Az Eurosport, Európa vezető sport multimédia platformja 20. évfordulóját ünnepli 2009-ben. A csatornát 1989-ben indította útjára az Európai Műsorsugárzók Uniója mint az első olyan páneurópai adót, amely kizárólag sportprogramokat közvetít. A francia TF1 tulajdonában levő Eurosport Csoport az elmúlt húsz évben jól alkalmazkodott a folyamatosan változó médiapiaci körülményekhez, és hamarosan a kontinens vezető szereplője lett a szórakoztatóipar sporttal foglakozó szegmesében.

 

Az Eurosport, Európa vezető sport multimédia platformja 20. évfordulóját ünnepli 2009-ben. A csatornát 1989-ben indította útjára az Európai Műsorsugárzók Uniója mint az első olyan páneurópai adót, amely kizárólag sportprogramokat közvetít. A francia TF1 tulajdonában levő Eurosport Csoport az elmúlt húsz évben jól alkalmazkodott a folyamatosan változó médiapiaci körülményekhez, és hamarosan a kontinens vezető szereplője lett a szórakoztatóipar sporttal foglakozó szegmesében.

"Az Eurosport piacvezető televíziós csatornából Európa első számú sport multimédia szolgáltatójává nőtte ki magát. Huszadik éve dolgozunk azon, hogy megfelelően reagáljunk a változó kihívásokra, további úttörő megoldásokat vezessünk be, és ez által megőrizzük vezető pozíciónkat " – mondta Laurent-Eric Le Lay, az Eurosport Csoport elnök-vezérigazgatója.

Az Eurosport Csoport 2009-ben számos fontos digitális újítás és üzleti fejlesztés bejelentését tervezi.

A különleges alkalomból az Eurosport csatornáin, webes felületén, valamint multimédia-platformjain május 16. és 25. között az elmúlt két évtized sporttörténetét összefoglaló sorozat lesz látható, az ünnepségsorozat megkoronázásaképp pedig a csatorna egész napos ünnepi műsort közvetít május 25-én.

Eurosport, a piacvezető sportcsatorna

Az Eurosport a kábel- és műholdas műsorszolgáltatás egyik úttörőjeként 1989-ben több nyelven kezdte meg működését. Eredetileg angol, német és holland nyelven sugározta programját, 1992-től franciául is, 1996-ban pedig már tíz nyelven, köztük magyarul is követhették a tévénézők. Jelenleg húsz nyelven közvetíti műsorait, napi 22 millió nézőjének 95 százaléka anyanyelvén nézheti az adásokat. 

Az Eurosport a páneurópai tévécsatornák között 1995 óta az első helyen áll a nemzetközi EMS-felmérés (European Media & Marketing Survey) alapján.

Az Eurosport sikerét igen széles műsorkínálatának, kiváló minőségű műsorainak és a csatornánál Európa-szerte dolgozó több mint 700 munkatárs szakértelmének köszönheti.  A csatornán több mint 120 különböző sportágban sugárzott élő közvetítések sportrajongók millióit vonzzák az Eurosport képernyője elé. A sporteseményeket a sportriporteri szakma és a sportág legjobbjai kommentálják, a magyar kommentátorok közt szerepel például Knézy Jenő, Kőrösi Mariann, Szabó Gábor, Ábrahám Attila, Kelemen Zoltán vagy Pásztory Dóra. Az Eurosportot a szerkesztők, a produkciós és műszaki munkatársak lelkesedése és tapasztalata tette a kontinens első számú csatornájává.

Digitális kezdeményezések a tartós siker érdekében

Az Eurosport Csoport új, 2009-es terveiben látja az elmúlt húsz év töretlen sikerének és fejlődésének zálogát, így őrizve meg vezető pozícióját a rohamosan változó médiakörnyezetben is.

Az Eurosport a sportrajongók és a partnerek lojalitása érdekében új technológiai beruházások megvalósítására és üzleti modellek kifejlesztésére törekszik. újabb és intenzívebb sportélményt kínálva a csoport összes piacán.

" Az Eurosport programjainak frissessége, minősége és lendülete az elmúlt húsz évben egyet jelentett a magas színvonalú szórakoztatással a nézők és az üzleti partnerek körében – mondta Jacques Raynaud, az Eurosport Csoport alelnöke.  

Annak érdekében, hogy a multimédiás tartalomszolgáltatói piacon is megtartsa előkelő pozícióját, az Eurosport új online előfizetői szolgáltatásokat és tartalmat fejleszt, amelyek a hagyományos, úgynevezett lineáris tartalomszolgáltatást egészítik ki. Ilyen például a nemrég bevezetett video-on-demand (VOD) szolgáltatás.

Az Eurosport helyi nyelvű internetes weboldalaival is a nemzetközi online jelenlétét erősíti; januárban indult el a lengyel Eurosport oldal (http://www.eurosport.pl/), ezenkívül a csoport további más nyelvű honlapok bevezetését is tervezi az év folyamán

Hogy a sportélmény még életszerűbb legyen, és közelebbi kapcsolatot teremtsen a nézők és közösségek közt, az Eurosport különböző interaktív és innovatív megoldásokat kínál a sportrajongóknak.

Az utóbbi két évtized során az Eurosport Csoport mindig megelőzte korát és a médiapiaci változásokat egy lépéssel, és folyamatosan megújult vezető pozíciója megtartása érdekében. Az Eurosport továbbra is elkötelezett annak érdekében, hogy nézői számára minden platformon a legjobb minőségű sportműsorokat közvetítse, és minden jövőbeli fejlesztését e cél szolgálatába állítsa.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük