Pénzben és időben gazdag réteget hozhatna Budapestre a császári luxusvonat
3 perc olvasásAz osztrák Majestic Imperator társaság (http://www.imperialtrain.com/) Ferenc József császár és Erzsébet császárné 1891-ben készült udvari szalonvonatának újjáélesztésével új színt kínál az incentive utazások palettáján. Május 9-én az osztrák társaság, továbbá az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) élményvonatokért felelős részlege, valamint a Magyar Turizmus Zrt. bécsi képviseletének együttműködésében a császári luxus nosztalgiavonat Budapestre látogatott, szalonkocsijaiban osztrák és német újságírókkal.
Az osztrák Majestic Imperator társaság (http://www.imperialtrain.com/) Ferenc József császár és Erzsébet császárné 1891-ben készült udvari szalonvonatának újjáélesztésével új színt kínál az incentive utazások palettáján. Május 9-én az osztrák társaság, továbbá az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) élményvonatokért felelős részlege, valamint a Magyar Turizmus Zrt. bécsi képviseletének együttműködésében a császári luxus nosztalgiavonat Budapestre látogatott, szalonkocsijaiban osztrák és német újságírókkal.
Az esemény alkalmából a cégek vezetői, Gottfried O. Rieck, a Majestic Imperator tulajdonosa, valamint Johann Narrenhofer, az ÖBB nosztalgiavonatait értékesítő részlegének igazgatója a Nyugati Pályaudvar Királyi várójában sajtótájékoztatón ismertette a Bécs-Budapest-Bécs vonalon új attrakcióként indítandó luxus nosztalgiavonat tervét, mely a jövő évtől menetrend szerint közlekedne a két főváros között.
Az MT Zrt. szakemberei szerint az eddig elsősorban MICE-attrakcióként kiaknázott terméket a hazai szolgáltatók bevonásával szabadidős csomagok formájában is piacra lehetne vinni, és nemcsak egynapos programként. Az érdekelt felek egymásra találását elősegítendő az MT Zrt. a sajtótájékoztató mellett egy workshopot is szervezett. Az osztrák partnerekkel való tárgyalásra előzetesen több mint 22 hazai szolgáltató: programgazda, tour operator, illetve hazai szállodacsoport képviselője jelentkezett be.
Egy ilyen, a magyar partnerek közreműködésével létrejövő új termék révén egy magas költésű szegmensből nyerhetne a gazdasági válság óta egyébként is felértékelődött közeli – osztrák és német – piacokról további szállodai vendégéjszakákat Budapest – hangsúlyozta a május 9-i sajtótájékoztatón Szűcs Balázs, a MT Zrt. vezérigazgató-helyettese. Ennek promócióját a nemzeti marketingszervezet a maga eszközeivel támogatni fogja.
Az áprilisi izlandi vulkánkitörés nyomán bekövetkezett légtérzárlat még inkább ráirányította a figyelmet a világszerte amúgy is reneszánszát élő vasúti közlekedésre. Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai képviselet-vezetője hangsúlyozta: egy ilyen különleges ajánlattal az Ausztria és Németország időben és pénzben is gazdag szegmensét lehetne elérni. Hozzátette: az efféle kínálatbővítő törekvések az osztrák piacon a legrövidebb időn belül kedvező fogadtatásra találnak. Válság ide vagy oda, e top küldőpiacunkról a 2008-as 800 ezerről 2009-ben 1 millióra nőtt az utasforgalom, míg az osztrák vendégéjszakák száma országosan 8%-kal, Budapest esetében 15%-kal növekedett.