Reklámfilmmel tiltakozik Gigor Attila az előítéletek ellen
3 perc olvasásMegrázó, életszerű reklámfilmmel tiltakozik az értelmi fogyatékossággal élő embereket érintő téves előítélek ellen Gigor Attila, aki a saját bőrén tapasztalta meg, milyen nagyfokú tudatlanság uralkodik hazánkban a fogyatékos személyekkel kapcsolatban. A film a Miniszterelnöki Hivatal fogyatékossággal élő emberek társadalmi elfogadottságának erősítése érdekében indított kampányának részeként decemberben látható majd a televíziós csatornákon.
Megrázó, életszerű reklámfilmmel tiltakozik az értelmi fogyatékossággal élő embereket érintő téves előítélek ellen Gigor Attila, aki a saját bőrén tapasztalta meg, milyen nagyfokú tudatlanság uralkodik hazánkban a fogyatékos személyekkel kapcsolatban. A film a Miniszterelnöki Hivatal fogyatékossággal élő emberek társadalmi elfogadottságának erősítése érdekében indított kampányának részeként decemberben látható majd a televíziós csatornákon.
Gigor Attila nemrég egy csapásra lett ismert, hiszen A nyomozó című filmjét nagy sikerrel vetítik a mozikban. Nemrég egy különleges reklámfilmet forgatott, melynek főszereplője egy Down-szindrómás fiú. A film megrendítő módon mutatja be az értelmi sérültek érzésvilágát és a környezet gyakran rideg, kirekesztő reakcióit.
„Megdöbbentő, hogy milyen sok előítélet uralkodik a fogyatékos emberekkel kapcsolatban, még az úgymond értelmiségi körökben is. Például nagyon sokan hangosabban kezdenek beszélni, ha egy Down-szindrómással találkoznak. Ilyen butaság csak azért fordulhat elő, mert a legtöbben nem tudnak semmit az értelmi fogyatékossággal élők mindennapjairól, így nem tudják, hogyan kezeljék őket."
Gigor Attila örömmel vállalta a kisfilm forgatását, ugyanis nővére gyógypedagógus, aki értelmi fogyatékossággal élő emberekkel foglalkozik, így maga a rendező is érintett a témában.
„Tinédzser koromban a nővérem révén rengeteg időt töltöttem sérült emberek között. Megismerkedtem Down-szindrómásokkal is, ezért tudom, hogy mennyire értékes, kedves emberek. Sajnálom, hogy ép társaim nem így gondolják. Bízom benne, hogy a reklámfilmem segít abban, hogy végre a megfelelő módon viselkedjünk az értelmi fogyatékossággal élőkkel."
A film – három másik hasonló produkcióval együtt – decemberben és januárban forog több televíziós csatornán. Ezek szintén a fogyatékosság egy-egy típusát járják körbe: vakság, siketség, mozgáskorlátozottság. A Miniszterelnöki Hivatal decemberben induló kampányának célja a fogyatékossággal élő emberek társadalmi elfogadottságának erősítése. A reklámfilmek mindegyike azt igyekszik tudatosítani, hogy a fogyatékossággal élők ugyanolyan gondolatokkal és érzésekkel élnek közöttünk, mint bárki, így ugyanolyan jogok és bánásmód illeti meg őket.