A T-mobil közleménye a hálózatban tapasztalható üzemzavarról – és amit szerkesztőségünk tud róla
A mai napon délelőtt a Magyar Telekom mobil-előfizetéssel rendelkező ügyfelei jelentős részének hálózaton belüli hívásai sikertelenek voltak, az előfizetők azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, ki van kapcsolva vagy a hangposta jelentkezik.
A mai napon délelőtt a Magyar Telekom mobil-előfizetéssel rendelkező ügyfelei jelentős részének hálózaton belüli hívásai sikertelenek voltak, az előfizetők azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, ki van kapcsolva vagy a hangposta jelentkezik.
Az elsősorban a hálózaton belüli hívásindításokat érintő, és a jelzett időtartamban fennálló zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta. Ennek észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás fokozatosan áll helyre.
A Magyar Telekom ezúton is köszöni ügyfelei megértését és türelmét. A probléma elhárításával a kapcsolatban a szolgáltató természetesen további tájékoztatással szolgál majd. – eddig a hivatalos közlemény.
**********************************
Amit szerkesztőségünk tud a dologról.
Elemezve a különböző internetes portálok kommentjeit úgy tűnik, hogy a hiba a rendszerben 2009. 12. 04-én hajnalban 1:53 perckor jelentkezett.
A hiba fokozatosan az egész országban jelentkezett, így hihető a szolgáltató azon közlése, mely szerint egy szoftverfrissítés okozta a hibát. Az SMS-ek nem értek célba, és a legfurcsább hibaüzenetekkel találkozhattak a hívók, elsődlegesen a hálózaton belül indított hívások esetében. Ennek következtében a bankautomaták nagy része és azon kártyás fizetési rendszerek, amelyek sms-rendszerben kommunikálnak, beleértve az SMS autorizációt használó banki szolgáltatásokat lebénultak, hisze a megerősítő SMS-ek nem értek célba. De nem működött az autópálya matrica és a mobil parkolás sem.
A tapasztalat szerint a GPRS nettel voltak zavarok a 3G viszont működött.
A szolgáltató sokáig hallgatott végül a déli órában közleményben – amit cikkünk elején olvashatnak – elismerte a hibajelenséget. A szolgáltatás várhatóan szombatra áll helyre teljes egészében.
A hiba természete miatt – 4 órán túli szolgáltatás kimaradás – a felhasználók kártérítésre, pontosabban kötbérre jogosultak. Ez a 8 hónapi költés 1 napra eső átlagának nyolcszorosa minden megkezdett 24 óra után. A Nemzeti Hirközlési Hatóság is tud az üzemzavarról, mert jelentéskötelezettsége van a szolgáltatónak