A Google versenyre hívja a marketing szakos diákokat
4 perc olvasásA Google főiskolások és egyetemistások számára hirdeti meg legújabb versenyét, ahol egy kis- vagy középvállalkozás honlapjának forgalmát kell felfuttatni a Google AdWords kulcsszavas hirdetési rendszer segítségével. A megmérettetésen bármilyen felsőoktatásban tanuló diák részt vehet.
A Google főiskolások és egyetemistások számára hirdeti meg legújabb versenyét, ahol egy kis- vagy középvállalkozás honlapjának forgalmát kell felfuttatni a Google AdWords kulcsszavas hirdetési rendszer segítségével. A megmérettetésen bármilyen felsőoktatásban tanuló diák részt vehet.
A versenyre az egész világról várnak jelentkezőket. A diákoknak 4-6 fős csapatokat kell alkotniuk és a rendelkezésükre bocsátott 200 dolláros AdWords-kuponok segítségével egy olyan, maximum 100 főt foglalkoztató céget és honlapját kell minél ismertebbé tenniük, amelyik nyitott az együttműködésre, és még nincs AdWords-kampánya. A stratégia kidolgozása után a diákoknak három hetük van a marketingkampány levezénylésére, majd az eredmények kiértékelésére. A kampány sikeres lebonyolítása mellett ugyanis két jelentést is le kell adniuk a csapatoknak: egyet, amely a követendő stratégiáról szól, még a kampány előtt, a másikat pedig, amely a folytatásra vonatkozó javaslatokat tartalmazza, annak lezárása után.
A nevezés mindenki előtt nyitott, de különösen ajánlott a marketinges, reklámmenedzseri, e-kereskedelmi és médiatudományi képzésben részt vevő diákok számára, hiszen a verseny kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy életközeli munkatapasztalatokat szerezzenek, miközben a világ másik felén élő társaikkal mérhetik össze képességeiket és tudásukat.
A hirdetések bármilyen nyelvűek lehetnek, de a beadandó jelentés és a verseny segédanyagai kötelezően angol nyelvűek – így a részvétel erős angoltudást feltételez.
A végső sorrendet mintegy harminc szempontot figyelembe véve alakítja ki az egyetemi tanárokból álló zsűri. A legfontosabb tényezők az oldalletöltések száma, az egy kattintásra jutó költség, az átkattintási arány, a kulcsszóválasztás, a szöveges hirdetés kreativitása, a költségvetés hatékony felhasználása, valamint az előzetes és az összefoglaló jelentések minősége.
A verseny győztesei tanárukkal együtt egy utazást nyernek a Google Mountain View-i főhadiszállására, ahol többek között az AdWords-öt kifejlesztő csapattal is találkozhatnak. Az egyes területek (Amerika; Európa, Közel-Kelet és Afrika; Ázsia) legjobbjai pedig a regionális központokat látogathatják meg.
Az oktatóknak legkésőbb február 1-ig kell a versenyre regisztrálniuk, de a diákok február 10 és május 24 között bármelyik három egymást követő héten lebonyolíthatják a kampányt. Az eredményhirdetés idén júliusban lesz.
Berthold Hass, a Koblenz-Landaui Egyetem oktatója szerint „a verseny tökéletesen illeszkedik a médiamenedzsment órám tanrendjébe. Kombinálja az elméletet a gyakorlattal, miközben igazán jó szórakozást nyújt a diákok számára!"
A versenyre az egyetemi oktatók a következő honlapon regisztrálhatják diákjaikat: http://services.google.com/events/marketing_challenge_2007.
http://www.google.com/onlinechallenge/index.html
A Google AdWords gyors, egyszerű és igen költséghatékony hirdetési megoldás. Az AdWords hirdetések a keresési találatok mellett jelennek meg a Google egyre növekvő keresési- és tartalmi hálózatában, így a magyar internetezők 86%-át érik el.
Az Adwords-ben a felhasználó a kulcsszó-alapú hirdetés létrehozásakor kiválaszthatja, hogy milyen keresőszavak mellett szeretne megjelenni, illetve, hogy maximum mekkora összeget fizetne az egyes kattintások után – hiszen a hirdetőnek csak akkor kell fizetnie, ha rákattintottak a hirdetésére. Hogy még költségtakarékosabban működjön, az AdWords Leszámítoló automatikusan a pozíció fenntartáshoz szükséges legalacsonyabb árra csökkenti a kattintás utáni fizetendő összeget.
Másfelől a felhasználó weboldalakon is megjelenítheti AdWords-hirdetését. Ilyenkor meghatározhatja, hogy a Google tartalmi hálózatának mely oldalain jelenjenek meg a hirdetései, illetve maximum mennyit fizetne ezer megjelenésért vagy egy kattintásért – előbbi esetben a hirdető akkor fizet, ha megtekintik a hirdetését. Mint ahogy a kulcsszavas hirdetés esetében, az AdWords Leszámítoló itt is a minimálisra csökkenti a hirdetés pozíciójának megtartásához szükséges megjelenés-alapú árat.