EuroAstra

Nagyszabású villanyautó teszt a Schneider Electric közreműködésével

A legnagyobb franciaországi kísérleti projekt, a SAVE (Seine Aval Véhicules Électriques) keretében eddig több mint 60 ember próbálta ki, milyen a közlekedés kizárólag villamos energiával.

A legnagyobb franciaországi kísérleti projekt, a SAVE (Seine Aval Véhicules Électriques) keretében eddig több mint 60 ember próbálta ki, milyen a közlekedés kizárólag villamos energiával.

 A Schneider Electric, az energiamenedzsment globális specialistája támogatóként vesz részt a SAVE projektben, amely Franciaország legnagyobb, kizárólag villamos energiával megoldott mobilitás-fejlesztést célul kitűzött kísérleti projektje. A körülbelül 100 jármű és 150 töltőpont bevonásával végzett kísérlet keretén belül 8 Renault Fluence Z.E., 20 Renault Kangoo Z.E. és 11 Nissan Leaf jármű közlekedik a Seine Aval régió útjain. A járművek töltését összesen 101 töltési pont biztosítja, amelyek közül 36 a nagyközönség számára is hozzáférhető az utak mentén, áruházaknál és a parkolóházakban.

 A SAVE projekt annak eredményeként született, hogy a Renault-Nissan csoport, az EDF, az Yvelines megyei önkormányzat, az EPAMSA és a párizsi regionális hatóság közösen elhatározta: nagyléptékű, a villamos hajtású mobilitással foglalkozó kísérletet hajtanak végre Seine Aval területén. A partnerekhez a Schneider Electric és a Total is csatlakozott. A Schneider Electric a töltőinfrastruktúra biztosításával járul hozzá a projekthez. Emellett a vállalat végzi a rendszerek műszaki felülvizsgálatát, illetve az állomások adatainak gyűjtését és energiafogyasztásuk kezelését is.

 A SAVE fórum célja, hogy összegyűjtsék a tesztvezetéseket végző ügyfelek tapasztalatait a töltőinfrastruktúra telepítésével és a villamos hajtású járművek használatával kapcsolatban. Az eddigi eredmények azt igazolják, hogy az ügyfelek villamos hajtású járművekkel kapcsolatos előítéletei azonnal megszűnnek, amint beülnek a volán mögé. A sofőrök a visszajelzések szerint intenzíven használják a járműveket, amiből egyértelműen kitűnik, hogy azok megfelelnek a felhasználók közlekedési igényeinek. A Colizen vállalat például naponta átlagosan 90 km-t tett meg Kangoo Z.E. járművével, míg a 2 ATP MR személyfuvarozó vállalat Fluence Z.E. modellje naponta átlagosan 107 km-t tett meg.

 A SAVE projekt a tervek szerint 2012 szeptemberéig tart majd. A kísérlet következő lépéseként 30 perces töltésre tervezett gyorstöltő állomásokat alakítanak ki két Total szervizben, járműveket biztosítanak magánügyfelek részére, valamint továbbfejlesztik a töltőinfrastruktúrát is. Hosszú távon ezeknek a teszteknek az eredményeivel egészítik ki a városi töltőállomások telepítésével foglalkozó zöld könyv ajánlásait.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük