A pr hagyományos funkcióinak továbbgondolásaként a gyártók és piacelemzők közti információcsere élénkítését tűzte célul az Európai Pr-ügynökségek Szövetsége (EPRF). A magyar taggal is rendelkező szervezet a kezdeményezéstől egyértelműen a szektor élénkülését és az értékesítés hatékonyságának növekedését várja.

 

A pr hagyományos funkcióinak továbbgondolásaként a gyártók és piacelemzők közti információcsere élénkítését tűzte célul az Európai Pr-ügynökségek Szövetsége (EPRF). A magyar taggal is rendelkező szervezet a kezdeményezéstől egyértelműen a szektor élénkülését és az értékesítés hatékonyságának növekedését várja.

Közvetítő szerepet vállalt a piaci elemzők és a gyártó cégek szakértői között az Európai Pr-ügynökségek Szövetsége (EPRF). A 2006-ban alakult szervezethez minden tagországból csak egy, az it-szektorra fókuszáló pr-vállalkozás csatlakozhat. Magyar tagja a 2001-ben alakult Gold Communications Kft.

A szervezet alapötlete a pr hagyományos hídszerepének kiterjesztése. Lényege, hogy az alapvetően a sajtó és a gazdasági szereplők közti információcserét megteremtő pr-szakemberek ezúttal a piaci elemzők és a gyártók szakértői között is kommunikációs csatornát építenek ki. Ez a közvetlen kontaktus egy újabb naprakész visszajelzést jelent, ami az elemzők – tehát közvetve a vevők – igényeinek pontosabb kielégítését, így gyorsabb üzletmenetet, újabb értékesítési csatornákat eredményez.

Az EPRF tagszervezetei a szolgáltatás indulásakor elsőként a gyártók és forgalmazók kezdeti kapcsolatfelvételét segítik az elismert elemzőkkel és kutatóintézetekkel. Később – egyfajta moderátorként – oly módon szervezik meg a tárgyalásokat, hogy azokon létrejöjjön a célok eléréséhez szükséges folyamatos, érdemi kommunikáció.

Az első, külföldi tapasztalatok kedvezők. Azon vállalkozások, melyek éltek a felkínált lehetőséggel – mint például a Hitachi Data Systems francia részlege -, érdemi és naprakész információkhoz jutottak, melyeket – elmondásuk szerint – a hagyományos csatornákon csak késve, vagy egyáltalán nem kaptak volna meg.

Az EPRF-et 2006-ban egy piacvezető német ügynökség, a Riba:BusinessTalk GmbH alapította. A csoport fő célja, hogy az informatikai és a telekommunikációs szektor részére Európa-szerte megfelelő támogatást nyújtson. Valamennyi EPRF tagügynökségnek nagy gyakorlata van a kommunikáció, üzletfejlesztés területein és az elemzési munkában, legyen szó akár cégek közötti, akár ügyfélkommunikációról. Az EPRF egy folyamatosan növekvő csoport, mely jelenleg már 11 európai országban és Izraelben van jelen. Hazai tagszervezete a Gold Communications Kft

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük