Bemutatjuk, hogy 2018-ban, milyen adatokat jelez előre a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete, milyen 2018 februárjában piaci viszonyok alakultak ki a hazai piacon a 2018 februári adatok összesítése után.
Hónap: február
MGE 2018. évre vonatkozó piaci előrejelzése:
Idő arányosan: egész év I.negyedév 2.negyedév 3. negyedév havi átlag
Személygépkocsik 125 000 31 250 62 500 93 750 10 417
Kishaszon járművek 21 000 5 250 10 500 15 750 1 750
Nagyhaszon járművek 5 600 1 401 2 802 4 203 467
Motorkerékpárok 2 500 624 1 248 1 872 208
Autóbuszok 600 150 300 450 50
Közúti pótkocsik 3 800 951 1 902 2 853 317
Előre jelzésünk az év eleji gazdasági környezetre vonatkoznak. Tartós változás esetén az előrejelzéseket év közben módosítják.
Új személygépjárművek és kishaszon járművek első forgalomba helyezése és két hónapon belüli
| 
 2018 február  | 
 Tárgyhó forgalomba helyezés piac  | 
 Tárgyhó forgalomba helyezés piac változás  | 
 Tárgyhó kivonás utáni piac  | 
 Tárgyhó kivonás utáni piac változás  | 
 Kumulált új autó forgalomba helyezés  | 
 Kumulált új autó forgalomba helyezés változás  | 
 Kumulált kivonás utáni piac  | 
 Kumulált kivonás utáni piac változás  | 
| 
 
  | 
 db  | 
 %  | 
 db  | 
 %  | 
 db  | 
 %  | 
 db  | 
 %  | 
| 
 Személygépjármű  | 
 9967  | 
 24,5%  | 
 8866  | 
 37,2%  | 
 18861  | 
 30,8%  | 
 16561  | 
 38,7%  | 
| 
 Ebből tisztán elektromos  | 
 72  | 
 148,3%  | 
 72  | 
 148,3  | 
 110  | 
 134%  | 
 110  | 
 134  | 
| 
 Kishaszon jármű  | 
 1643  | 
 26,7%  | 
 1387  | 
 19,2%  | 
 3291  | 
 31,3%  | 
 2852  | 
 26,4%  | 
(A % értékek a tárgyévet megelőző év azonos időszakával való összehasonlítást mutatják.)
Forrás: DataHouse Kft.
Személyautók: A febuári eredmények azt mutatják, hogy a piac meghaladja a tavalyi referencia hónap értékét, de egyelőre még nem éri el az előre jelzésből számított havi darabszámot. A trend azonban azt mutatja, hogy a pozitív kilátások a teljes évre reálisak. A magán vásárlók visszatérése folytatódik, immáron meghaladja a 40%-ot, miközben valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része (különösen az egy-három autós céges vásárlások) magán vásárlásnak tekinthetők. A tisztán elektromos hajtású gépkocsik forgalomba helyezése jelentősen, de még kis mennyiség mellett növekszik. A beszerzési max. 1,5 millió Ft támogatás, a töltő infrastruktúra fokozatos kiépülése, és egyéb kedvezmények támogatják a tisztán elektromos autók értékesítésének pozitív trendjét.
Kishaszonjárművek: A kishaszon jármű piac visszaesése megállt és jelentős emelkedést mutatott, azonban az előrejelzés mögött van a második hónap végén. Továbbra is szükségesnek tartjuk és szorgalmazzuk a vegyeshasználatú kishaszon jármű kategória felélesztését. Ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is. A kishaszon jármű piac trendje is az előre jelzett növekedést támasztja alá.
| 
 2018 február  | 
 Tárgyhó  | 
 Tárgyhó változás  | 
 Kumulált  | 
 Kumulált változás  | 
| 
 db  | 
 %  | 
 db  | 
 %  | 
|
| 
 Motorkerékpár  | 
 122  | 
 87,7%  | 
 192  | 
 88,2%  | 
| 
 Nagyhaszon jármű  | 
 579  | 
 39,9%  | 
 1073  | 
 53,1%  | 
| 
 Autóbusz  | 
 80  | 
 105,1%  | 
 117  | 
 4,5%  | 
| 
 Közúti nehézpótkocsi  | 
 
 
 
 
 338  | 
 -7,9%  | 
 646  | 
 2,5%  | 
(A % értékek a tárgyévet megelőző év azonos időszakával való összehasonlítást mutatják.)
Forrás: DataHouse Kft.
Nagyhaszonjárművek: A nagyhaszon járműveknél folytatódik a piac növekedése, ami nagymértékben függ a nagy szállítmányozók flotta beszerzéseitől, illetve a havi átadások alakulásától. A piac az előre jelzett növekedés előtt jár.
Autóbuszok: Az autóbusz piac igen kis mérete miatt tud jelentős havi eltéréseket mutatni, itt az a fontos, hogy éves szinten növekedést lássunk, mivel a buszpark nagyon öreg, így lecserélésre szorul. Jelenleg a növekedési ráta meghaladja az előre jelzettet.
Motorkerékpárok: A piac továbbra is igen gyenge, és ezt erősíti, hogy a téli hónapokban a szezonalitás a piac ellen dolgozik, de ezzel együtt is drámaian gyenge a forgalomba helyezés. Némi bizakodásra ad okot a bázissal szembeni növekedési trend.Továbbra is azt gondolják, hogy létfontosságú lenne a robogó azonosítás megoldása, a regisztrációs adó kiigazítása a közlekedési céllal használt motorok esetében. Szükséges lenne a 125 ccm robogók „B” kategóriás jogosítvánnyal való vezethetőségével kapcsolatos procedúra könnyítése.
Közúti nehéz pótkocsik: 2017-be az ügyfélkör a régebbi járműparkját cserélte új eszközökre, a bővítés mellett néhány vállalkozás döntött csupán annak ellenére, hogy fuvarmegbízásokra továbbra is jelentős igény mutatkozik Európa szerte. Az új fuvareszköz bővítések elmaradásában szerepet játszott a fuvarozói profitabilitás csökkenése, mely mögött a megnövekedett munkaerő bérköltségek, a folyamatos sofőr hiány, és az európai szabályozók szigorodása (pihenőidő eltöltésének helye, tengelysúly mérés, stb.) is komoly tényezőnek minősül. 2017-ben az állami kamattámogatású hitelek kifutásával újra erőre kaptak a finanszírozók hitelkonstrukciói, melyek igen kedvező feltételek mellett állnak a fuvarozók rendelkezésére nagy volumenben.
Javítók és szervizek: MGE, tagvállalatai támogatásával tovább folytatja a márkaszervizeket bemutató kommunikációs kampányt, amely az autozzbiztonsagosan.hu interaktív bloggal bővült, amelyen az olvasók egyre aktívabbak. A kampányban 2018 során szeretnénk bemutatni a márkaszervizeket mint izgalmas és vonzó és egyre magasabb jövedelmet biztosító munkahelyeket annak érdekében, hogy egyre többen válasszák ezt a fiatalok és az elvándoroltak közül.
