A január 2-I vizsgálat a MÁV-nál folytatódik – felősségrevonások
3 perc olvasásA MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt. vezérigazgatói január 16-án meghallgatták a vizsgálóbizottságok jelentését a január 2-i menetrendváltozás ügyében, és elfogadták a munkáltatói jogkörgyakorlók intézkedéseit.
A MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt. vezérigazgatói január 16-án meghallgatták a vizsgálóbizottságok jelentését a január 2-i menetrendváltozás ügyében, és elfogadták a munkáltatói jogkörgyakorlók intézkedéseit.
Ennek alapján a MÁV Zrt.-nél egy fő – a vezető ügyeletes – munkaviszonya megszüntetésre került. További hat fő munkavállaló felelősségre vonása – hátrányos jogkövetkezmény kiszabására irányuló munkáltatói eljárás keretében – folyamatban van. Közülük az adott napon két fő szakértő a területi szabályozásban, két fő a területi operatív koordinációban, két fő pedig a tájékoztatási ügyeletben vett részt.
A MÁV-START Zrt. munkáltatói jogokat gyakorló vezetője a lefolytatott eljárás alapján kezdeményezte egy fő forgalomirányítási dolgozó munkaviszonyának megszüntetését. További három – ebből két fő a személyszállítás operatív koordinációban, egy pedig az utastájékoztatási rendszer kezeléséért felelős – munkatárs esetében a fegyelmi eljárás folyamatban van.
A január 2-i budapesti elővárosi közlekedésben tapasztalt problémák kapcsán a MÁV Zrt. vezérigazgatója ezzel egyidejűleg elrendelte a rendkívüli helyzetekben történő menetrend-módosítási szabályok áttekintését, valamint a vasúti utastájékoztatási rendszer teljes körű és haladéktalan felülvizsgálatát és korszerűsítését.
A MÁV Zrt. vezetője a Kommunikációs Igazgatóság kezdeményezésére döntött arról is, hogy „ÚTITÁRS" néven a MÁV Zrt. új programot indít a MÁV Csoport integrált utastájékoztatási és kommunikációs rendszerének kialakítására.
– A csoportszintű működés nem jelentheti azt, hogy egyik cég ne figyeljen a másikra, és hogy a Csoport egésze ne figyeljen az utasokra. Új szemléletre van szükség! – hangoztatta a MÁV Zrt. vezérigazgatója.
A MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt. vezetése fontosnak tarja kiemelni, hogy az utasítási rendszer megfelelő, a vasúttársaságok közötti felelősségi viszonyok rendezettek, elhatároltak és szabályozottak. Ez tette lehetővé egyebek között a menetrend-módosítással kapcsolatos mulasztások kiderítését, a személyi felelősségre vonást.