Átadták az első újjáépített Ipoly-hidat
3 perc olvasásVölner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár adta át a Ráróspuszta-Rárós között újjáépített Ipoly-hidat 2011. október 11-én. A Kárpát-medencei együttélés feltételeinek javítása, a visegrádi országok közötti együttműködés erősítése szempontjából meghatározó jelentőségűek a közös közlekedésfejlesztési beruházások – hangzott el a köszöntőbeszédben.
Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár adta át a Ráróspuszta-Rárós között újjáépített Ipoly-hidat 2011. október 11-én. A Kárpát-medencei együttélés feltételeinek javítása, a visegrádi országok közötti együttműködés erősítése szempontjából meghatározó jelentőségűek a közös közlekedésfejlesztési beruházások – hangzott el a köszöntőbeszédben.
Az Ipolyon épülő hidak hozzájárulnak a folyó Nógrád megyei szakasza mentén élők mobilitásához, az ellenőrzés nélküli határátlépési lehetőség kihasználásához, így közelebb hozzák egymáshoz az észak-magyarországi és a határon túli magyarlakta területeket – hangsúlyozta az államtitkár.
Beszédében emlékeztetett arra, hogy éppen tíz éve kapcsolja össze ismét a Duna két partját, Párkányt és Esztergomot a Mária Valéria-híd. Az Új Széchenyi Terv nemzeti programjának részeként új Duna-híd teremt majd összeköttetést Komárom és Révkomárom között is, tervben van további két új híd építése az Ipoly mentén. E fejlesztések elősegítik a társadalmi és gazdasági kapcsolatok erősödését, bővülését a két ország, a szomszédos térségek között – tette hozzá Völner Pál.
Az államtitkár kifejtette, hogy 2011 párját ritkítóan gazdag éve a kétoldalú közlekedési kapcsolatoknak. A magyar és a szlovák kormány az összehangolt tervezés és építés érdekében néhány hónapja jelölte ki a Miskolc és Kassa közötti gyorsforgalmi út határmetszéspontját. Az összeköttetés a Balti- és az Égei-tengert összekötő észak-déli folyosó fontos szakaszaként javítani fogja a kelet-szlovákiai térség megközelíthetőségét Budapestről és Pozsonyból.
Nyár óta ismét nyitott a gépjárműforgalom előtt a sátoraljaújhelyi határhíd, így a két ország közti határátlépéshez már nem kell a várost elkerülő országúti határátkelőhelyig autózniuk a helyieknek. Az Új Széchenyi Terv forrásaiból folyamatosan épülnek a határon átnyúló kerékpárutak is Magyarország és Szlovákia között.
MTI Fotó: Komka Péter