A gazdasági trendeknek és a válságnak köszönhetően a zsugorodó használtautó piacon egyre nehezebb jó minőségű, megbízható forrásból származó, jó állapotú használtautót találni. A vásárló bizony nehéz helyzetben van, hiszen szűkülő kínálatból kell választania; a végső döntés előtt azonban érdemes szem előtt tartani, hogy nem csak a 100 000 km alatt futott jármű lehet jó vétel.

 

A gazdasági trendeknek és a válságnak köszönhetően a zsugorodó használtautó piacon egyre nehezebb jó minőségű, megbízható forrásból származó, jó állapotú használtautót találni. A vásárló bizony nehéz helyzetben van, hiszen szűkülő kínálatból kell választania; a végső döntés előtt azonban érdemes szem előtt tartani, hogy nem csak a 100 000 km alatt futott jármű lehet jó vétel.

A használt gépjárműpiacon a vásárlók tudatosan a minél alacsonyabb kilométeróra állású autókat részesítik előnyben. A megfontolt, alapos döntés meghozatalához azonban a gépkocsik által összesen megtett út mellett sok más tényezőt is érdemes mérlegelni, hiszen csak ezek összegzése nyújthat valós képet a kiszemelt autó állapotáról. A LeasePlan Hungária Zrt-nek, hazánk egyik vezető flottakezelő vállalatának Operációs igazgatója, Horányi István óva int a meggondolatlan, gyakran hihetetlenül kecsegtetőnek tűnő ajánlatoktól: „Évente több ezer használtautó értékesítésének tapasztalatával a hátunk mögött biztosak vagyunk benne, hogy a valóban körültekintően választó vásárló kitűnő ár-érték aránnyal rendelkező gépkocsikhoz juthat a jelenlegi szűkös választékból is. Bárhol is lelünk az általunk kiszemelt autóra, fontos, hogy minél körültekintőbben tájékozódjunk a járműről és ne csak a kilométeróra állást figyeljük. Mindig győződjünk meg a gépkocsi előéletéről, szervizkönyvének tartalmáról és az ismert használati körülményekről, mivel ezek nagymértékben meghatározzák a gépjármű valódi értékét. Az általunk létrehozott, online is elérhető LeasePlanOutlet.hu célja pont az volt, hogy segítsen a tájékozódásban és megbízható háttérrel rendelkező, minőségi kínálatot nyújtson a vásárlóknak."

Fontos, hogy lehetőség szerint független szervezet által átvizsgált autók között válogassunk, hiszen így sokkal nagyobb eséllyel találunk megbízható vételt. Ezek a gépkocsik szervizkönyvvel együtt kerülnek átadásra, és általában átesnek minden olyan kötelező jellegű ellenőrzésen, mely a biztonságos közlekedés előfeltétele. Így biztosak lehetünk a kilométeróra-állás hitelességében és bizalommal válogathatunk a 100 000 km felett futott járművek között is.

A csupán néhány éves, de sok kilométerrel rendelkező céges autókat sok esetben olyan személyek használták, akik munkaidejük nagy részét utazással töltötték és elsősorban autópályán közlekedtek. Ezeknél a gépkocsiknál a kiemelt igénybevételt jelentő városi közlekedéssel ellentétben, a hosszabb ideig tartó, egyenletes sebesség általában kisebb motor- és alkatrészkopást eredményez. A ritkább sebességváltás, gyorsítás és fékezés a több százezer kilométerre kalibrált motorok élettartamát is pozitívan befolyásolják. A több kilométert futott, de fiatal autók mellett szóló érv az is, hogy a kötelezően előírt, kilométerfutáshoz kötött szervizek során a kopó alkatrészek kicserélésre kerülnek, így ezek a gépkocsik idősebb korukban is megbízhatóan üzemelnek. A kopó alkatrészek kötelező cseréje az első néhány tízezer kilométer során nem minden esetben indokolt, sőt ilyenkor még az esetlegesen előforduló gyári hibák is rejtve maradhatnak. Az előírt költséges alkatrészcserék a legtöbb esetben a 100 000 km eléréséig már megtörténnek, így az ennél többet futott, folyamatosan szakszervizben szervizelt, bejáratott járművek kopóalkatrész cseréje nem jelent majd extra kiadást az új tulajdonosnak.

A megvásárolni kívánt használtautó kiválasztásakor tehát mérlegeljünk minél több szempontot és tartsuk szem előtt a nagyobb futásteljesítménnyel rendelkező, de megbízható forrásból származó autókat is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük