Nem lesz ezentúl HP a HP fényképezőgép… Mégis eredeti…
2 perc olvasásA HP válaszul a szaksajtóben korábban megjelent találgatásokra 2007. november 9-én bejelentette, hogy alternatív üzleti modellt keres HP márkájú fényképezőgépei forgalmazására, és erőforrásait a Print 2.0 növekedési program erősítésére kívánja átcsoportosítani. Ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy kereskedelmileg jelen lesz a HP fényképezőgépek piacán, de azok fejlesztése és gyártása más cégeknél történik, ők csak a forgalmazói hálózatot és a márkát biztosítják.
A HP válaszul a szaksajtóben korábban megjelent találgatásokra 2007. november 9-én bejelentette, hogy alternatív üzleti modellt keres HP márkájú fényképezőgépei forgalmazására, és erőforrásait a Print 2.0 növekedési program erősítésére kívánja átcsoportosítani. Ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy kereskedelmileg jelen lesz a HP fényképezőgépek piacán, de azok fejlesztése és gyártása más cégeknél történik, ők csak a forgalmazói hálózatot és a márkát biztosítják.
A HP jelenleg keresi azt az OEM-partnert, amely licencet kapna a HP márkájú digitális fényképezőgépek tervezésére és nagykereskedelmi forgalmazására. A karácsonyi szezonban még a HP értékesíti fényképezőgépeit, és 2008 első felében kívánja elindítani a tervezett partneri együttműködést.
A stratégiaváltással felszabaduló forrásokból a HP a Print 2.0 programot kívánja finanszírozni. Ennek egyik célja a HP otthoni fotónyomtatásban és online fotószolgáltatások nyújtásában szerzett vezető pozíciójának további erősítése, valamint a cég kiskereskedelmi fotókidolgozási üzletágánál zajló növekedés gyorsítása.
A 2007 májusában bemutatott Print 2.0 stratégia három területre koncentrál. Első célja egy olyan új generációs digitális nyomtatási platform létrehozása, amely képes növelni a nyomtatási sebességet és lefaragni a nyomtatási költségeket a nagy volumenű nyomdai megoldások piacán. A második és a harmadik cél a webről történő nyomtatás megkönnyítése, valamint a HP digitális tartalomkészítési és kiadványszerkesztési platformjainak összes ügyfélszegmensre történő kiterjesztése.
A stratégiaváltás nyomán mintegy 30 millió dolláros adózás előtti költségtétel merül fel a HP-nál a 2007. október 31-vel zárt negyedik pénzügyi negyedévben.