A Foci VB felpörgeti az áruhitelezést
3 perc olvasás
Június és július során minden évben élénkebb a forgalom a műszaki boltokban, a vásárlási kedvnek idén a Foci VB is új lendületet ad, hiszen az ilyen sporteseményeket szívesen nézik új, korszerű, nagyképernyős tévékészülékeken a szurkolók.
Június és július során minden évben élénkebb a forgalom a műszaki boltokban, a vásárlási kedvnek idén a Foci VB is új lendületet ad, hiszen az ilyen sporteseményeket szívesen nézik új, korszerű, nagyképernyős tévékészülékeken a szurkolók.
A legnépszerűbb, tévén is közvetített sportesemények idején hagyományosan megugrik a kereslet a műszaki cikkek, leginkább a televíziók, házimozi-rendszerek iránt. A vásárlási szokások évek óta nem változnak: június és július során élénkebb a forgalom a műszaki boltokban, s vásárlásaikhoz érezhetően sokan vesznek igénybe áruhitelt is.
„A kiskereskedelmi műszaki forgalom, s ezzel együtt az áruhitelezés látható növekedésére számít a Foci VB kapcsán a Magyar Cetelem Bank" – mondta Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketing igazgatója, aki azzal számol, hogy a vásárlások jelentős része idén is áruhitel igénybevételével fog történni.
Legutóbb 2012-ben a londoni olimpiai játékokat és a labdarúgó-Európa-bajnokságot megelőzően volt kiugró a műszaki áruházak forgalma: akkor 42 százalékkal több áruhitelt vettek fel a magyar családok, mint a korábbi hónapokban. Hasonló trendet figyelhettünk meg két évvel korábban is: akkor a dél-afrikai labdarúgó világbajnokság 1 hónapja alatt 38 százalékkal több áruhitelt folyósított a Cetelem, mint a VB-t megelőző 3 hónapban.
A Cetelem Körkép szerint a magyarok 38 százaléka többet szeretne költeni 2014-ben, mint tavaly. A pénzintézet ezért is számol hasonló tendenciákkal, mint amit a korábbi sportesemények évében tapasztalt.
„Több magyar háztartásban tervezik műszaki cikk vásárlását, mint tavaly" – mondja Lukácsi Zoltán marketing igazgató. A Cetelem Körkép adatai szerint új televízió és hifi, valamint DVD- és digitális lejátszó beszerzését az emberek 17 százaléka tervezi a tavalyi 12 százalékhoz képest. Egyre többen okostelefonon és táblagépen követik majd a VB mérkőzéseit, mobil eszközökön nézik majd az összefoglalókat, híreket a sporteseményről. Okostelefont a tavalyi 20 után idén a háztartások 27 százaléka szándékozik vásárolni, míg táblagépet másfélszer annyian szeretnének venni, mint tavaly.