Zárt ajtók mögött mutatták be a jövő notebookjait Budapesten
3 perc olvasásA 25 ország harminc városát érintő Dell Future Computing Tour budapesti állomásán 220 meghívott vendég ismerhette meg a hazai piacra egyre nagyobb hangsúlyt fektető Dell vízióit a jövő számítástechnikájáról.
A 25 ország harminc városát érintő Dell Future Computing Tour budapesti állomásán 220 meghívott vendég ismerhette meg a hazai piacra egyre nagyobb hangsúlyt fektető Dell vízióit a jövő számítástechnikájáról.
Múlt héten szerdán 2008 október 21-én – a Marriott Hotel báltermébe belépő látogatók ritka élményben részesülhettek, amikor saját kezükkel érinthették meg azokat a – bolti megjelenésük előtt – még tudományos-fantasztikumnak tekinthető eszközöket, melyeket egy egész Európát végig turnézó titokzatos fekete kamionból pakoltak ki kedd éjszaka.
Az eseményt övező misztikumot a belépéskor átadott titoktartási nyilatkozat és az a tény is erősítette, hogy az eseményre regisztrálni csak személyre szóló meghívóval lehetett.
A rendezvényt Damján Tamás country manager nyitotta meg, aki főleg a világ második számú PC gyártójának hazai piaci helyzetét értékelte. Az előadásból kiderült, hogy a magyar leánnyal csak néhány hónapja rendelkező Dell magyarországi pozíciója rohamosan közelítik a nemzetközi arányokat. A vállalati szerverek piacán a Dell része meghaladja a 25 százalékot, amivel a második legnagyobb szereplővé lépett elő itthon is, miközben a három vezető gyártó együtt a piac nyolcvan százalékát birtokolják. Az összesített vállalati x86 piacon pedig a Dell itthon elérte legnagyobb vetélytársát, és a növekedés dinamikáját nézve várhatóan megtartja ezen heyzetét.
„Bár a jelenlegi gazdasági környezet látszólag nem kedvez az IT piacnak, közép távon még segítségünkre is lehet, hiszen az informatikai beruházásokat sokszor a hatékonyság növelésének kényszere hajtja." – mondta Damján a pénzpiaci válság hatásaival kapcsolatban.
A vállalati piacok meghódítása után a következő feladat a hazai lakossági felhasználók megtérítése lesz, ahol a márka globális szerepét tekintve jelentős a növekedési potenciál. Mivel a PC-k magyar piaca mára megközelíti a vállalati értékesítések volumenét, miközben utóbbi tulajdonképp stagnál, a Dell számára csak az otthoni felhasználók megnyerése vezethet további sikerhez.
Ehhez a harchoz a Dell hagyományosan legerősebb üzletágát a notebook gyártást állítja hadrendbe, az eseményen kiállított darabokat tekintve nem is esélytelenül. Bár konkrétumokkal egyelőre kevéssel szolgálhatunk, az biztosnak tűnik, hogy a Dell nem csak a legolcsó kategóriában indít offenzívát.
A kiállított gépeket között ugyanis a netbookok és a szivárvány színeiben pompázó a lakosságnak szánt laptopokon kívűl, olyan darabok is feltűntek, mint a 19 órás működési idővel bíró teljes értékű üzleti notebook, vagy a 3D játékokra optimalizált szörnyszülőttek.
A tradicionálisan szabad konfigurációt kínáló, közvetlen értékesítési rendszert előnyben részesítő Dell Magyarországra is adaptálta Amerikában bevált híres üzleti modelljét. Igaz, hogy nem közvetlenül a gyártótól, de a Notebook.hu-val együttműködve a Konfigurátor.hu oldalon néhány hete már bárki összerakhatja saját notebookját.