2016 januárjában kerül piacra a Dunlop Europe RoadSmart III abroncsa
A Dunlop Europe , a nagy teljesítményű motorkerékpár-abroncsok egyik vezető gyártója elkészült legújabb Sport Touring abroncsa, a RoadSmart III kifejlesztésével és tesztelésével. Bevezetés előtt 1,2 millió kilométeren 31 hónapig tesztelték a januártól kapható Dunlop RoadSmart III abroncsot.
A Dunlop Europe , a nagy teljesítményű motorkerékpár-abroncsok egyik vezető gyártója elkészült legújabb Sport Touring abroncsa, a RoadSmart III kifejlesztésével és tesztelésével. Bevezetés előtt 1,2 millió kilométeren 31 hónapig tesztelték a januártól kapható Dunlop RoadSmart III abroncsot.
– A cél egy európai utakra és motorosokra optimalizált abroncs kifejlesztése
– Radikális, innovatív mintázatú futófelület
– Az európai RoadSmart III 2016 januárjától lesz kapható
Az új típust ugyanott gyártják, mint a 2015-ös Isle of Man TT verseny győztes abroncsait, a Dunlop európai Innovációs Központjában. Az új RoadSmart III abroncsot a Dunlop Europe történetének legintenzívebb és legszigorúbb tesztprogramjának vetették alá – de immár készen áll a gyártásra.
A RoadSmart III tervezése során a legfontosabb szempontok az európai motorosok és utak által támasztott követelmények voltak. A Dunlop Europe számára fontos volt, hogy az abroncs valóban nagy teljesítményű legyen, ezért mérnökeik 31 hónapos fejlesztési és teszt programnak vetették alá a terméket. Szinte hihetetlen, de az értékelés során az abroncs összesen 1,2 millió kilométert futott!
A tesztprogram méreteit Andy Marfleet, a Dunlop Europe Moto marketing igazgatója mutatja be: „Célunk az volt, hogy az európai utakon közlekedő motorosoknak egy saját kategóriájában kimagasló minőségű abroncsot biztosítsunk. Ehhez több mint 200 különböző futókeveréket és abroncs-szerkezetet próbáltunk ki. 31 hónapos intenzív tesztprogramunk az új anyagokra és futófelületet érintő megoldásokra, illetve a keverékek továbbfejlesztésére koncentrált, hogy végül megszülethessen az abroncs végső kialakítása."
A futófelületre első ízben került olyan különleges Dunlop Europe Moto mintázat, melyet a Dunlop Europe Advanced Design Stúdió tervezett. Az abroncs futókeveréke kopásálló, és a márka történetében először alkalmazza az egyedülálló iGT (Interconnecting Groove Tread, összekapcsolódó mintaárkok) technológiát.
„A RoadSmart III nem csak egyszerűen másképp néz ki, hanem tényleg más. Az iGT technológiát a nedves tapadás fokozása érdekében fejlesztettük ki, mert az európai utakon, főleg a kontinens északi felében ez különösen fontos tulajdonságnak számít. A futófelület újszerű kialakítása a tartósságot, sőt, a kopásállóságot is javítja az abroncs egész életciklusa során. Ezek a technológiák hozzájárulnak célkitűzéseink megvalósításához, azaz hogy olyan abroncsokat kínálhassunk vevőinknek, melyek térben és időben egyaránt tovább bírják. Az új típus gyártását jóváhagyták, a további műszaki részletek 2016 elején várhatók" – tette hozzá Andy.
A Dunlop Europe RoadSmart III abroncsa 2016 januárjában kerül piacra. 18 méretben és kialakításban lesz kapható, a nagy teljesítményű GT motoroktól a közepes méretű ikermotoros modellek legújabb generációjáig.
A Dunlop Europe versenyzésben szerzett széleskörű tapasztalatait innovatív technológiák bevezetése révén hasznosítja a közúti forgalomba kerülő abroncsok gyártása során.
Az 500 köbcentiméteres motorok első, 1949-ben rendezett versenyén a győztes motor Dunlop Europe abroncsokon futott, és a márka az ezután következő évtizedekben is uralta a versenyeket. Dunlop Europe abroncsokkal volt felszerelve az a motorkerékpár is, mely 1991-ben először háromszor nyerte el egymás után a World Superbike címet. 2008-ban Marco Simoncelli volt az, aki a Dunlop Europe sorozatban kétszázadik 250 köbcentiméteres GP győzelmét aratta, ebben a szériában a Dunlop Europe 17 alkalommal lett világbajnok. 2010-ben a Dunlop Europe lett a Moto2 kizárólagos abroncsszállítója, ezt a Moto3-mal kötött ugyanilyen szerződés követte 2012-ben. A Dornával fennálló együttműködést 2015-ben hosszabbították meg, ennek keretében a vállalat folyamatosan szállítja az abroncsokat a MotoGP két legfontosabb futamára.
Az endurance versenyeket szintén a Dunlop Europe csapatai és versenyzői uralják, akik 2002 óta a 12-ből összesen 10 Endurance világbajnoki címet szereztek meg. John McGuinness az összes Isle of Man TT győzelmét Dunlop Europe abroncsokon aratta. A Dunlop Europe minden fontos motorkerékpáros díjat begyűjtött, a GP világbajnoki címtől az Isle of Man TT bajnoki címig, a World Superbike és Supersport címektől a World Endurance-ig, de ugyanilyen átfogó sikersorozatot könyvelhet el a motocross és az egyéb terepversenyek terén is.
Lantai József