Dizájnerek tervezik meg a Heineken jövőjét.
A Heineken globálisan is élen jár egyedi, innovatív kampányok és aktivitások megvalósításában annak érdekében, hogy a világ legnépszerűbb prémium sörét a fogyasztókkal közösen alakítsák.
A Heineken globálisan is élen jár egyedi, innovatív kampányok és aktivitások megvalósításában annak érdekében, hogy a világ legnépszerűbb prémium sörét a fogyasztókkal közösen alakítsák.
Idén pedig a 140 éves márka ennél is tovább ment. Tehetséges, feltörekvő dizájnerekre bízta a születésnapi „Limited Edition" palackjainak megálmodását.
A Heineken arra kérte rajongóit, hogy inspirációt merítve a múltból, a Facebookon remixeljék a cég 140 éves történelmének grafikai elemeit, és azokból tervezzék meg a márka jövőjét.
A „RemixOurFuture"néven futó akció is fémjelzi a holland sörmárka elkötelezettségét az innováció és kortárs vizuális művészet integrálásában.
„Miközben folyamatosan fejlődünk, haladunk előre, nem felejtjük alapértékeinket – innováció, találékonyság és kreativitás. Ezek járultak hozzá, hogy a Heineken ikonikussá váljon az elmúlt 140 év leforgása alatt. A Remix remek alkalom, hogy ennek szellemiségében a múltunkra építve valami újat teremtsünk. Büszkék vagyunk, hogy idén is világszerte több millió feltörekvő tehetséget mozgatunk meg, akik teljes alkotói szabadsággal a történelmünk emlékei és saját egyéniségük ötvözésével létrehozhatják a Heineken jövőjét". – mondta Bram Westenbrink, a HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. marketing igazgatója.
Ez az első alkalom, hogy cég elérhetővé teszi összes féltve őrzött képét, logóját, csomagolását, hogy ezzel is elősegítse a legkreatívabb tervek megszületését. A versenyzők teljes alkotói szabadságot kapnak, és korlátozás nélkül használhatják a fellelhető képeket, grafikai elemeket a jövő üvegének tervezésénél. A nyertes pedig örökre beírja magát a Heineken gazdag történelmébe, hiszen egy éven át világszerte milliók fogyasztják majd kedvenc sörüket az általa megálmodott palackból.
Az elmúlt hónapokban világszerte formatervezők és grafikusok ezrei munkálkodtak a legtökéletesebb palack megtervezésén, hazánkat pedig a Heineken felkérésére 8 fiatal tervező is képviseli; az ő munkáikból március 21-én az Erzsébet téri Le Méridien Budapest White Lounge bárjában kiállítás is nyílik. A nemzetközi mezőny legjobb 30 alkotását pedig áprilisban a milánói Divathéten is bemutatják.
Ács Zoltán, a kiállítás szervezésében szakmai partnerként közreműködő Design Terminál kreatív igazgatója elmondta: rendkívül jó kezdeményezésnek tartják a Heineken pályázatát, amely ismét hozzájárul ahhoz, hogy a fiatal magyar tervezők nemzetközi környezetben is bizonyíthassák tehetségüket, kreativitásukat.
A nemzetközi színtéren való bemutatkozás, és a kötöttségek nélküli alkotás lehetősége mellett az alkotói identitástudat szerepére hívta fel a figyelmet a pályázat kapcsán Käesz Judit, a Sign tervezőiroda részéről.
„Érdemes megfigyelni, hogy nem csak a globális nemzetközi trendek, vagy a felkéréshez adott iránymutatás formálják egy-egy év alkotásait, hanem sokszor tetten érhető az alkotók hangulata, vagy akár nemzeti karaktere is. Ebből a szempontból is érdemes lesz megfigyelni az idei kínálatot!"
http://www.heineken.com/hu/home.aspx
http://www.facebook.com/heineken
Lantai József