EuroAstra

Még mindig BKV

 Az a jó, ha a legfőbb városvezető sem tudja: mennyibe kerülünk valójában...Az a jó, ha a legfőbb városvezető sem tudja: mennyibe kerülünk valójában…

Tegnapelőtt este az ATV Egyenes beszéd című műsorában Demszky Gábor arról nyilatkozott, hogy a BKV járműparkjából további járműveket szervezne ki szerződéses üzemeltetésre. Arról is nyilatkozott, hogy ezekkel az üzemeltetőkkel tudták fenntartani a sztrájk idején úgy, ahogy Budapest közlekedését.

 Az a jó, ha a legfőbb városvezető sem tudja: mennyibe kerülünk valójában...Az a jó, ha a legfőbb városvezető sem tudja: mennyibe kerülünk valójában…

Tegnapelőtt este az ATV Egyenes beszéd című műsorában Demszky Gábor arról nyilatkozott, hogy a BKV járműparkjából további járműveket szervezne ki szerződéses üzemeltetésre. Arról is nyilatkozott, hogy ezekkel az üzemeltetőkkel tudták fenntartani a sztrájk idején úgy, ahogy Budapest közlekedését.

Demszky Gábor elmondta, "hogy az újabb buszjárat kiszervezés abban is segítséget nyújtana, hogy kiderüljön, ténylegesen mibe kerül a szolgáltatás." Kifejtette azon véleményét is, hogy folytatódnia kell a járműpark cseréjének, a felújításokkal szemben".  A külső partner új buszokkal együtt szerződhetne a szolgáltatásokra."

A BKV gazdaságosan egyféle képen üzemeltethető, csak egészben és az összes üzletág egy kézben tartásával.

A fentiekben elhangzottakhoz a következő hozzáfűzni valóm lenne: Lehetséges, hogy a sztrájk idején ezek a szerződéses járművek biztosították Budapest buszközlekedésének egy részét, de az üzemeltetés során nem azt kell figyelembe venni, mi lesz akkor, ha a vállalat dolgozói sztrájkolni fognak.

Sztrájk általában akkor következik be, ha a dolgozók elégedetlenek a vállalat vezetésének döntéseivel, nem tudják elfogadni a munkakörülményeket és a munkához szükséges feltételeket. Egyértelműen kijelenthetjük, a sztrájk bekövetkezésében a vállalat vezetése nagyarányú szerepet játszik.

A járatok kiszervezésével a közlekedési vállalat nem tudja biztosítani az azonos szintű üzemeltetési feltételeket a szerződéses és a saját dolgozóik számára.

Mivel a járműpark nem homogén (új és használt) ezért nem lehet biztosítani az azonos feltételeket. Egyes járművek a futott kilométerek arányában több javításra szorulnak, mint a többiek.

Nem egészséges az sem, hogy a szervízhálózat nagy része is kiszervezésre került. A javítások szempontjából a külső munkavégzőnek az a célja, hogy minél kisseb anyagi és időráfordítással újra forgalomba tudja állítani az adott járművet, lehetőleg a legnagyobb javítási számla leigazoltatásával, ezzel a tevékenységével elősegíti a járműpark műszaki állagának romlását.

Tételezzük fel, hogy azonos műszaki állapotú szerződéses és BKV üzemeltetésű gépkocsi azonos hibával kerül a műhelybe. Melyik kerül ki hamarabb a javításból. Nem kell különösebben nagy fantázia hozzá.

Annyira hangsúlyozzuk a korrupció elleni küzdelmünket és annak szükségszerűségét, de ezzel a burkolt privatizációval vezetjük be a vállalaton belüli titkolt pénzmozgásokat.

Demszky Gábor közel húsz éve Budapest Főpolgármestere és rezzenéstelen arccal kijelentette, nem tudja, mennyibe kerül a közlekedési szolgáltatás. Ez a kijelentés rengeteg kérdés felvetését teszi szükségessé.

– Ha nem tudják, mennyibe kerül a szolgáltatás, milyen szempontok alapján szervezték ki a különböző szerződéses járatokat.

– Ha nem tudják, mennyibe kerül a szolgáltatás, minek alapján emelték a jegyek és a bérletek árát, minek alapján határozzák meg a külön szolgáltatások árát (büntetések).

– Ha nem tudják, hogy mennyibe kerül a szolgáltatás, akkor minek alapján készítik el a következő évi terveket, mihez viszonyítják az eredményeket, minek alapján fizetik ki a prémiumokat.

– Ha nem tudják, mennyibe kerül a szolgáltatás, akkor felvetődik a kérdés, hogy a közlekedési vállalat és a polgármesteri hivatalban e tevékenységgel foglalkozó dolgozók alkalmasak-e a munkakör ellátására, a Főpolgármesterrel az élen.

Az egyik ma megjelenő napilapban főcímként jelent meg, hogy a szocialisták fővárosi nehéz emberei a szakszervetek segítségével megbuktatni készülnek Kocsis Istvánt, a BKV vezérigazgatóját, ezzel is ellehetetleníteni a főváros közlekedését és káoszt okozni a fővárosban.

Csak magánvéleményem, hogy ez a folyamat már a választási kampány részét képezi a szocialisták részéről, a tisztességes, becsületes korteskedés ellen.

Hulinay András

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük