A határidő lejárta előtt néhány nappal az Európai Bizottság Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Főigazgatósága úgy döntött, hogy meghosszabbítja az EU-s ökológiai logó tervezésére kiírt pályázat nevezési időszakát. Az EU 27 tagállamának tervezőgrafikus hallgatói pályázhatnak terveikkel, és az ökológiai termékek jelölésére szolgáló új EU-s logó tervezőinek járó dicsőség mellett a díjazottak nagy összegű pénzjutalomban is részesülnek. Az új nevezési határidő 2009. július 6.

 

A határidő lejárta előtt néhány nappal az Európai Bizottság Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Főigazgatósága úgy döntött, hogy meghosszabbítja az EU-s ökológiai logó tervezésére kiírt pályázat nevezési időszakát. Az EU 27 tagállamának tervezőgrafikus hallgatói pályázhatnak terveikkel, és az ökológiai termékek jelölésére szolgáló új EU-s logó tervezőinek járó dicsőség mellett a díjazottak nagy összegű pénzjutalomban is részesülnek. Az új nevezési határidő 2009. július 6.

Az EU-s ökológiai logó megtervezésére kiírt pályázaton korhatárra való tekintet nélkül részt vehetnek az EU-ban bejegyzett felsőfokú képzőművészeti vagy tervezőgrafikai intézmények EU-s állampolgár hallgatói vagy frissdiplomásai. Az EU 27 tagállamából beérkezett számos pályamű alapján a tervezői pályázat már most is sikeresnek mondható. Eddig már több mint 500 hallgató nevezett be a versenybe és nyújtotta be az európai ökológiai élelmiszereket és az ökológiai gazdálkodást szimbolizáló rendkívül kreatív, egyéni művét. A nevezési határidő öt nappal való meghosszabbítása lehetőséget teremt arra, hogy még több hallgató pályázhasson. A pályaműveket az erre a célra létrehozott www.ec.europa.eu/organic-logo internetes oldalon keresztül lehet feltölteni.

A pályázati kiírásnak megfelelő pályaműveket az ökológiai gazdálkodás és termelés szakembereiből, valamint híres tervezőgrafikai szakemberekből álló nemzetközi zsűri fogja elbírálni. A zsűri prominens tagjai közé tartozik Riitta Brusila-Räsänen, a lappföldi egyetem tervezőgrafika-professzora Finnországból; Erik Spiekermann professzor, tiszteletbeli doktor, kreatív igazgató és ügyvezető társtulajdonos Németországból; Elisabeth Mercier, az Agence BIO igazgatója Franciaországból; Urs Niggli, a svájci Biomezőgazdasági Kutatóintézet (FiBL) igazgatója; Szymon Skrzypczak díjnyertes fiatal tervezőgrafikus Lengyelországból; Tom Václavík az ökológiai termékek marketingjének szakértője és az International Organic Retailers Association elnöke a Cseh Köztársaságból; valamint Craig Sams, a Soil Association elnöke az Egyesült Királyságból. A zsűri elnöki tisztét Rob Vermeulen, a Pan-European Brand Design Association korábbi elnöke tölti be.

A benyújtott pályaműveket annak alapján fogják értékelni, hogy képesek-e mindenkihez szólni és megfelelnek-e a szavak nélküli érthetőség, a megjelenési forma letisztultsága, valamint az időtállóság kritériumainak. Miután a zsűri 2009. július 20-i ülésén kiválasztja az általa legfigyelemreméltóbbnak és legeredetibbnek ítélt logókat, a legjobbak közé választott pályaművek felkerülnek a pályázat www.ec.europa.eu/organic-logo címen elérhető internetes oldalára. A pályázat különlegessége, hogy az év végén minden európai polgár részt vehet a végső döntésben és nyílt online szavazáson keresztül választhatja ki a neki legjobban tetsző alkotást. 

A szavazást követően három pályamű részesülhet díjazásban. Az első helyezett – amellett, hogy az általa készített terv lesz az EU-s ökológiai termékeken általánosan feltüntetett logó -, 6000 eurós pénzdíjban részesül. A második és a harmadik helyezett 3500, illetve 2500 euró összegű díjat kap. A pályázat nyertesének, valamint a második és a harmadik helyezettnek a nevét 2010 júliusában hirdetik ki, a díjakat ünnepélyes keretek között a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési biztos adja át Brüsszelben.

További információ az új EU-s ökológiai logóról

Az Európai Bizottság új logót keres a meghatározott EU-s termelési előírásoknak megfelelő, az EU 27 tagállamából származó, előre csomagolt ökológiai termékek jelölésére. Az új logó általános használatára 2010 júliusától kerül sor. Az új EU-s ökológiai logót kötelező jelleggel fel kell tüntetni azokon az EU 27 tagállamából származó, előre csomagolt ökológiai termékeken, amelyek megfelelnek a címkézési előírásoknak. Önkéntes alapon az EU-ból származó vagy harmadik országokból behozott, nem előre csomagolt ökológiai termékeken is feltüntethető az EU-s logó.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük