Korubo – negyedmillió megtekintéssel startolt a NAVA filmnéző weboldala
3 perc olvasásA karácsonyi szünidőre időzítve tette az interneten ingyenesen és korlátlanul hozzáférhetővé gyűjteményének 77 filmkülönlegességét a Nemzeti Audiovizuális Archívum (NAVA). Az elmúlt 77 év reprezentatív válogatásából alig két hét alatt több mint 77.000 egyedi látogató több mint 250.000 műsorszámot tekintett meg. A nagy érdeklődésre való tekintettel a microsite januárban is elérhető marad.
A karácsonyi szünidőre időzítve tette az interneten ingyenesen és korlátlanul hozzáférhetővé gyűjteményének 77 filmkülönlegességét a Nemzeti Audiovizuális Archívum (NAVA). Az elmúlt 77 év reprezentatív válogatásából alig két hét alatt több mint 77.000 egyedi látogató több mint 250.000 műsorszámot tekintett meg. A nagy érdeklődésre való tekintettel a microsite januárban is elérhető marad.
Játékfilmek és híradók a 30-as évektől mostanáig, az állami és kereskedelmi televíziók műsorai, főiskolás vizsgafilmek és dokumentumfelvételek képezik a www.nava.hu/77filmajandek című website tartalmát. A legnézettebb tételek között előkelő helyen szerepelnek a Ludas Matyi klasszikus feldolgozása, a Megasztár 2006-os döntője és az Iron Maiden 1988-as budapesti koncertjét beharangozó tudósítás mellett például olyan abszurd csodák is, mint amikor Vitray Tamás gombot varr riportalanya, egy fakír hasára.
Az akció kreatív koncepcióját és kampányeszközeit a NAVÁ-t gondozó Neumann Kht. felkérésére a Korubo készítette.
„A siker fontos összetevője az általunk válogatott exkluzív tartalom mellett a flash-alapú, könnyen kezelhető website, amely valódi digitális élménnyé teszi a filmnézést, és a korszerű, beágyazható, továbbküldhető widget, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók önként megosszák kedvenc mozgóképes tartalmaikat azokkal, akikkel csak akarják." – mondta Pawlowszky Tamás, a Korubo kreatívigazgatója.
A Neumann Kht. elsődleges célja az akcióval, hogy felmérjék, mekkora az igény a Magyarországon létrejött és digitalizált audiovizuális kincs iránt.
„Erre a kérdésre gyorsan választ kaptunk: már az első nap után tízszeresére kellett bővítenünk a sávszélességet, hogy zökkenőmentesen kiszolgálhassuk az egy időben egyszerre akár 8000-et is elérő nézőszámot." – ismertette a karácsony előtti utolsó napok egyik kellemes kihívását Kitzinger Dávid, a Neumann Kht. ügyvezetője.
„Az, hogy adatbázisalapon, tagek alkalmazásával átjárást biztosítottunk a filmek és a szintén a Neumann által működtetett Nemzeti Digitális Adattár (NDA) írásos adatvagyonának tartalmai között, különös értéket ad a 77 filmajándék akció webkettes kísérletnek." – tette hozzá Kitzinger.
„A Neumann a 2008-as év utolsó új ügyfélszerzése a Korubónál: örömünkre szolgál, hogy szakmailag felkészült partnerrel dolgozhatunk együtt, és szellemi termékeinek piacra vitelét innovatív marketingeszközökkel támogathatjuk." – zárta a beszélgetést Pawlowszky.
A 2008 őszén startolt Korubo megbízói közé tartozik többek közt a szaúd-arábiai Al Rashed Group, az EDS Hungary, a nagy-britanniai MobiAdNetwork, valamint a Red Bull és a Vodafone magyarországi, illetve romániai leányvállalatai. A nemzetközi digitális ügynökségcsoportnak Budapest mellett Bahreinben és Nagy-Britanniában is van képviselete.
www.nava.hu/77filmajandek – a NAVA filmnéző site-ja
http://www.neumann-haz.hu/ – a NAVÁ-t üzemeltető Neumann Kht. weboldala
http://www.korubo.eu/ – a Korubo website-ja