A Magyar Telekom az eltűnt gyermekekért
3 perc olvasásMagyarországon évente mintegy tízezer gyermekeltűnést jelentenek a rendőrségen. Május 25. az eltűnt gyermekek világnapja. A Magyar Telekom és az általa támogatott Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány egy évvel ezelőtt jelentette be – Európában az elsők között – a 116 000 harmonizált európai hívószám bevezetését. A Kék Vonal "Megvagy? Eltűnt Gyerekek" szolgáltatását a 116 000 segélyhívószámon a nap 24 órájában ingyen hívhatják az otthonukból elszökött, elcsalt gyerekek, a gyerekeket kereső hozzátartozók az ország egész területéről, minden hálózatból.
Magyarországon évente mintegy tízezer gyermekeltűnést jelentenek a rendőrségen. Május 25. az eltűnt gyermekek világnapja. A Magyar Telekom és az általa támogatott Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány egy évvel ezelőtt jelentette be – Európában az elsők között – a 116 000 harmonizált európai hívószám bevezetését. A Kék Vonal "Megvagy? Eltűnt Gyerekek" szolgáltatását a 116 000 segélyhívószámon a nap 24 órájában ingyen hívhatják az otthonukból elszökött, elcsalt gyerekek, a gyerekeket kereső hozzátartozók az ország egész területéről, minden hálózatból.
A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványt és az eltűnt gyermekekért végzett tevékenységét 2000 óta folyamatosan támogatja a Magyar Telekom, az elmúlt két évben összesen 13 millió forinttal.
A 116 000 hívószámot az Európai Unió a jelölte ki a tagországokban működő nemzeti gyermektelefon szolgálatok részére. A Kék Vonal másik harmonizált hívószáma a 116 111, amely általános gyermek- és ifjúsági telefonos lelkisegély-vonalként működik.
A Magyar Telekom a támogatáson túlmenően is sokat tett a harmonizált európai hívószámok bevezetéséért: lefoglalta a hívószámokat, és egyeztetett a partnerszolgáltatókkal annak érdekében, hogy a számok országosan, bármilyen hálózatból hívhatóak legyenek.
A Magyar Telekom fontos feladatként kezeli a hazánkban működő telefonos segélyszolgálatok támogatását, a térítésmentes hívhatóság biztosításával. 2009-ban közel 24 millió forint támogatást nyújtunk a segélyvonalat működtető szervezeteknek.
A Magyar Telekom mint vezető infokommunikációs szolgáltató vállalat kiemelt feladatának tekinti minden olyan kezdeményezés támogatását, amellyel segítséget nyújthat a rászorulóknak. A vállalati stratégia szerves részét képezi a társadalmi szerepvállalás, amelyet a Hozzáad Program keretében valósítunk meg különböző formákban. Ilyenek főleg a pénzbeli, közvetlen adományok, a lakossági adománygyűjtésre térítésmentesen biztosított szolgáltatások (pl. a jól ismert 1788 Telekom Adományvonal), valamint a karitatív szolgáltatások (pl. Civil Díjcsomag nonprofit szervezetek számára, a telefonos lelkisegély-szolgálatok támogatása és a Magyar Telekom-munkatársak egyéni adományai). Támogatási stratégiánk fókuszában az egészségügy, az oktatás és a fenntarthatóság áll. Kiemelten kezeljük a gyermekek egészségügyi és szociális helyzetének javítását célzó programok támogatását, a kommunikációs hátránnyal küzdő közösségek felzárkóztatását, valamint a digitális szakadék leküzdését a fenntartható fejlődés érdekében.