Magyar pisztráng nyerte a SIAL D’OR magyarországi döntőjét
6 perc olvasás
A Trade Magazin SIAL d'Or termékversenyén a PLP Seafood Hungary Kft., lett a nyertese a hűtött nem tejtermék kategóriának. A PLP 2011 decemberében fél éves termékfejlesztést követően kezdte meg a SELFISH márkanevű termékcsalád piaci bevezetését és a februári versenyen érdemelték ki kategóriájuk első helyezését. A magyarországi fordulót követi a májusi kanadai megmérettetés. A nyertes cég terméknevének megalkotását és a csomagolástervezést az Avalanche Kreatív Ügynökség készítette.
A Trade Magazin SIAL d'Or termékversenyén a PLP Seafood Hungary Kft., lett a nyertese a hűtött nem tejtermék kategóriának. A PLP 2011 decemberében fél éves termékfejlesztést követően kezdte meg a SELFISH márkanevű termékcsalád piaci bevezetését és a februári versenyen érdemelték ki kategóriájuk első helyezését. A magyarországi fordulót követi a májusi kanadai megmérettetés. A nyertes cég terméknevének megalkotását és a csomagolástervezést az Avalanche Kreatív Ügynökség készítette.
A PLP Selfish termékcsalád 4 tagja (pisztráng, pangáziusz, norvég lazacfilé, afrikai harcsafilé) közül a pisztráng indulhat végül a májusi kanadai megmérettetésen.
– Örülök, a sikerünknek, és hogy a pisztráng képviselheti Magyarországot Kanadában. – jelentette ki Palotás Péter a PLP egyik tulajdonosa, aki évtizedes tapasztalattal rendelkezik a friss hal értékesítés terén. – Cégünk fő célkitűzése a magyarországi halfogyasztás elfogadása és növelése. Az itthoni halfogyasztás fő gátja, és a fogyasztók ellenállásának fő oka, hogy sokan nem szeretik a halszagot, félnek a szálkától, és továbbra sem tudják, hogyan készítsék el a halat. Ezen segít, hogy termékeink szagmentes, cseppmentes, az eltarthatóságot meghosszabbító biztonságos csomagolásban kerülnek forgalomba, továbbá, hogy a hal csomagolással együtt süthető meg. A csomagoláson bőven helyeztünk el információt az adott hal elkészítésével kapcsolatban.
A nevet kiötlő és a csomagolást is tervező Avalanche Kreatív Ügynökség art directora, Baranyai Júlia így nyilatkozott a megbízásról: – Minden kreatív ügynökség álma egy ilyen megbízás. Nálunk mindenki – enyhén szólva – izgatott lesz, ha egy komplett márkázási feladat fut be hozzánk, ami magába foglalja a márkanév kitalálást, a szlogenírást, az arculattervezést és még a termékcsomagolást is. Így lehetőségünk van a teljes márkastratégia kiépítésére, ami nagy kihívás, de a legizgalmasabb feladat is egyben.
– Abból indultunk ki – mondja Baranyai Júlia – hogy egyre nagyobb az igény a különleges, exkluzív termékekre, és ez már nem csak egy szűk kör kiváltsága. Még ha sokan csak ritkán, de akkor is szeretnének megengedni maguknak egy kis luxust. Néha az önzés indokolt, sőt szükségszerű! Innen jött a Selfish név, ami – láss csodát – tartalmazza a fish szót is. 14 éve foglalkozunk márkaépítéssel, de elmondhatjuk, hogy önmagában ennyire tömör és sűrített márkanevet még nem találtunk ki. A Selfish márkanévben benne van a termék, benne van az életstílus (a „mert megérdemlem" attitűd) és benne van a fogyasztó is, hiszen kutatásokból tudjuk, hogy termékre sokkal inkább fogékony az egyedülálló, módosabb réteg.
Az art director szerint, míg a márka név összekacsint a fogyasztóval (aha, önző vagyok, ja, de azért beteszlek a kosaramba és otthon jól megsütlek), addig a „Hétköznapi ínyenceknek" szlogen megerősíti döntésében: a hétköznapokban is szüksége van az embernek egy kis öntörődésre. A logóban (két egymás köré fonódó halacska) szerencsés módon benne van az S betű, és utal az egészségre, kerekségre, és a természeti körforgásra, arra, hogy az elfogyasztott hal helyébe újabb hal lép. Két kategóriába osztották a 12 féle haltípust: meleg éghajlatról és hideg éghajlatról származó halakra, így alkották meg a meleg és hideg tónusú csomagolásokat. A csomagolás tervezésénél számításba vették, hogy elegáns, ha a termék látszódik, de ugyanakkor ne legyen túl naturalisztikus (nem biztos, hogy a vásárló halfejet és halszemet akar látni).
A nyertes terméket jelenleg a Match, Interspar áruházakban lehet kapni, illetve korlátozottan a TESCO-ban. Várható a közeljövőben a Cora és az Auchan üzletekben is. A bevezetés óta folyamatosan növekszik a gyártás mennyisége.
A PLP Seafood Hungary Kft budaörsi halfeldolgozó üzem, ahova naponta érkezik friss hal szállítmány a világ minden pontjáról. A cég a friss hal választékát egészíti ki a gyorsfagyasztott termékekkel. Magyarországon egyedülálló módon, cégünk -70 C fokos, ultra mélyfagyasztó hűtőkapacitással is rendelkezik, így kínálatunkban a legfrissebb tengeri termékek mellett megtalálhatóak a különböző gyorsfagyasztott halak, rákok, kagylók épp úgy, mint a legkifinomultabb Japán sashimi követelményeknek is megfelelő ultra-mélyfagyasztott termékek.
A budaörsi „halpiacot" üzemeltető cég legfontosabb küldetésének érzi, hogy megszerettesse a halat itthon, a „piac" nyitásával pedig szeretnék mind privát vevőknek, mind pedig a kereskedelmi lánc partnereiknek megmutatni, hogyan kell friss halat árulni. Ide hetente 5 nap érkezik friss hal a világ minden pontjáról. A boltban a halakon kívül minden kapható, ami egy vacsorához kellhet, fűszer, bor stb. rendszeresen lehet kóstolni, és helyben fogyasztani osztrigákat, friss halakból szashimit, füstölt halakat és szombatonként rendszeresen főzök valamit, így legutóbb bouillabaise-t, korábban Bergenske Fiskesoupp-ot. A boltot hamarosan bővítik egy kikötői dockra emlékeztető terasszal, ahol grillpulton a helyben vásárolt halakat akár meg is sütik.
A SIAL d'Or 2012 februári innovatív versenyre több mint 50 terméknevezés érkezett 8 kategóriában. A 13 fős szakmai zsűri értékelése alapján az alábbi eredmények születtek.
A párizsi SIAL nemzetközi élelmiszer-ipari kiállításhoz kapcsolódó SIAL d'Or termékverseny lehetőséget teremt, hogy kétévente 30 ország innovációi egymással versenyre kelve vívjanak meg a sikerért. Magyarországról egyedüliként a Trade magazin kapott meghívást, hogy 2012-ben ismét tagja legyen a SIAL d'Or nemzetközi zsűrinek.
A SIAL d'Or 2012 termékverseny magyarországi fordulójának nyertesei:
1. Édes élelmiszer termék kategóriában:
Aranyszarvas.com Kft. – Terfézia Szarvasgombás praliné fadobozban és exkluzív csomagolásban
2. Sós élelmiszer termék kategóriában:
Univer Product Zrt. – Karikás Pista szeletelt, erős paprika
3. Hűtött nem tejtermék kategóriában
PLP Seafood Hungary Halkereskedelmi Kft. – Selfish Pisztráng zöldfűszeres vajjal süthető vákuumtasakban
4. Édes fagyasztott termék kategóriában
Prima Maroni Kft. – Geszti Eszti gyorsfagyasztott-termékcsalád
5. Sós fagyasztott termék kategóriában
Mirelite Mirsa Zrt. – Mirelite Vadasmártás
6. Alkoholos ital kategóriában
Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. – Heineken limitált kiadású multipack
7. Nem alkoholos ital kategóriában:
Szentkirályi Ásványvíz Kft. – Szentkirályi ásványvíz 1 literes
8. Bor kategóriában
Vinart és Koch Pincészetek – Cabernet Sauvignon Rosé borok, 2011 évjárat, Élő borhőmérős címkézés