Budapesten találkoztak az európai kereskedelemfejlesztési ügynökségek vezetői
3 perc olvasás
2012. október 4-5-én a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) adott otthont az ETPO (European Trade Promotion Organisation) vezetői éves találkozójának, amelyet immáron 53. alkalommal rendeztek meg. A kétnapos konferencián a HITA-hoz hasonló kereskedelemfejlesztési ügynökségek elnökei és vezérigazgatói vettek részt 22 tagállamból.
2012. október 4-5-én a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) adott otthont az ETPO (European Trade Promotion Organisation) vezetői éves találkozójának, amelyet immáron 53. alkalommal rendeztek meg. A kétnapos konferencián a HITA-hoz hasonló kereskedelemfejlesztési ügynökségek elnökei és vezérigazgatói vettek részt 22 tagállamból.
Az 1950-es évek végétől megrendezett eseménysorozat célja, hogy a résztvevők megvitassák a legfontosabb közös teendőket, a problémákra együtt dolgozzanak ki megoldásokat, továbbá, hogy módszertani tapasztalatcserére kerüljön sor. Jelenleg az ETPO-nak 27 államból több mint 40 tagja van, ezek mind különféle kereskedelemfejlesztési intézmények.
A HITA által szervezett rendezvényen 22 ország képviseltette magát. A találkozó a "Felpezsdíteni Európa kereskedelemfejlesztési ügynökségeit" címet viselte, célja a kereskedelemfejlesztés, mint tevékenység újragondolása, stratégiai súlypontok áthelyezésének lehetősége, illetve a meglévő legjobb tapasztalatok megosztása volt.
A konferenciát Andrew G. Vajna a nemzeti filmipar megújításáért felelős kormánybiztos nyitotta meg, aki az esemény nyitóakkordjaként elmondta, hogy a filmipar megreformálása révén – amely jó eszköze az ország márka építésének is – Magyarország felkerül a filmgyártás világtérképére, ami jelentős gazdasági húzóerőt jelenthet.
„Európának vissza kell szereznie a versenyképességét. Azok az egyedi értékek, amelyek jellemzik a kontinensünket, mint például: kulturális sokféleség, kreativitás, magas színvonalú oktatás, kutatás-fejlesztés, politikai folyamatok átláthatósága és a demokratikus értékek tiszteletben tartása, sok egyéb mellett, vissza kell, hogy vezessék Európát a stagnálás állapotából a dinamikus növekedés felé." – hangsúlyozta Dobos Erzsébet, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal elnöke megnyitóbeszédében.
Hidvéghi Balázs, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára előadásában kiemelte: „Magyarország gazdasága rendkívül nyitott, jelentős mértékben épül a külkereskedelemre. Az áru- és szolgáltatásexport GDP-hez viszonyított aránya 87 százalék, és a kivitel erősen koncentrált az Európai Unió tagállamai irányában. A 2010-2020 közötti időszakra szóló külgazdasági stratégia kiemelt célja a nyugati országokkal eddig is folytatott kereskedelmi kapcsolatok bővítése, valamint a keleti országok felé való nyitás.
Ezen gazdaságpolitikai törekvések megvalósításában kiemelt szerepük van a nemzeti kereskedelemfejlesztési ügynökségeknek, amelyek segítik a nemzetközi kereskedelem fellendülését."