Tízmilliárdos nagyságrendű éves veszteség a gépjármű-tulajdonosoknál
2 perc olvasásMagyarországon 2007-ben napi húsz, összesen 7 585 gépjárművet loptak el. Bár ez a szám 2008-ban valamelyest mérséklődött, még mindig jelentős. Az autólopások mindössze 10 százaléka felderített bűncselekmény, ami nem jelenti azt, hogy a tulajdonos vissza is kapta a járművét.
Magyarországon 2007-ben napi húsz, összesen 7 585 gépjárművet loptak el. Bár ez a szám 2008-ban valamelyest mérséklődött, még mindig jelentős. Az autólopások mindössze 10 százaléka felderített bűncselekmény, ami nem jelenti azt, hogy a tulajdonos vissza is kapta a járművét.
Nem sokkal jobb a helyzet a totálkárral sem. Magyarországon évente 21 000 személyi sérüléssel járó baleset történik, melyek jelentős részében az autó is totálkáros, vagy „csak" gazdasági totálkáros lesz, tehát gazdaságosan nem javítható.
Jelentős a pénzügyi űr, ami a biztosítók által a totálkáros, illetve ellopott autók után fizetett összeg és az új autó beszerzése között tátong. Tízmilliárdos körüli az a veszteség, amit a különbségből adódóan szenvednek el a hazai gépjármű-tulajdonosok – nyilatkozta a QBE Insurance (Europe) Limited hazai fióktelepének vezérigazgatója. Dénes Attila elmondta, egy újonnan, ötmillió forintért vásárolt autó aktuális forgalmi értéke a harmadik év végén már a hárommilliót sem éri el, így egy hasonló árfekvésű jármű vásárlása esetén közel kétmilliót kell a károsultnak saját zsebből fizetnie.
Erre a gondra már megoldást kínál az EuroGAP vételárbiztosítás, amelyet a magyar piacra nemrég vezettek be a biztosítók. Szlovákiában és Csehországban a már korábban bevezetésre került vételárbiztosítás egyre népszerűbb, az értékesített EuroGAP biztosítások száma megközelíti a 25 ezret. A meglévő casco-hoz kiegészítő biztosításként, használt és új autókra egyaránt megköthető konstrukcióra Magyarországon is egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik – számolt be a QBE vezetője.