Jubilál Magyarország legnagyobb fuvarozói érdekképviseleti szervezete
3 perc olvasásMintegy 3000 tagot, köztük 2359 teherfuvarozót és 599 autóbuszos vállalkozót számlál a 25. születésnapját ünneplő Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, azaz a NiT Hungary.
Mintegy 3000 tagot, köztük 2359 teherfuvarozót és 599 autóbuszos vállalkozót számlál a 25. születésnapját ünneplő Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, azaz a NiT Hungary.
A regisztrált taglétszámát tekintve Magyarország legnagyobb közúti fuvarozói érdekképviseleti szervezetének számító testület fejlődését mi sem jelzi jobban, minthogy 1990-ben 114 taggal és 1 millió forintos alapító tagi hozzájárulással alapították, 2013-ban pedig már 1,5 milliárd árbevétellel zárt. Az ipartestület a jövőben többek között azért is lobbizna, hogy állami támogatás bevonásával kötelező vezetéstechnikai tanfolyamhoz kössék a tehergépkocsi és autóbusz vezetői engedélyeket, ezzel is segítve a balesetmentes közúti közlekedést.
Az elmúlt évtizedek során a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete folyamatosan törekedett olyan partneri együttműködések kialakítására, amelyek segítségével erősíthetik a hazai fuvarozói vállalkozói kör piaci helyzetét, biztosítva a magyar gazdaságban betöltött szerepüket. A mikro- és kisvállalkozásokat, valamint nagyobb járműflottával rendelkező középvállalkozásokat tömörítő érdekvédelmi szerv sokéves munkájának egyik legfontosabb eredménye, hogy 2013-tól a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal való megállapodás alapján a kormányzat stratégiai partnere a szakmát érintő jogalkotások terén. Azonban már alapításakor, 1989-1990-ben is olyan úttörő tevékenységet vittek véghez, minthogy devizahatósági engedélyük alapján biztosították a magánfuvarozóknak a nemzetközi fuvarozáshoz szükséges valutát.
A NiT Hungary jövőbeli célkitűzései között szerepel többek között a közúti közlekedés biztonságosabbá tétele, ezért is lobbiznak egy állami támogatás bevonásával megvalósuló vezetéstechnikai szabályozásért, amely kötelezően elvégzett tréninghez kötné a tehergépkocsi jogosítványokat.
„Zászlóshajóként ápoljuk a szakma hagyományait, rendezvényeinkkel rengeteget teszünk a magyar közúti fuvarozói alágazat jó hírének megőrzéséért. Alapvető küldetésünk a szektor érdekképviselete, érdekvédelme és informálása. Mindemellett azonban nagyon fontosnak tartjuk a balesetmegelőzést, ezért is szeretnénk elérni, hogy a tehergépkocsi és autóbusz vezetők kötelező vezetéstechnikai tanfolyamon vegyenek részt. Mivel tagjaink 80%-a közúti árufuvarozó, ezért dolgozunk azon, hogy megfelelő állami részvállalással valósulhasson meg mindez " – mondta Dittel Gábor, a NiT Hungary főtitkára, aki a magyar közúti személy- és teherfuvarozás véleményformáló alakjaként több mint huszonöt éve dolgozik a szakmában.
Az égető gépkocsivezető-hiány ellen küzd a 25 éves NiT Hungary.
A közel 40 főt alkalmazó, Budapesten és 10 vidéki nagyvárosban működő regionális irodahálózattal rendelkező NiT Hungary jelenleg azon dolgozik, hogy a magyar gazdaságra is negatívan ható gépkocsivezető-hiányra komplex megoldást találjon. További törekvések közé tartozik a magyarországi székhelyű magánfuvarozók versenyképességének megtartása, az olyan gazdasági vívmányok védelmével, mint az üzemanyag-megtakarítás vagy a napidíj.
Lantai József