Magyar Turizmus Zrt. – balatoni szezonzáró
8 perc olvasás2007. október 11-én Balatonfüreden tartotta a Magyar Turizmus Zrt., az MT Zrt. Balatoni Regionális Turisztikai Projekt Irodája, a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság, a Balaton Fejlesztési Tanács, a Balatoni Szövetség és a Mi Balatonunk Egyesület sajtótájékoztatóval egybekötött szezonzáró partnertalálkozóját, ahol a balatoni szezon eredményeinek kiértékelésére, díjak átadására és szezonzáró konferenciára került sor.
2007. október 11-én Balatonfüreden tartotta a Magyar Turizmus Zrt., az MT Zrt. Balatoni Regionális Turisztikai Projekt Irodája, a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság, a Balaton Fejlesztési Tanács, a Balatoni Szövetség és a Mi Balatonunk Egyesület sajtótájékoztatóval egybekötött szezonzáró partnertalálkozóját, ahol a balatoni szezon eredményeinek kiértékelésére, díjak átadására és szezonzáró konferenciára került sor.
A partnertalálkozó házigazdai pulpitusánál foglalt helyet
Dr. Ujhelyi István, államtitkár, (Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium),
Mányai Roland, főosztályvezető, (ÖTM Turisztikai Szakállamtitkárság),
Dr. Róna Iván, vezérigazgató, (Magyar Turizmus Zrt.),
Rosta Sándor, elnök, (Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság),
Dr. Suchman Tamás, elnök, (Balaton Fejlesztési Tanács),
Dr. Balázs Árpád, elnök, (Balatoni Szövetség),
Varga Péter, elnök, (Mi Balatonunk Egyesület),
Dr. Bóka István, polgármester, (Balatonfüred).
Balatonfüred polgármesterének bevezetője szerint; „valami megindult" a régióban, jó idők járnak rá, a civil szervezetek együttműködésével eredményt sikerült elérni. A Balaton hatalmas érték, most némi optimizmussal nézhetünk a jövőbe. A régióbeli szereplők vetélkedéséből, pl. a virágosítási versenyből mindannyian profitálunk, ennél rosszabb szezonunk ne legyen, fejezte be a vezető.
Dr. Ujhelyi államtitkár kiemelte a Balaton életerejét, ami átsegítette a vidéket a rossz időszakokon, de ezt az erőt segíteni kell. A part gyönyörű, most is érdemes ide jönni. Fejlesztési társaságok, balatoni szövetségek, önkormányzatok és mindenki más közös eredménye amit most láthatunk. Reneszánszát éli a Balaton, az elmúlt két év eredményei alapján ez már tendenciának nevezhető. A cél; a tartós, sokakat foglalkoztató, adóbevételt is hozó, európai desztináció. A Magyar Turizmus Zrt. erőteljes szerepet játszik a fejlesztésekben, hetvenhét pályázatot támogatnak az idén, s ebben az évben még plusz 500 millió Ft-ot szánnak támogatásra. A kormányzat részéről meg lesz az anyagi segítség a fejlesztési együttműködéshez, ígérte az államtitkár.
A programban ezután került sor a „Virágos Balatonért 2007" címmel lezajlott környezetszépítő verseny díjátadó ünnepségére. Rosta Sándor emlékeztetett a virág életünkben, környezetünkben betöltött szerepére. A most indult 62 pályázó még kevésnek mondható a régióban, legalább kétszer ennyit várnak a jövőben, hogy virágos színtérré válhasson a Balaton. A jövő számára sokat tehetünk; őshonos virágokat hozhatunk vissza a tájtól idegen betelepített fajták helyett, olyanokat, amelyek mára eltűntek a tájból.
A Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság, a Balaton Fejlesztési Tanács és a Balatoni Szövetség idén negyedik alkalommal hirdette meg a „Virágos Balatonért " környezetszépítő versenyt a Balaton Régió környezet-szépítésének ösztönzésére, a kulturált, tiszta, vendégváró és marasztaló Balaton imázs-kép erősítésére, ezen keresztül a turisták komfortfokozatának növelésére, a magyar virág- és kertkultúra elterjesztésére.
Négy kategóriában lehetett jelentkezni a Virágos Balatonért 2007. évi környezetszépítő versenyre:
-közforgalmú és vitorlás kikötő,
-közforgalmú strand,
-kereskedelmi szálláshely (4 csillagos szállodák, szállodák, panziók, kempingek alkategóriák),
-magánszálláshely.
A versenyen valamennyi Balaton Kiemelt Üdülőkörzetbe tartozó település, s a körzetben működő turisztikai vállalkozás, szervezet, egyesület részt vehetett.
Ötfős zsűri pontozott, a virágok mennyisége, összhangja mellett figyelembe vette a szolgáltató igyekezetét a turizmus elvárásainak való megfelelésben is. (A vetélkedésben résztvevők megtalálhatók a Balatoni Regionális Turisztikai Projekt Iroda http://www.balaton-tourism.hu/ portálján.)
A zsűri értékelése alapján a 2007. évben fődíjjal járó címet és réztáblát
„A legvirágosabb kereskedelmi szálláshely" kategóriában a hévízi Rogner Hotel & Spa Lotus Therme***** nyerte el.
„A legvirágosabb kemping" a Balatontourist Zrt. révfülöpi Napfény Kemping-je lett.
„A legvirágosabb kikötő" címet a tihanyi THE – Tihanyi Vitorlás Iskola Kft., és
„A legvirágosabb strand" címet a keszthelyi Városi Strand kapta meg.
A zsűri különdíját kapta a
a Kolping Hotel Spa & Family Resort Alsópáhokról,
a Hotel Lidó Szálló Balatonlelléről,
a keszthelyi Admirál Hotel***- Panzió,
és magánszálláshely kategóriában az alsóörsi Rózsa Apartman,
az aszófői Diána Kemping,
a balatonfüredi Esterházy strand és
a Balatoni Hajózási Zrt. Balatonboglár személyhajókikötője.
A versenyt szponzoráló cégek (OBI, KITE Zrt., VITAFLÓRA Kft., Bartus Gyula, Alsótekeresi Faiskola,
Agro Cs. Hungary Kft., Etter Kft.) ajándék-felajánlásait is számos nyertesnek osztották ki.
A Virágos Balatonért 2007. környezetszépítő verseny főtámogatója a komáromi Zöldövezet Kft. volt.
Az Irány a Balaton címmel újságíróknak meghirdetett sajtópályázatra közel száz pályamű érkezett.
A meghirdető a Mi Balatonunk Egyesület és a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Turisztikai Projekt Irodája volt, 2007. májusi közzététellel. (A nyertes pályaművek rövidesen megtekinthetők a Balaton régió turisztikai honlapján, a http://www.balaton-tourism.hu/ -n.)
A jelentkezők olyan megjelent cikkekkel, rádiós- és televíziós riportokkal vehettek részt a pályázaton, amelyek a térség sokszínűségről, előnyeiről és az egyedi pihenési, szórakozási lehetőségekről szóltak, illetve bemutatták a terület turisztikai fejlesztéseit, és azt a munkát, amellyel a régióban dolgozó szakemberek mind vonzóbbá teszik a magyar tengert a külföldi és a belföldi turisták számára egyaránt. A beérkező munkákat médiaszakemberek és turisztikai szakértők bírálták el.
A pályázat győzteseinek nevét Suchman Tamás adta közre, a díjakat pedig Szakonyi Károly és Mudesi István adta át Kiss Nikolettnek, a Veszprémi Napló és Kempf Zitának, a Maxima újságírójának.
A zsűri egy különdíjat is kiadott, amelyet Sahin Tóth Róbert a Bors munkatársa nyert meg.
A nyertesek egyhetes nyaraláson vehetnek részt a Balatonnál, 500 ezer Ft értékben.
Dr.Róna Iván (MT Zrt.) évértékelőjében utalt a korábban is felismert tényre, a Balaton Budapest után a második legjelentősebb szerepet tölti be a kül-, és a belföldi turizmusban egyaránt. A Magyar Turizmus Zrt. mind a belföldi, mind a külföldi marketing-kommunikációjában kiemelt helyen kezeli a Balatont. A sajtó, a média jelentős szerepet játszott ezen kijelölt célok közzétételében, propagálásában, ezt a közönség és a szakma is jól fogadta.
A Balaton és környéke 2007-ben az elmúlt évek egyik legjobb nyári szezonját zárta, a három nyári hónap alatt 430 ezer fölé emelkedett a belföldi vendégek száma, a vendégéjszakák száma pedig megközelítette másfél milliót.
A szállásdíj-bevételek a kereskedelmi szálláshelyeken 11,4%-al növekedtek az előző év azonos időszakához képest.
A továbbiakban az év során kezdeményezett Légi Marketing tevékenységben van szükség erősítésre, összefogásra ahhoz, hogy több külföldi jöjjön és több időt töltsön a régióban, a többi pedig már a régiós szolgáltatók dolga…
A Légi marketing Alapot a MT Zrt. kezdeményezte a minél több új légi járat indításának biztosítására magyarországi repülőterekre. Az Alap célja Magyarország, mint turisztikai célterület turisztikai népszerűsítése az új járatokat indítható küldőpiacokon, amit a rendelkezésre álló pénzügyi források megsokszorozásával lehet elérni.
A MT Zrt vállalta az Alap létrehozásának koordinálását és annak forrásait annyival egészíti ki, mint amennyi befolyik az együttműködő partnerektől.
A balatoni régióban még jobban ki kell használni a Fly Balaton lehetőségeit, de hasonló lehetőségeket rejt a debreceni repülőtér a keleti országrészben. Október 24-én Budapesten is előrelépés történik majd a légi marketing kapcsolatok terén.
A következő év, mint azt a Zrt. már meghirdette, a „Vizek éve" lesz, az ország termál-, hévíz- és felszíni vizei kerülnek a marketing-tevékenység, a MT Zrt. népszerűsítő tevékenységének célpontjába. A vonatkozó tervezetet a cég már 91 illetékes címre elküldte, véleményezés és elfogadás után a következő évi munka alapjaként szolgál majd. A kampányév során számos országos és regionális jelentőségű rendezvény várja majd a vizek kedvelőit.
http://www.balaton-tourism.hu/
Harmat Lajos
Foto: Szucsák Éva