„Tisza-tó, Magyarország ökoturisztikai szigete”
6 perc olvasásA Tisza-tavi Regionális Idegenforgalmi Bizottság és a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Irodája a – hagyományokhoz híven- Szezonzáró Fórumot tart december 5-én Tiszafüreden, a nemrég átadott Tisza Balneum Thermal Hotel Platán termében, melyen a térség országgyűlési képviselői, polgármesterei, szolgáltatói, a Tisza-tavi Hatóságok képviselői, és a Tisza-tó turizmusáért tenni kívánó szakemberek vesznek részt.
A Tisza-tavi Regionális Idegenforgalmi Bizottság és a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Irodája a – hagyományokhoz híven- Szezonzáró Fórumot tart december 5-én Tiszafüreden, a nemrég átadott Tisza Balneum Thermal Hotel Platán termében, melyen a térség országgyűlési képviselői, polgármesterei, szolgáltatói, a Tisza-tavi Hatóságok képviselői, és a Tisza-tó turizmusáért tenni kívánó szakemberek vesznek részt.
A Zöld év sikerei
A Tisza-taviak elégedetten tekinthetnek a szezon eredményeire, hiszen a Természetjárás Évében számos olyan akció is indult, mely mind a nagyközönség, mind pedig a szakma körében felkeltette az érdeklődést. Létrehozták a Tisza-tavi Túraközpont Hálózatot, bevezették a „Fedezd fel a Tisza-tavat" kártya ismeretterjesztő játékot, elindították a Tisza-tavi Természetjáró 8 próba rendezvénysorozatot és kialakították a Tisza-tavi régió kerékpáros imázsát -az egységes, 500 db-ot számláló kerékpárparkkal, 44 túraútvonallal, a Madaras (tematikus) Úttal, kerékpárút átadással és a Schwinn Csepel Zrt.-vel történő együttműködéssel.
A Tisza-tavi Túraközpont Hálózat mint versenyszövetség, franchise rendszerben nyújt olyan garantált szolgáltatásokat mint a túraeszköz bérlés, szerviz, térképek, kiadványok, non-stop információs szolgálat, túravezetők, túramenük, és biztonságos parkolás biztosítása. A vízi, kerékpáros, lovas és gyalogos Túraközpontok jól működő kikötők, szálláshelyek és éttermek, melyek régiót behálózva közel 30.000 vendéget szolgáltak ki 2007-ben, garantált programcsomagjaik pedig a hosszabb tartózkodási időről gondoskodnak
Az év legsikeresebb akciója a Nyugat-Dunántúli roadshow volt, melyre 2007. árpilis 15-május 15. között került sor Zalaegerszeg, Győr és Szombathely városokban és vonzáskörzetükben. A kampány a helyi rádiók, televíziók, nyomtatott sajtók és Tourinform Irodák közvetítésével, népszerűsítő reklámokkal, műsorokkal. DM akció keretében Üdülési katalógusok kerültek kiküldésre a háztartásokhoz, 10 napon keresztül egyedi stand és informátorok várták az érdeklődőket a városok főterein, a Work shopok szervezésével pedig a természetjáró- és kerékpáros klubokat értük el.
- Az akció után készült felmérésből kiderült, hogy a rádióhirdetésekkel a válaszadók 40 %-a, a standdal 26 %-a találkozott. 29 %-uk 2007-ben a kampány hatására utazott a Tisza-tóhoz, 66 %-uk nagy valószínűséggel, 12 %-a pedig biztosan tervezi, hogy 2008-ban ellátogat a Tisza-tóhoz. A Tisza-tavi szolgáltatóktól is egyértelmű visszajelzés érkezett arra vonatkozólag, hogy a nyugat-dunántúli vendégkör részéről fokozott érdeklődés volt tapasztalható 2007-ben.
Vendégforgalom
Az eredmények természetesen a számokban is megmutatkoznak. 2007-ben nemcsak megállítani sikerült a 3 éve tartó forgalom csökkenést, hanem a várható 262.000 vendégéjszakával 12%-os növekedést ért el a régió a tavalyi évhez képest, 2008-ra pedig további 2-4%-os emelkedést tervez a régió marketingszervezete. Emelkedett továbbá a régióba érkező vendégek száma is, ami a várható 86.000 fő esetén 8 %-os növekedést jelent 2006-os évhez viszonyítva.
„Az év turisztikai szolgáltatója/rendezvénye a Tisza-tavi régióban"
A Tisza-tavi Regionális Idegenforgalmi Bizottság és a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális Turisztikai Projekt Iroda a fenti címek elnyerésére 2007-ben is pályázati felhívást tett közzé.
A verseny célja az volt, hogy a régióban működő szolgáltatókat és a megvalósuló turisztikai vonzerővel rendelkező rendezvényeket ösztönözzük szolgáltatásaik és programjaik minél magasabb színvonalú megvalósítására, az egyéni ötletek megvalósítása révén a magasabb látogatottság elérésére.
A cím elnyerése nem jár közvetlen pénzügyi támogatással, azonban a Tisza-tavi Regionális Turisztikai Projekt Iroda az általa végzett kommunikációs munka során, a kiadványokban és médiákban való megjelenéseknél, egy évig kiemelten kezeli a címet elnyert szolgáltatókat és rendezvényeket.
A pályázatokat 2007. október 19-én bírálta el a Tisza-tavi RIB Marketing Szakbizottsága. Az idei év nyerteseinek nevét Szezonzáró Fórumon hozzuk nyilvánosságra és adjuk át ünnepélyesen a díjakat.
NYERTESEK – 2007 :
„ Az év turisztikai szolgáltatója a Tisza-tavi régióban"
1. kategória: hotel, panzió, minősített falusi szálláshely: túraközpont nádas Panzió és Pihenőpark – Tiszafüred
2. étterem, vendéglátóhely: túraközpont Szélkakas Vendégfogadó – Kunhegyes
3. kategória: vízi, vízparti szolgáltató, szolgáltatás: TÚRAKÖZPONT ALBATROSZ KIKÖTŐ – Tiszafüred
4. kategória: garantált programok: egyéb minden, az előző kategóriákba nem sorolható szolgáltatások. Pl.: termál és gyógyfürdők, ezek kempingjei, kézművesek, lovas, kerékpáros szolgáltatások, kiállítóhelyek, tájházak, stb.: – Nagykörűi Tájház – Nagykörű
„ Az év turisztikai rendezvénye a Tisza-tavi régióban"
1. kategória: helyi és térségi vonzerővel rendelkező kis rendezvények: TISZA-TAVI FOLKFESZTIVÁL- Tiszafüred
2. kategória: regionális és országos vonzerővel rendelkező közepes és nagy rendezvények: „KUNMADÁR HAZA VÁR" – Kunmadarasi dragbike motoros és autós gyorsulási versenyek és streethighter show sorozat – Kunhegyes
Ezt nem ússza meg szárazon – 2008 aVizek Éve
- A Tisza-tavi Regionális Turisztikai Projekt Iroda – 2008. évet is számos akcióval várja:
- – A Zöld Évben versenyszövetségként megalakult Tisza-tavi Túraközpont Hálózatot garantált szolgáltatásokkal, szigorú ellenőrzésekkel, franchise kézikönyv készítésével, a hálózat további népszerűsítésével kívánja megerősíteni. A főszerep a vízi túraközpontoké lesz.
- – a „Kapásból Tisza-tó!" kampány során a horgászati lehetőségek népszerűsítése kerül előtérbe együttműködve a MOHOSZ-szal és a szolgáltatókkal.
- – a „Tisza-tavi VízreSZÁLLÁS" akcióban a szabadvízi strandok, vízparti üdülések népszerűsítésére kerül sor Kelet-Magyarország városaiban, térképes kiadvánnyal, valamint kábel televíziók, rádiók, közvetítésével és a szabadvízi strandok üzemeltetőinek, szolgáltatóinak együttműködésével.
- – „Tisza-tavi (gyógy)PAKOLÁS" elnevezésű kampányunkat, -mint azt a neve is mutatja- az egészségturisztikai szolgáltatókkal és önkormányzatokkal összefogva valósítjuk meg a tavaszi és az őszi időszakban.
– „Tisza-tó, 30 éve fogyaszthaTÓ" szlogen a 30. születésnapját ünneplő Tisza-tavat és az ünnepi évhez kapcsolódó eseménysorozatot takarja majd. Az egész évet felölelő rendezvények:
február: Tisza-tavi Jégtúra
május: Tisza-tó Konferencia
június: a Nagy Tisza-tavi Vízitúra
július: Tisza-tavi Maraton Kerékpárverseny
szeptember: Tisza-tavi Ragadozó halas Horgászverseny
október: Tisza-tavi Madarász Találkozó
– Folyatódik a Nyugat-Dunántúli roadshow is a 2007-es mintát követve.
– Magyarország nagy tavainak összefogásában május és augusztus között 2008-ban úja megvalósul a Nagy Tavak kampány.