését, majd 4 másodperccel később az ajtó automatikusan becsukódik. A járműveken ajtózárás előtt minden esetben van az ajtó záródását jelző fény és hangjelzés. Ezt követően a bezárt ajtókat a leszállásjelző gombbal vagy külső ajtónyitó gombbal mindaddig ki lehet nyitni, amíg a jelzőgombok világítanak.

Az utasok tájékozódását a megváltozott ajtózáródásról az ajtókon elhelyezett utastájékoztató matricák és a hangos utastájékozatási rendszer segíti.

Ezzel egy időben a 19-es és a 41-es viszonylatokon áthaladásos üzemmel találkozhatnak az utazók. Az említett viszonylatok kisebb forgalmú vonalszakaszain – a Kamaraerdő-Budafoki elágazás, a Kelenföldi pályaudvar-Kosztolányi Dezső tér és a Szent Gellért tér-Batthyány tér között – a villamos csak abban az esetben áll meg a megállókban, ha a leszállási szándékot előre jelezték, vagy a megállóban felszálló utas várakozik.

Mindkét rendszer előnye, hogy a megállóban, illetve főleg a végállomáson tartózkodó jármű hideg időben nem hűl ki, ezzel az energiatakarékos megoldással a téli időszakban is kényelmesebb körülményeket tudunk biztosítani az utasoknak.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük