EuroAstra

A gyors kárrendezés a biztosítási ügyfelek egyik legfőbb elvárása

A stabil megbízható háttér és az alacsony, járulékos költségektől mentes díjak mellett a gyors ügyintézést tartják a legfontosabb szempontnak hazai biztosítási ügyfelek – derült ki a Genertel direktbiztosító megbízásából végzett friss kutatásból.

 

A stabil megbízható háttér és az alacsony, járulékos költségektől mentes díjak mellett a gyors ügyintézést tartják a legfontosabb szempontnak hazai biztosítási ügyfelek – derült ki a Genertel direktbiztosító megbízásából végzett friss kutatásból.

 

A kárrendezési folyamattal elégedetlenek közül legtöbben (64 százalék) az eljárás hosszát és bonyolultságát kifogásolták. Nem véletlen, hogy a piacon egyes biztosítók kárrendezési garanciát vezetnek be: a Genertel például a lakáskárokat igazoló dokumentumok beérkezését követő öt napon belül garantálja a kártérítés utalását, és ezt szolgáltatását novemberben a cascóra is kiterjeszti.

 

Az ügyféligények részletes megismerésére koncentráló felmérés során megkérdezett 1000 főnek 12 különböző biztosítói jellemzőt kellett fontossági sorrendbe raknia, a legfontosabb elvárt tulajdonságok a következők voltak:

 

Tulajdonság

Átlagos rangsor (1: legfontosabb)

Megbízhatóság, stabilitás

3,4

Kedvező ár/érték arány

3,7

Pótlólagos költségek hiánya

4,7

Gyors kárügyintézés

4,8

Országos fiókhálózat

6,7

Az ábrák forrása: NRC Piackutató a Genertel megbízásából

 

Fentiek olyan elvárásokat is maguk mögé szorítottak, mint például a komplex szolgáltatások elérhetősége, a nemzetközi biztosítói háttér vagy a személyes ügyfélmenedzser megléte.

 

A válaszadók, akiknek 61 százaléka rendelkezett már kárügyintézési tapasztalattal, átlagosan 15 napot jelöltek meg elvárható kárrendezési határidőnek – jelentős szórással:

 

„A kárrendezés során az ügyfél sokszor kiszolgáltatott helyzetben van, ami nagyfokú odafigyelést kíván a biztosítóktól. Különösen a lakások (viharkárok, árvizek) esetében gyors a helyreállítási igény, a lakhatás mielőbbi biztosítása miatt. Ezért a lakásbiztosításoknál vezettük be elsőként a kárrendezési garanciát – emelte ki Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója. – A piacon újszerűnek számító vállalásunk értelmében amennyiben a szükséges dokumentumok beérkezését követő öt munkanapon túl utaljuk csak a kártérítést, a garancia értelmében az ügyfelet a következő fél évre szóló díjának jóváírásával kompenzáljuk a késedelemért. A szolgáltatás körét folyamatosan bővítjük, november 1-től már a casco termékekre is kiterjesztjük."

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük