Az IP nagykorú lett – a televíziózás legfontosabb kérdése
Az Ericsson kutatása az IP-technológia átalakító hatását vizsgálja a televíziózás és a média terén az elkövetkező hat év során.Kiemeli a csatlakoztatott IP-videoeszközök és az ehhez kapcsolódó hálózati videoforgalom terén tapasztalható robbanásszerű növekedés révén jelentkező lehetőségeket és kihívásokat. Ez az Ericsson hat részes, a vállalat 2020-ra vonatkozó televíziós és média jövőképét alátámasztó „Game Changers" sorozatának második része.
Az Ericsson kutatása az IP-technológia átalakító hatását vizsgálja a televíziózás és a média terén az elkövetkező hat év során.Kiemeli a csatlakoztatott IP-videoeszközök és az ehhez kapcsolódó hálózati videoforgalom terén tapasztalható robbanásszerű növekedés révén jelentkező lehetőségeket és kihívásokat. Ez az Ericsson hat részes, a vállalat 2020-ra vonatkozó televíziós és média jövőképét alátámasztó „Game Changers" sorozatának második része.
Bemutatja a fogyasztói elvárásokra és viselkedésre tett hatást, újradefiniálva a fogyasztók videoélményét, elérhetőségét és növelve a tulajdonukban lévő minden csatlakoztatott eszköz hozzáadott értékét .Az Ericsson (NASDAQ: ERIC) kiadta a második „Game Changer" jelentést, „Az IP-szükségszerűség" (The IP Imperative) címen, amely a TV és média iparág egészében a változásokat kiváltó alapvető tényezőket részletező hat részes sorozat legújabb darabja.
Az IP-szükségszerűség kiemeli, hogyan határozott meg az IP (Internet-protokoll) technológia felfedezése és bevezetése egy új korszakot, amely átformálta a bolygónkat, az életünket és olyan globális ágazatokat, mint például a TV és a média. Az Ericsson azt vizsgálja, hogy a IP hogyan tette lehetővé a csatlakoztatott eszközök számának robbanásszerű növekedését a világ minden részén, hatalmas növekedést okozva az adathálózatokban, amely forgalomnak a videó a fő alkotóeleme, hogyan formálta át a fogyasztói elvárásokat a videoélménnyel kapcsolatosan, és hogyan eredményezett egy friss együttműködési megközelítést a szélessávú szolgáltatók, a tartalomtulajdonosok és az új piaci szereplők között.
Az Ericsson által „Az IP-szükségszerűség" tanulmányban megfogalmazott jövőkét az alábbi főbb eredményeket emeli ki:
|
Ma |
Holnap |
2020-ban* |
Szélessávú előfizetők és csatlakoztatott eszközök |
|
|
|
Mobilforgalom |
|
|
|
Az IP használata a szolgáltatásban |
|
|
|
Az élmény minősége |
|
|
|
Forrás – Az Ericsson „Az IP-szükségszerűség" Game Changer tanulmánya
„Az internet hatása a mindennapi életünkre igazolhatóan az elmúlt évszázad legnagyobb technológiai innovációja, és a szórakoztatásra tett hatása ugyanilyen drasztikus" – fejtette ki Per Borgklint, vezető alelnök és az Ericsson Támogatási megoldások üzleti egységének vezetője. „Az IP-technológia bevezetése azt jelentette, hogy a televíziós műsorszórás korábban lineáris jellege helyébe egy új, interaktív és igény szerinti paradigma lépett, amely a nappaliból a csatlakoztatott eszközök felé vezető utat jelölt ki a világ minden részén.
„Ez a változás nagyon nagy változásokat jelent az iparág szereplői számára. A tartalomtulajdonosoknak, a műsorszóróknak és a hirdetőknek módosítaniuk kell az üzleti modelljeiken, hogy kihasználják a nézőkkel való közvetlenebb kapcsolatot; a televíziós szolgáltatóknak alaposan újra kell fogalmazniuk a fogyasztók felfedezését és a fogyasztói élményt, és teljesen meg kell valósítaniuk az IP-szolgáltatást; a hálózattulajdonosoknak át kell alakítaniuk a hálózataikat, hogy kezelni tudják a megnövekedett videoforgalom jelentette megterhelést, illetve előnyökre fordíthassák azt. Már elértük az inflexiós pontot, ahol a szélessávú IP-kapacitás találkozott az egyre inkább IP-központú csatlakoztatott eszközökkel, és a 2020 felé vezető út világos: még nagyobb sebesség, még nagyobb kínálat, még inkább azonnali szolgáltatás."
Az Ericsson „IP-szükségszerűség" kiadványa részletesen bemutatja, hogyan virágozhat majd a tartalomtulajdonosok, TV-szolgáltatók, hálózattulajdonosok és szolgáltatók üzletága 2020-ban, ahogy az IP nyomán átalakulnak a szállító hálózatok, a spektrum-kiosztási és üzleti modellek az egész iparágban.
Az „IP-szükségszerűség" kiadvány itt tölthető le :
Ericsson defines the consumer TV experience of 2020
Ericsson Media Vision 2020 – kijelöli a televíziózás jövőjét
Time to Play – Media Vision 2020