Az immár hagyománnyá vált Torkos Csütörtök akció mintájára idén először kerül megrendezésre a Borszerda a Magyar Bormarketing Kht. szervezésében. Az akció – amelynek kommunikációs partnere a Magyar Turizmus Zrt. – keretében április 29-én, a csatlakozó éttermekben fél áron kínálják a magyar bort és a pezsgőt, a főételek mellé pedig egy ajándék pohár bort kaphatnak a „jóra szomjazók".

 

Az immár hagyománnyá vált Torkos Csütörtök akció mintájára idén először kerül megrendezésre a Borszerda a Magyar Bormarketing Kht. szervezésében. Az akció – amelynek kommunikációs partnere a Magyar Turizmus Zrt. – keretében április 29-én, a csatlakozó éttermekben fél áron kínálják a magyar bort és a pezsgőt, a főételek mellé pedig egy ajándék pohár bort kaphatnak a „jóra szomjazók".

 

Az akcióhoz már több mint 340 étterem és borszaküzlet csatlakozott. Az esemény – a Torkos Csütörtökhöz hasonlóan – jól illeszkedik a Kulturális Turizmus Évéhez, hiszen a kampányév öt fő termékcsoportjának egyike a bor és gasztronómia.

A Magyar Bormarketing Kht. idén először rendezi meg a Borszerda akciót a Nemzeti Bormarketing Program keretében, az immár hagyománnyá vált Torkos Csütörtök mintájára. Az akció – amely szorosan kapcsolódik a Kulturális Turizmus Éve „Bor és gasztronómia" pilléréhez – célja, hogy ösztönözze a minőségi magyar bor mértékletes fogyasztását.

Borszerda napján, 2009. április 29-én, a vendégek egész nap, 50 százalékos kedvezménnyel rendelhetik meg az 'à la carte' kínálatban szereplő valamennyi magyar bort és pezsgőt az akcióhoz csatlakozott éttermekben és vendéglátóhelyeken, továbbá minden főétel mellé egy pohár grátisz bort kapnak a ház borából.

Az esemény honlapján, a http://www.borszerda.hu/ oldalon, egészen április 24-én 12:00-ig jelentkezhetnek azok a vendéglátóhelyek, illetve borszaküzletek, amelyek csatlakozni kívánnak az első Borszerda akcióhoz. A csatlakozás feltétele az eseményt megelőző héten használt 'à la carte' itallap (borlap) megtartása és az 50 százalékos kedvezmény biztosítása minden magyar borra és pezsgőre. Külön erre az alkalomra készített „Borszerda borlappal", azaz szűkített borsorral az akcióban részt venni nem lehet. A Borszerdához várják a borszaküzletek jelentkezését is. A szaküzletek csatlakozásának feltétele mindössze annyi, hogy akciós ajánlattal kell várniuk vásárlóikat április 29-én.

A Borszerdához eddig több mint 340 vendéglátóhely és borszaküzlet csatlakozott, továbbá borkereskedők, taxi- és pótsofőrszolgálatok, valamint a METRO áruházlánc is részt vesznek az akcióban. A Borszerda sikerét jelzi, hogy már a legnagyobb magyarországi bornagykereskedők is a program mellé álltak, és együttes megjelenésükkel támogatják az eseményt, kedvezményes borbeszerzési lehetőséget biztosítva a „borszerdázó" éttermeknek az akció előtti időszakban. A borkereskedők ilyen jellegű összefogására korábban nem volt példa.

A regisztrált éttermek listája és az eseménnyel kapcsolatos minden további információ elérhető az esemény folyamatosan frissülő honlapján, a http://www.borszerda.hu/ oldalon.

Nem hirdetett bojkottot az MVI a Borszerda ellen

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete néhány, sajtóban napvilágot látott állítással szemben egyáltalán nem hirdetett bojkottot a borszerda ellen, sőt, mindig is támogatták a bor ügyét, és minden olyan kezdeményezést, mely segíti a vendéglátással kapcsolatos termékek forgalmazását. Ugyanakkor a testület valóban állásfoglalást fogalmazott meg a Borszerdáról, melyet a jelenlegi formájában nem tart elfogadhatónak. Háber Tamás elnök kérdésünkre elmondta: alapjaiban nagyon jó kezdeményezésnek tartják, ám nem szabad elfelejteni, hogy míg a bornagykereskedések 50 százalék feletti haszonnal dolgoznak, az éttermek többsége csak jóval ezalatt tudja értékesíteni a borokat. Így az üzletek többsége beszerzési ár alatt lenne kénytelen értékesíteni ezen a napon a borokat úgy, hogy a veszteségüket még növelné a "Ház borának" ingyenes kínálása. Az MVI úgy gondolja, hogy egy ilyen országos rendezvényt minden érintett szakmai szövetséggel és szereplővel le kellett volna egyeztetni, valamint az 50 százalékos kedvezményt meg kellett volna osztani a borászok, a kereskedők és az éttermek között.

Háber Tamás hozzáteszi: mivel itt egy konkrét termékcsoportról van szó, jól elhatárolhatók az érintettek is, ilyen szempontból nem hasonlítható össze a Torkos Csütörtökkel

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük