Az Ericsson kutatása az IP-technológia átalakító hatását vizsgálja a televíziózás és a média terén az elkövetkező hat év során.Kiemeli a csatlakoztatott IP-videoeszközök és az ehhez kapcsolódó hálózati videoforgalom terén tapasztalható robbanásszerű növekedés révén jelentkező lehetőségeket és kihívásokat. Ez az Ericsson hat részes, a vállalat 2020-ra vonatkozó televíziós és média jövőképét alátámasztó „Game Changers" sorozatának második része.

Az Ericsson kutatása az IP-technológia átalakító hatását vizsgálja a televíziózás és a média terén az elkövetkező hat év során.Kiemeli a csatlakoztatott IP-videoeszközök és az ehhez kapcsolódó hálózati videoforgalom terén tapasztalható robbanásszerű növekedés révén jelentkező lehetőségeket és kihívásokat. Ez az Ericsson hat részes, a vállalat 2020-ra vonatkozó televíziós és média jövőképét alátámasztó „Game Changers" sorozatának második része.

Bemutatja a fogyasztói elvárásokra és viselkedésre tett hatást, újradefiniálva a fogyasztók videoélményét, elérhetőségét és növelve a tulajdonukban lévő minden csatlakoztatott eszköz hozzáadott értékét .Az Ericsson (NASDAQ: ERIC) kiadta a második „Game Changer" jelentést, „Az IP-szükségszerűség" (The IP Imperative) címen, amely a TV és média iparág egészében a változásokat kiváltó alapvető tényezőket részletező hat részes sorozat legújabb darabja.

Az IP-szükségszerűség kiemeli, hogyan határozott meg az IP (Internet-protokoll) technológia felfedezése és bevezetése egy új korszakot, amely átformálta a bolygónkat, az életünket és olyan globális ágazatokat, mint például a TV és a média. Az Ericsson azt vizsgálja, hogy a IP hogyan tette lehetővé a csatlakoztatott eszközök számának robbanásszerű növekedését a világ minden részén, hatalmas növekedést okozva az adathálózatokban, amely forgalomnak a videó a fő alkotóeleme, hogyan formálta át a fogyasztói elvárásokat a videoélménnyel kapcsolatosan, és hogyan eredményezett egy friss együttműködési megközelítést a szélessávú szolgáltatók, a tartalomtulajdonosok és az új piaci szereplők között.

Az Ericsson által „Az IP-szükségszerűség" tanulmányban megfogalmazott jövőkét az alábbi főbb eredményeket emeli ki:

 

Ma

Holnap

2020-ban*

Szélessávú előfizetők és csatlakoztatott eszközök

  • 2014 első negyedévében a a mobil szélessávú előfizetések száma globális szinten elérte a 2,3 milliárdot
  • Minden új eszköz IP-képes
  • A videó megtekintésére alkalmas IP-technológiával csatlakoztatott eszközök számra 2000 és 2013 között 200 millióról (személyi számítógépek) több mint 1,6 milliárdra növekedett
  • Gyors növekedés a mobil szélessávú előfizetések számában
  • A 3G mobil szélessáv átalakítása LTE gyors mobil szélessávú előfizetésekre és eszközökre
  • A beltéri egységek költségeinek és használati körének zsugorodása
  • Több mint 8 milliárd csatlakoztatott mobil szélessávú előfizető
  • A világ népességének 90%-át lefedi a mobil szélessávú szolgáltatás
  • A fix szélessávú penetráció eléri az 1 milliárd előfizetéssel rendelkező háztartást
  • 50 milliárd csatlakoztatott eszköz, amelyből 15 milliárd képes videó lejátszására
  • Az otthoni DVR helyébe a számítási felhő és hálózati alapú megoldások lépnek

Mobilforgalom

  • A mobil adatforgalom 2014 első negyedévében meghaladta a 2011-es egész évi teljes mobil adatforgalmat
  • Az adatforgalom 65%-kal növekedett 2013 első negyedéve és 2014 első negyedéve között

 

  • Gyors növekedés a fix és mobilhálózatok adatforgalmában
  • A legnagyobb mértékben a mobil szélessávú forgalom növekszik
  • Minden forgalomnövekedés elsődleges hajtóereje a videó
  • Az adatforgalom körülbelül a tízszeresére növekszik
  • A mobil szélessávú forgalom eléri a közel 20 exabájtos havi mértéket
  • Az összes mobil szélessávú forgalom 50%-át a videoforgalom teszi ki

 

Az IP használata a szolgáltatásban

  • Megfelelő szinten jelen van menedzselt IPTV-szolgáltatási kínálatként, globális szinten több mint 90 millió IPTV-előfizetővel
  • Már kellőképpen elterjedt a fejlett piacokon – internetes OTT-szolgáltatási tartalom
  • A tartalomszolgáltatók globális szintű CDN-eket használnak az OTT-forgalom növelésére
  • Hibrid földi platformok meghatározása megtörtént, elfogadásuk jelenleg zajlik (YouView, HbbTV)
  • A műholdas és IP saját tulajdonú platformok egyre szélesebb körben kerülnek telepítésre
  • Az LTE unicast videotechnológiát LTE szélessávú telepítések teszik még hatékonyabbá
  • A legtöbb helyi távközlési szolgáltató, kábelszolgáltató és internetszolgáltató hálózatüzemeltetői CDN-eket telepít a videoforgalom növelése és nagyobb mértékű kiaknázása érdekében
  • Az IP a domináns videoszolgáltatási hálózati technológia
  • Az IPTV-előfizetők száma globális szinten eléri a 200 milliót
  • A feltörekvő piacok a mobil szélessávú technológiára támaszkodnak az IP átalakításához
  • Az OTT szolgáltatási model az iparág minden szereplőjére érvényes
  • Minden fizetős TV-szolgáltató rendelkezik a fogyasztók kiszolgálására vonatkozó alapvető IP-stratégiával

Az élmény minősége

  • A fogyasztók már most hozzá vannak szokva a jó minőségű streaming-élményhez az otthonukban
  • Az OTT-feldarabolók és a tartalomtulajdonosok modelleket hoznak létre a végfelhasználói élményminőség biztosításának megfizetésére/abba történő beruházásra
  • A videoforgalom gyors növekedése már most komoly megterhelést jelent a hálózatok számára
  • Az élmény minősége / sávszélesség szempontjából válságos helyzet alakulhat ki, ha a hálózatok nem ruháznak be kapacitás- és hatékonyságnövelési intézkedésekbe, és fedeznek fel új jövedelemteremtési lehetőségekbe
  • Hálózatsemlegességi és forgalomoptimalizálási tárgyalások zajlanak minden országban
  • A mobilhálózatokon keresztüli videoélmény sok országban ugyanolyan jó, mint a vezetékes hálózatokban
  • Megfelelő sávszélesség és megfelelő mértékű jövedelemarány az életképes OTT-szolgáltatási model támogatásához
  • Az igény szerinti és az időeltolásos tartalom megtekintésével eltöltött idő 50:50 százalékos arányt ér el a lineáris és élő televíziós közvetítésekkel

 

 

Forrás – Az Ericsson „Az IP-szükségszerűség" Game Changer tanulmánya

„Az internet hatása a mindennapi életünkre igazolhatóan az elmúlt évszázad legnagyobb technológiai innovációja, és a szórakoztatásra tett hatása ugyanilyen drasztikus" – fejtette ki Per Borgklint, vezető alelnök és az Ericsson Támogatási megoldások üzleti egységének vezetője. „Az IP-technológia bevezetése azt jelentette, hogy a televíziós műsorszórás korábban lineáris jellege helyébe egy új, interaktív és igény szerinti paradigma lépett, amely a nappaliból a csatlakoztatott eszközök felé vezető utat jelölt ki a világ minden részén.

„Ez a változás nagyon nagy változásokat jelent az iparág szereplői számára. A tartalomtulajdonosoknak, a műsorszóróknak és a hirdetőknek módosítaniuk kell az üzleti modelljeiken, hogy kihasználják a nézőkkel való közvetlenebb kapcsolatot; a televíziós szolgáltatóknak alaposan újra kell fogalmazniuk a fogyasztók felfedezését és a fogyasztói élményt, és teljesen meg kell valósítaniuk az IP-szolgáltatást; a hálózattulajdonosoknak át kell alakítaniuk a hálózataikat, hogy kezelni tudják a megnövekedett videoforgalom jelentette megterhelést, illetve előnyökre fordíthassák azt. Már elértük az inflexiós pontot, ahol a szélessávú IP-kapacitás találkozott az egyre inkább IP-központú csatlakoztatott eszközökkel, és a 2020 felé vezető út világos: még nagyobb sebesség, még nagyobb kínálat, még inkább azonnali szolgáltatás."

Az Ericsson „IP-szükségszerűség" kiadványa részletesen bemutatja, hogyan virágozhat majd a tartalomtulajdonosok, TV-szolgáltatók, hálózattulajdonosok és szolgáltatók üzletága 2020-ban, ahogy az IP nyomán átalakulnak a szállító hálózatok, a spektrum-kiosztási és üzleti modellek az egész iparágban.

Az „IP-szükségszerűség" kiadvány itt tölthető le :

Ericsson defines the consumer TV experience of 2020

Forever Evolving Experience

Ericsson Media Vision 2020 – kijelöli a televíziózás jövőjét

Media Vision 2020

Time to Play – Media Vision 2020

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük