Révay András: Új lapot nyitunk
4 perc olvasás
Másodszor fordul elő a Magyar Állami Operaház 123 éves történetében, hogy saját újság kiadására vállalkozik. Lehet ennek szimbolikus jelentősége is: az elmúlt évek belső zűrzavarai után végre új lapot nyitnak a dalszínház történetében is.
Másodszor fordul elő a Magyar Állami Operaház 123 éves történetében, hogy saját újság kiadására vállalkozik. Lehet ennek szimbolikus jelentősége is: az elmúlt évek belső zűrzavarai után végre új lapot nyitnak a dalszínház történetében is.
Retkes Attila főszerkesztő, a Klasszikus és Jazz Kft. ügyvezető igazgatója az Operamagazinról szólva elmondta: utoljára 1946-ban – Oláh Gusztáv kezdeményezésére volt egy rövid ideig saját lapja az Operaháznak. Az alkalmi műsorfüzetek nem pótolhatnak egy rendszeresen megjelenő, a közönségnek szóló színvonalas újságot. A kiadó tervei szerint a lap évadonként legalább négyszer jelenik majd meg, februárban, áprilisban, szeptemberben és novemberben. A Kft. az Operaházzal közösen két – önmagában is nagyformátumú – cél megvalósítására vállalkozott. Az Operamagazin valóban a Magyar Állami Operaház lapja legyen, az ott folyó munka színes, sokoldalú bemutatását tegye lehetővé úgy, hogy egyben a magyar és az európai operajátszás fóruma is legyen. A vezető szerepet mindig az aktuális bemutatók játsszák majd benne. Fontos, hogy a régi, operakedvelő közönség mellett szóljon a fiatalokhoz is. Csökkentse a távolságot a színpad és a nézőtér között. Erre már az első számban is találunk példát; hosszú cikk mutatja be a jelmeztervező műhely tevékenységét. A másik megvalósításra váró feladatkör: „tágítani a köröket", foglalkozni a többi zenés színházzal, az eseményekkel, a személyiségekkel is. A vidéki zenés színpadok után a határon túli magyar színjátszás eseményei és a világban máshol megjelenő izgalmas, új produkciók is helyet kaphatnak majd. A „Páholy" rovat feladata a „szolgáltatás" lesz, segítség az évek óta bérlők és a csak egy alkalomra, frissen jegyet váltók számára.
Az Operaház marketing és kommunikációs igazgatója, Mihályi Endre számára azért fontos a magazin, mert hasznos eszköz a kétirányú kommunikáció megteremtéséhez. Megismertetni mindenkivel, mi az a csoda, ami a falak között születik. Alkalmas lesz a művészeti és az üzleti élet közötti kapcsolat erősítésére is. Az Operaház „márkaértéke" nálunk még nem akkora, mint lehetne. Még nem állnak sorba a szponzorok csak azért, mert rangot jelent egy ilyen intézmény támogatójának lenni. Az értékek felmutatása segíthet a gazdasági háttér erősítésében, következményeként pedig még színvonalasabb előadások jöhetnek létre. A magazin arra is jó lesz, hogy a fiatalokat megismertesse a ház hagyományaival.
Minden változik, mozgásban van, nekünk is változnunk kell – előnyünkre. A legfontosabb, hogy jó legyen a lap szakmai minősége, ugyanakkor a sokszínűség is lényeges – emelte ki Vass Lajos főigazgató. Egy évadban több premier is lehet, így előfordulhat majd, hogy négynél több szám is megjelenik. A magazin egyik feladata lesz, hogy méltóan járuljon hozzá a 125. évforduló (2009. szept. 27.) megünnepléséhez. Addig persze még sokat változhat, bővülhet a tartalom, a rovatok és az oldalak száma. Mindez annak érdekében, hogy a hazai és a nemzetközi újságpiacon egyaránt keresett szám legyen. Kezdetben négyezer példány jelenik meg és főként az Operaház előadásain és néhány nagyobb hanglemezboltban lesz kapható, a színvonalához képest mérsékelt áron.
A magazinon kívül más figyelmességgel is szeretnének a látogatók kedvébe járni. November 26-tól egy héten keresztül négy történelmi borvidék, Villány, Badacsony, Eger és Tokaj legjelentősebb borászai kóstoltatják legjobb boraikat az aulában már napközben és az előadások szünetében is.