A Saxo Bank nyilvánosságra hozta 2017. évi jelentését
3 perc olvasásA Saxo Bank nagyobb nyereségről számol be, és mind a közvetlen, mind a partnerein keresztüli ügyfeleinek száma rekord nagyságúra nőtt.
A Saxo Bank Csoport a 2017-es évre vonatozóan 401 millió dán korona (DKK) nettó nyereséget jelentett, ami 33 százalékkal nagyobb a 2016-os nyereségnél. Az ügyfelek fedezeti letétének állománya tovább nőtt, 2017 végére elérte a 103,6 milliárd dán koronát, a csoport működési bevétele 3 milliárd dán korona volt, 3 százalékkal magasabb az előző évinél.
Tovább erősödött a Saxo Bank Csoport tőkehelyzete, az össztőkehányad 2017 végén 22,7 százalék volt, szemben a 2016 végi 19,5 százalékkal.
A 2017-os számok áttekintése (zárójelben a 2016-ös számok)
· Működési bevétel: 3,0 milliárd DKK (2.9 milliárd DKK)
· EBITDA: 931,6 millió DKK (845 millió DKK)
· Kiigazított EBITDA: egymilliárd DKK (954,5 millió DKK)
· Nettó nyereség: 401,1 millió DKK (302,4 millió DKK)
· Ügyfelek fedezeti letétének állománya: 103,6 milliárd DKK (92,3 milliárd DKK)
· Saját tőke: 4,6 milliárd DKK (4,2 milliárd DKK)
*A csoport eredményére jelentős mértékben ható, de nem rendszeres bevételi és költségtételekkel módosított EBITDA
Kim Fournais, a Saxo Bank társalapítója és vezérigazgatója a következőket nyilatkozta az eredmények kapcsán:
„A 2017-es eredmények újabb bizonyítékát adják annak, hogy a Saxo Bank erős üzleti modellel rendelkezik. Ebben a modellben a Saxo, mint az online multieszköz-kereskedésre és -befektetésre specializálódott fintech és regtech cég (ez utóbbi a szabályozási kérdésekre megoldást adó, technológiai alapú cégek körét jelenti) egyaránt kiszolgálja a közvetlen ügyfeleit és a BaaS (Banking-as-a-Service) konstrukcióban a pénzügyi intézményi partnereit, amelyek a saját közvetlen ügyfeleiknek nyújtják a pénzügyi szolgáltatásokat a Saxo infrastruktúrájával. Az alacsony piaci volatilitás ellenére a Saxo rekord számú ügyfelet ért el 2017-ben, közvetlenül és a partnerein keresztül. Az ügyfelek fedezeti letétállományának rekord nagysága szintén egy fontos mutatója annak, hogy milyen nagy az igény a Saxo szolgáltatásaira.”
„Az erős tőkehelyzetünket kihasználva tovább folytatjuk annak a technológiának a fejlesztését, amely a Saxo Bankot a digitalizáció élvonalába emelte. Az eredmények azt mutatják, hogy jó úton járunk, és az ügyfeleink elismerik azokat az erőfeszítéseinket, amelyeket a lehető legjobb felhasználói élmény elérése érdekében teszünk.”
2018 februárjában a Saxo Bank bejelentette leányvállalatának, a teljes körű banki jogosítvánnyal és dániai fiókhálózattal rendelkező Saxo Privatbanknak az eladását egy dán pénzügyi szolgáltató csoport, az Alm. Brand számára, amely biztosítási és banki területen tevékenykedik. Ezzel egyidőben a Saxo white label partneri kapcsolatot létesített az Alm. Brand Bankkal, amely így kereskedési és befektetési szolgáltatásokat kínálhat az ügyfelinek a Saxo platformján, a SaxoTraderGo-n keresztül.
2017 októberében került bejelentésre, hogy a Geely Financials Denmark A/S, a Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd (“Geely Group”) leányvállalata vételi ajánlatot tett a Saxo Bank részvényeinek 51,5 százalékára, a Sampo Group, egy vezető észak-európai pénzügyi szolgáltató csoport pedig a Saxo 19,9 százalékos részére adott ajánlatot. A tranzakciók a szabályozó hatóságok jóváhagyására várnak, és várhatóan 2018 első félévében valósulnak meg.
Az éves jelentés teljes szövege ezen a linken érhető el: https://www.home.saxo/about-us/investor-relations