Plakát Másodszor fordul elő a Magyar Állami Operaház 123 éves történetében, hogy saját újság kiadására vállalkozik. Lehet ennek szimbolikus jelentősége is: az elmúlt évek belső zűrzavarai után végre új lapot nyitnak a dalszínház történetében is.

 

Plakát Másodszor fordul elő a Magyar Állami Operaház 123 éves történetében, hogy saját újság kiadására vállalkozik. Lehet ennek szimbolikus jelentősége is: az elmúlt évek belső zűrzavarai után végre új lapot nyitnak a dalszínház történetében is.

Retkes Attila főszerkesztő Retkes Attila főszerkesztő, a Klasszikus és Jazz Kft. ügyvezető igazgatója az Operamagazinról szólva elmondta: utoljára 1946-ban – Oláh Gusztáv kezdeményezésére volt egy rövid ideig saját lapja az Operaháznak. Az alkalmi műsorfüzetek nem pótolhatnak egy rendszeresen megjelenő, a közönségnek szóló színvonalas újságot. A kiadó tervei szerint a lap évadonként legalább négyszer jelenik majd meg, februárban, áprilisban, szeptemberben és novemberben. A Kft. az Operaházzal közösen két – önmagában is nagyformátumú – cél megvalósítására vállalkozott. Az Operamagazin valóban a Magyar Állami Operaház lapja legyen, az ott folyó munka színes, sokoldalú bemutatását tegye lehetővé úgy, hogy egyben a magyar és az európai operajátszás fóruma is legyen. A vezető szerepet mindig az aktuális bemutatók játsszák majd benne. Fontos, hogy a régi, operakedvelő közönség mellett szóljon a fiatalokhoz is. Csökkentse a távolságot a színpad és a nézőtér között. Erre már az első számban is találunk példát; hosszú cikk mutatja be a jelmeztervező műhely tevékenységét. A másik megvalósításra váró feladatkör: „tágítani a köröket", foglalkozni a többi zenés színházzal, az eseményekkel, a személyiségekkel is. A vidéki zenés színpadok után a határon túli magyar színjátszás eseményei és a világban máshol megjelenő izgalmas, új produkciók is helyet kaphatnak majd. A „Páholy" rovat feladata a „szolgáltatás" lesz, segítség az évek óta bérlők és a csak egy alkalomra, frissen jegyet váltók számára.

 Az Operaház marketing és kommunikációs igazgatója, Mihályi Endre számára azért fontos a magazin, mert hasznos eszköz a kétirányú kommunikáció megteremtéséhez. Megismertetni mindenkivel, mi az a csoda, ami a falak között születik. Alkalmas lesz a művészeti és az üzleti élet közötti kapcsolat erősítésére is. Az Operaház „márkaértéke" nálunk még nem akkora, mint lehetne. Még nem állnak sorba a szponzorok csak azért, mert rangot jelent egy ilyen intézmény támogatójának lenni. Az értékek felmutatása segíthet a gazdasági háttér erősítésében, következményeként pedig még színvonalasabb előadások jöhetnek létre. A magazin arra is jó lesz, hogy a fiatalokat megismertesse a ház hagyományaival.

Vass Lajos főigazgató Minden változik, mozgásban van, nekünk is változnunk kell – előnyünkre. A legfontosabb, hogy jó legyen a lap szakmai minősége, ugyanakkor a sokszínűség is lényeges – emelte ki Vass Lajos főigazgató. Egy évadban több premier is lehet, így előfordulhat majd, hogy négynél több szám is megjelenik. A magazin egyik feladata lesz, hogy méltóan járuljon hozzá a 125. évforduló (2009. szept. 27.) megünnepléséhez. Addig persze még sokat változhat, bővülhet a tartalom, a rovatok és az oldalak száma. Mindez annak érdekében, hogy a hazai és a nemzetközi újságpiacon egyaránt keresett szám legyen. Kezdetben négyezer példány jelenik meg és főként az Operaház előadásain és néhány nagyobb hanglemezboltban lesz kapható, a színvonalához képest mérsékelt áron.

A magazinon kívül más figyelmességgel is szeretnének a látogatók kedvébe járni. November 26-tól egy héten keresztül négy történelmi borvidék, Villány, Badacsony, Eger és Tokaj legjelentősebb borászai kóstoltatják legjobb boraikat az aulában már napközben és az előadások szünetében is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük