Felvételi keretszámok, ponthatárok
2 perc olvasásA felsőoktatási intézmények január 15-én döntöttek a 2009. februárban induló képzésekre jelentkezők felvételéről. Ebben a felvételi időszakban 2722 jelentkezőből összesen 2200 főt vettek fel az egyetemek és főiskolák mesterképzésre (1227 fő), felsőfokú szakképzésre (253 fő), illetve költségtérítéses alapképzésre (720 fő).
A felsőoktatási intézmények január 15-én döntöttek a 2009. februárban induló képzésekre jelentkezők felvételéről. Ebben a felvételi időszakban 2722 jelentkezőből összesen 2200 főt vettek fel az egyetemek és főiskolák mesterképzésre (1227 fő), felsőfokú szakképzésre (253 fő), illetve költségtérítéses alapképzésre (720 fő).
A ponthatárok megtekinthetők a http://www.felvi.hu/ honlapon, valamint több újság internetes kiadásában. A jelentkezők a besorolási döntést az Oktatási Hivataltól, a felvételi döntést a felsőoktatási intézményektől kapják meg.
Az alapképzésben és a felsőfokú szakképzésben a 400+80-as pontozási rendszert alkalmazták a felsőoktatási intézmények. Mesterképzésben a pontokat a felsőoktatási intézmények által meghatározott, maximum100 pontos rendszerben számították.
A februárban induló képzések, melyekre 2008. november 15-i határidővel lehetett jelentkezni, azt a célt szolgálják, hogy azok az alapképzésben tanulók, akik januárban végeznek, lehetőséget kapjanak tanulmányaik közvetlen folytatására mesterképzésben. Ilyen például a műszaki képzési terület, ahol a képzés 7 féléves. Ugyanakkor a most induló mesterképzésekre jelentkezhettek a korábban főiskolai, vagy esetleg egyetemi végzettséget szerzettek is. Számukra kedvező lehetőség volt, hogy a meghirdetett képzések jelentős része levelező tagozatos volt, amit munka mellett is el lehet végezni.
A mostani döntés eredményeképpen a felsőoktatási intézmények 1048 államilag támogatott és 179 költségtérítéses hallgatót vettek fel a mesterképzésekre. A felvett hallgatók közül legtöbben (37%) a műszaki képzési területen kezdhetik meg tanulmányaikat. A felvettek között jelentős arányt képviselnek az új típusú tanárképzésre felvételt nyert jelentkezők (23%), valamint az informatikai területen (13%) és a bölcsészettudományi területen (15%) tanulmányaikat megkezdők.