Révay András: Bővülő kínálat
6 perc olvasás
Bemutatta új, téli katalógusát „a sikeres vakációk szakértője", a Kartago Tours. A kezdetben csak észak-afrikai útjairól ismertté vált iroda ma már a piacvezetők közé tartozik és egzotikus tájakra invitálja utasait.
Bemutatta új, téli katalógusát „a sikeres vakációk szakértője", a Kartago Tours. A kezdetben csak észak-afrikai útjairól ismertté vált iroda ma már a piacvezetők közé tartozik és egzotikus tájakra invitálja utasait.
Ügyvezető igazgatója, Ben Selma Adelinda, előbb a mögöttünk álló nyári szezonról ejtett pár szót. Május közepéig aggódva figyelték a forgalmi mutatókat, ám most ősszel már elmondhatjuk: a szezon nagyon jól záródott. Tunéziába és Egyiptomba többen utaztak, mint tavaly, a forgalom mintegy 12 százalékkal nőtt 2006-hoz képest. Összesen körülbelül ötvenezer utas vette igénybe szolgáltatatásaikat. A Kartago és Exim Tours hálózata Európában több országban jelen van. A cégcsoport tulajdonosai a jól kiépített hálózat összehangolt működtetése és az együttesen közvetített magas utaslétszám miatt nagyon kedvező feltételekkel tudnak együttműködni a külföldi partnerekkel. Idehaza tizenöt irodából álló, országos hálózatot tartanak fenn.
A cég magyarországi részlegének irányítását – várhatóan január elejétől – a jelenlegi igazgatóhelyettes, dr. Füri Mihályné veszi át. Elődje ugyanis új feladatot vállalt, a Kartago romániai tevékenységét fogja fellendíteni. Kolozsvárról azért majd gyakran hazalátogat, mert tanácsadóként továbbra is segíteni fogja az itthoni munkát. Az új igazgató előre jelezte: nem kíván változtatásokat végrehajtani, az iroda nagyon jól működik, dinamikus fejlődéssel őrzi pozícióját az idegenforgalmi piacon. Erről már korábban is volt alkalma meggyőződni, mert szülési szabadságát megelőzően, hosszabb ideig itt dolgozott.
Összesen 928 partnerrel tartják a kapcsolatot – mondta el Hajducsi Tamás marketingvezető. Ennyi helyen lehet megvásárolni a Kartago Tours által szervezett utakat. Ma már Budapesten kívül 10 vidéki városban (Debrecen, Eger, Győr, Miskolc, Nyíregyháza, Pécs, Sopron, Szeged, Székesfehérvár, Szekszárd) működnek irodáik, sőt, az ország határain kívül, a Kárpát-medence számos táján is szép számmal vannak partnereik. A nagy sikerű Telefonos Foglalási Osztály (462-8-462) mellett teljesen megújították honlapjukat is, a http://www.kartagotours.hu/ címen naprakész információkat találhatók. Itt lehetőség nyílik az Online Foglalási Rendszer használatára is, így már otthonról, kényelmesen és könnyedén intézhetik az utasok foglalásaikat.
Az egyiptomi újdonságokról Bajzágh Beáta adott tájékoztatást. A télen, november 6-tól április 22-ig minden kedden, majd március 7-től április 18-ig minden pénteken indítanak járatot Egyiptomba, Hurghada-ra. Sharm El Sheikh-be 2007 november 6-tól február 26-ig keddenként megy majd a gép, amit március 3-tól április 21-ig a hétfőnként közlekedő Budapest – Taba – Sharm El Sheikh – Budapest charter vált fel. Újdonság a kínálatban Taba, 6 szállodával, márciustól közvetlen leszállással. Innen könnyen elérhető fakultatív programként Jordánia/Petra, Izrael/Eilat és Jeruzsálem. Nílusi hajóútjaik közül az 1 hetes turnusú Tutanchamon (Asszuán, Luxor, Kairó), a 10 éjszakás Hathor (Asszuán, Luxor, Kairó), az újdonságként Alexandriát is érintő Faraon, valamint a két hetes Sphinx és Nefertiti indul.
A szépséges, de távoli tájakra induló utakról Gál Angelika beszélt. Az idén november 11-től, már második évben indítják el a Zöld-foki szigetekre, Sal szigetére közlekedő charterjáratukat, amely várhatóan 2008. május 3-ig közlekedik majd, 8 és 15 napos turnusokban Budapest – Prága – Sal – Prága – Budapest útvonalon. A szigetek felkeresését főleg a vízisportok szerelmeseinek ajánlják. A repülési idő körülbelül 8 óra, Prágában az átszállásnál mindössze egy órát kell várakozni. Kuba és Dominika esetében a helyzet sajnos már nem ilyen szerencsés. Az ide tartó utaknál Prágában akár 12 – 24 órás várakozás is előfordulhat, ilyenkor az iroda segítséget nyújt tranzit szállás foglalásában. Ugyancsak újdonság lesz a 2007. december 25-től induló, El Salvador-ba közlekedő charterjárat. A változatos programú két körút a maya kultúrához viszi közelebb az utasokat.
Elsősorban a partnerirodáknak jelent segítséget a megújult on-line foglalási rendszer, de a http://www.kartagotours.hu/ oldal felhasználásával bárki maga is otthonról kényelmesen és egyszerűen intézheti a foglalást. A tájékoztató segítségével lépésről-lépésre kikeresheti, megrendelheti az üdülést. Papp Beatrix ismertetőjéből kiderült: a partnerekkel kapcsolatot tartó rendszer kiírja, hol vannak szabad helyek, mik az aktuális árak, alkalmas kalkuláció készítésére is, így nem fordulhat elő, hogy véletlenül kimarad egy tétel. A rendszer fejlesztését különösen indokolttá tette, hogy az elmúlt nyáron a hatszorosára emelkedett a „magánfelhasználók" száma, miközben igen nagy forgalmat bonyolított le a Telefonos foglalási osztály (06 1 462 8 462) is. Az ő segítségükkel az utasok azonnal lefoglalhatják helyüket, de mégis marad idejük, hogy átgondolják döntésüket, hiszen 48 óra áll rendelkezésükre az előleg befizetésére. Ellenkező esetben a rendszer automatikusan kitörli a telefonos megrendelést.
A Kartago Tours jogásza, dr. Rábay Miklós, néhány buktatóra hívta fel a figyelmet. Noha a panaszügyek száma határozottan csökkent, maradnak orvosolhatatlan reklamációk. Érdemes például arra figyelni, hogy a repülőgépek bármely napszakban indulhatnak, a szállodák viszont az étkezéseket nem igazíthatják a menetrendekhez. Az idegenvezető sem személyi titkár. Nem kíséri fel az utast a szobájába és – bár néhányan úgy érzik – nem hagyja magára a csoportját, ha nincs velük éjjel-nappal. Problémás esetekben mindig rendelkezésre áll, telefonon akár 24 órán keresztül is. A sivatagban pedig, ha másként nem elérhető, küldhetünk neki SMS-t. Ritkán, de előfordul, hogy egy szállodában elfelejtenek szappant tenni a fürdőszobába. Volt utas, aki ahelyett, hogy a portán szólt volna, egy hétig várt és itthon tett panaszt! Az utazással kapcsolatban az info@kartagotours.hu címen feltett minden kérdésre írásban válaszolnak.