Legkorszerűbb technikái és innovatív járműkoncepciói révén a BMW fejlett prémiummodellek gyártójaként központi szerepet játszik az egyéni mobilitás jövőjének formálásában. Legfrissebb fejlesztései, amelyek a jelen és a jövő modelljei számára egyaránt biztosítják a vezetés a márkára oly jellemző élvezetét, folyamatosan fejlesztett gazdaságosság mentén jelenhetnek meg Németországban, a 2011 -es Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával. A világ legjelentősebb autószalonja a BMW számos új modellje világpremierjének helyszínéül is szolgál, egyaránt nagyjelentőségű fejlesztéseket sorakoztatva fel a motortechnika, az intelligens könnyűszerkezetes építés, valamint a jármű és környezete közötti fejlett hálózatok területén.

 

 

 

Legkorszerűbb technikái és innovatív járműkoncepciói révén a BMW fejlett prémiummodellek gyártójaként központi szerepet játszik az egyéni mobilitás jövőjének formálásában. Legfrissebb fejlesztései, amelyek a jelen és a jövő modelljei számára egyaránt biztosítják a vezetés a márkára oly jellemző élvezetét, folyamatosan fejlesztett gazdaságosság mentén jelenhetnek meg Németországban, a 2011 -es Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával. A világ legjelentősebb autószalonja a BMW számos új modellje világpremierjének helyszínéül is szolgál, egyaránt nagyjelentőségű fejlesztéseket sorakoztatva fel a motortechnika, az intelligens könnyűszerkezetes építés, valamint a jármű és környezete közötti fejlett hálózatok területén.

 

 

 

 

Az e formában a 2009-es IAA alkalmával tartott nagysikerű bemutatkozás után a BMW, a és a Rolls-Royce márkák a 11-es pavilonban az idén ismét együttesen jelennek meg a nagyközönség előtt. A közvetlenül a frankfurti vásárváros új főbejárata mellett elhelyezkedő csarnok nem csupán mintegy 12 ezer négyzetméter földszinti alapterülettel szolgál, hanem az aktív vezetést is magában foglaló járműbemutatókra is alkalmas. A kiállítási terület körül húzódó, több száz méter hosszú körpálya a vezetés élményének személyes megtapasztalására hív.

 

 BMW 3 Individual

BMW 3 Individual

 

 BMW 5 GT M PacketBMW 5 GT M Packet

A BMW csoport összes márkájának közös megjelenése az idén első alkalommal foglalja magában a BMW i almárkát is. A BMW Í3 Concept és a BMW i8 Concept világpremierjével a BMW csoport kétségkívül a 2011-es Frankfurti Autószalon egyik fő különlegességével szolgál. A két koncepciómodell az új almárka, a BMW i első sorozatgyártású autói felé vezető utat jelöli ki, látványos ízelítőt adva e kíváncsian várt majdani szériamodellek stílusából. A BMW Í3 a BMW lipcsei gyárában 2013-tól, míg a BMW Í8 röviddel ezt követően gördülhet majd le a szerelőszalagról.

 

 BMW 5 GT M Packet

BMW 5 GT M Packet

 BMW 6 Coupe Individual

BMW 6 Coupe Individual

 BMW 6 Coupe IndividualBMW 6 Coupe Individual

A mindeddig Megacity Vehicle néven ismert BMW Concept i3 kifejezetten nagyvárosi körülmények között definiálja a jövő mobilitási kihívásait, mégpedig a BMW jellemző karakterét képviselő első elektromos hajtású prémiummodellként. A BMW i8 Concept a sportautók legújabb generációjának képviselője: progresszív, intelligens és innovatív szellemiségű. Hálózatról tölthető (plug-in) hibridkoncepciója a belsőégésű és az elektromos motort a vezetés egészen kivételes élménye mentén kombinálja, amely leginkább az extrém alacsony tüzelőanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás világában tett kalandos utazásként írható le.

 

 BMW 7 High Security

BMW 7 High Security

 BMW 7 High Security

BMW 7 High Security

 BMW 520d EfficientDynamics

BMW 520d EfficientDynamics

A károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitás hajtásrendszereinek a BMW EfficientDynamics koncepció alatti fejlesztésével párhuzamosan további jelentős eredményeket is sikerült elérni a belsőégésű motorok tüzelőanyag-fogyasztásának és károsanyag-emissziójának további mérséklése terén. Jelentős elemét képezte ennek az új generációs benzines illetve további dízelmotorok bemutatása, amelyek a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) technikáját alkalmazzák. A műszaki megoldások e csomagja illetve az Automatikus Motorleállítás és -indítás rendszerének (Automatic Start Stop Function) számos további modellben történő bevezetésével a tervezők sikerrel optimalizálhatták tovább a menetteljesítmények és a tüzelőanyag-fogyasztás kapcsolatát. Az újonnan kifejlesztett „ECO PRO" üzemmód mindemellett további hatékony lehetőségeket kínál a mindennapok forgalmában elérhető fogyasztáscsökkentésre.

 BMW ECO PRO

BMW ECO PRO

 BMW ECO PRO

BMW ECO PRO

 BMW i3BMW i3

 

A 2011-es Frankfurti Autószalon alkalmával a BMW új modellek egész sorát mutatja be, amelyek motorjai kifejezetten a gazdaságosság jegyében születtek, s a tüzelőanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérséklésének számos fejlett megoldását sorakoztatják fel. A BMW EfficientDynamics legújabb technikái már e modellek szériafelszereltségének alapvető részét képezik. Más gyártókkal összevetve, akik hasonló megoldásaikat kizárólag speciális modellváltozatokban vagy jelentős felár ellenében kínálják, a BMW különösen jelentős lépéseket tett a közúti közlekedés emissziós értékeinek mérsékléséért.

 BMW i3

BMW i3

 BMW i3

BMW i3

BMW i3

BMW i3

 

A nagyközönség előtt a 2011 -es Frankfurti Autószalonon első ízben megjelenő, új BMW 1 -es sorozat szintén számos tekintetben élvezheti a BMW EfficientDynamics koncepciója kínálta megoldások előnyeit. Az alsó-középkategóriájú modell e második generációja a vezetés élménye és a gazdaságosság terén egyaránt mércéül szolgálhat kategóriájában. A BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) technikájával működő, erőteljes négyhengeres motorok, a legkorszerűbb futómű-konstrukció, harmonikus tengelyterhelés-eloszlás és a szegmensben még mindig különlegességnek számító hátsókerék-hajtás egyedülállóan sportos menettulajdonságokkal ruházza fel a BMW 1-es sorozat tagjait. Motorpalettáján a benzines erőforrások új generációjának két képviselője, valamint három rendkívül gazdaságos dízel aggregát sorakozik, a 100 kW/136 LE és 135 kW/184 LE közötti teljesítménytartományt ölelve fel. Az Automatikus Motorleállítás és -indítás (Automatic Start Stop Function) és az „ECO PRO" üzemmódot is tartalmazó Driving Experience Control rendszere manuális és az automata sebességváltó mellett egyaránt a szériafelszereltség részét képezi. Az új BMW 1-es érett személyisége jól érzékelhetően továbbfejlesztett menetkényelmében, sportosan elegáns formavilágában, illetve utastere minőségi és modern karakterében is egyértelműen kifejezésre jut.

 

 BMW i3

BMW i3

 BMW i3

BMW i3

BMW i3

BMW i3

Az új BMW 1 -es szériafelszereltsége immár a légkondicionálót is magában foglalja, első és hátsó lábtere egyaránt jóval tágasabb az elődje által kínáltnál, csomagtere pedig 30 literrel, egészen 360 literig bővült. Extrafelszerelésként mindegyik motorváltozat kombinálható az alsó¬középkategóriában különlegességnek számító nyolcfokozatú automata sebességváltóval. A további felszerelések között szerepelnek például a változó áttételű, sportos kormányzás, az adaptív felfüggesztések és a BMW ConnectedDrive legkorszerűbb vezetői segédrendszerei. A BMW 1-es sorozatában első ízben megjelent technika az előzési tilalmakra is figyelmeztető (No-passing Info) Sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info), valamint a ráfutásos ütközés veszélyét érzékelő (Collision Warning) funkciót is tartalmazó Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Lane Departure Warning).

 

 BMW i8

BMW i8

 BMW i8BMW i8

 

 

Az új BMW M5 igazán elegáns formában képviseli a tényt, mely szerint a kiemelkedő mérnöki tudás még a legmagasabb teljesítménykategóriákban is meggyőző gazdaságossággal szolgálhat. A 2011-es Frankfurti Autószalon szolgál színhelyül e közismert modell ötödik generációja világpremierjéhez, amely eredetileg a versenypályákra kifejlesztett technikák segítségével kínál pilótájának vérpezsdítő vezetési élmény jellemezte business-limuzint. Az új BMW M5 hajtásáról egy 412 kW/560 LE teljesítményű, magas fordulatú V8-as motor szolgál, amely az M Kettős Turbófeltöltő (M TwinPower Turbo) technikájával – a márka „M" modelljeire jellemző stílusban – különösen széles fordulatszám-tartományon kínál folyamatosan intenzív vonóerőt. A maximális teljesítmény mintegy tíz, míg forgatónyomatéki csúcsa tekintélyes 30 százalékkal növekedett elődjéhez képest, immár 680 newtonméteres értéket produkálva. Az EU-tesztcikluson mért tüzelőanyag-fogyasztás azonban mindezzel párhuzamosan 30 százalékkal alacsonyabban, 100 kilométerenként 9,9 literen alakul. A V8-as aggregát hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Drivelogic „M" sebességváltón keresztül továbbítja hatalmas teljesítményét a hátsókerekek felé, amelyek között az új fejlesztésű Active M differenciálmű gondoskodik minden menethelyzetben az optimális nyomatékelosztásról. E fejlett technika a különösen dinamikus szituációkban és síkos útfelületen is optimális vonóerő¬átadási képességeket biztosít.

 BMW i8BMW i8

 BMW i8

BMW i8

 BMW i8

BMW i8

 

A kifejezetten e modell számára tervezett cockpit mellett az egyedi kezelés koncepciója is nagyban hozzájárul a beltér semmi mással össze nem téveszthető „M érzetéhez". Az új tervezésű középkonzolon a váltókar köré csoportosuló kezelőgombok a hajtásrendszer és a felfüggesztések paramétereinek egyéni igényei és az aktuális menetkörülmények szerinti szabályzását teszik lehetővé a vezető számára. Ennek során a motor alapvető karakterisztikája illetve a sebességváltó kapcsolási programja mellett az M Servotronic kormányberendezés karakterisztikája, a Dinamikus Csillapítás-szabályzás (Dynamic Damper Control) valamint az M Dynamic üzemmóddal bővített Dinamikus Menetstabilizáló (Dynamic Stability Control; DSC) jellegmezeje is változtatható. Mindezeken túl első ízben két M Drive gomb is látható a kormánykeréken, amelyekkel az említett beállítások tárolhatók és igény szerint bármikor lehívhatók.

 

 BMW i8

BMW i8

 BMW i8

BMW i8

 BMW M5BMW M5

A BMW 520d EfficientDynamics Edition a már-már extrém takarékos felső-középkategóriájú prémium limuzin legújabb megtestesítőjeként a 2011-es Frankfurti Autószalonon mutatkozik be. A limuzint 135 kW/184 LE teljesítményű négyhengeres erőforrás hajtja, az EU-tesztciklus során pedig 100 kilométerenként mindössze 4,5 literes tüzelőanyag-fogyasztást produkált. A mérsékelt fogyasztás mellett a még dinamikusabb menetteljesítmények szolgálatában a BMW 5-ös sorozat motorválasztékát a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) technikájával működő, új négyhengeres erőforrások teszik teljessé. A modellkínálat immár a BMW 520i és a BMW 528i, illetve több újabb összkerékhajtású változatra is kiterjed. Első ízben jelenik meg a palettán a nyolchengeres BMW 550i Touring. A BMW ConnectedDrive kínálatában a Comfort Access további szolgáltatásaként már a hátsó ablakok és a csomagtér¬ajtó távirányítású nyitása, valamint a BMW új generációs Szélvédő Kijelzője (Head-Up-Display) is szerepel.

 

 BMW M5

BMW M5

 BMW M5

BMW M5

 BMW M5BMW M5

Az új BMW 6-os Coupé formavilága, elődjét is felülmúló menetdinamikai képességei, kényelmi felszerelései és még tágasabb lábtere tekintetében egyaránt a márka exkluzív álomautó hagyományainak hú folytatója. Az új BMW 6-os Coupé a 2011-es Frankfurti Autószalonon tartott európai premierjével együtt az új BMW 6-os Cabrio további motorváltozatai is bemutatkoznak. Mindkét modell palettáján megjelenik az új, sportos hathengeres erőforrás, amely 3,0 literes hengerúrtartalmából a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) alkalmazásával 230 kilowattot (313 LE) produkál. Ugyancsak első ízben szerepel a BMW 6-os sorozat kínálatában a BMW xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer. A forgatónyomaték az első és a hátsó kerekek közötti elektronikus szabályzású elosztása a 300 kW/407 LE teljesítményű, V8-as aggregát hajtotta BMW 650i xDrive Coupe és BMW 650i xDrive Cabrio modellekben a dinamika, a vonóerő-átadási képességek és a vezető biztonságérzete tekintetében egyaránt új dimenziókat nyit.

 

A BMW X1 gazdaságosság terén betöltött úttörő szerepe a tüzelőanyag-takarékos és mérsékelt károsanyag-kibocsátású, ám élvezetes vezetés törekvései nyomán új modellváltozattal bővült. A szintén a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozó BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition a kompakt BMW X-modell karakteres mozgékonyságát még kedvezőbb tüzelőanyag-fogyasztási értékekkel kombinálja. A BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) rendszerével működő, négyhengeres dízelmotorja 120 kW/163 LE teljesítménnyel szolgál. A BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition átlagos tüzelőanyag¬fogyasztása 100 kilométerenként 4,5 liter, amelyhez kilométerenként 119 gramm széndioxid kibocsátása párosul.

 

A BMW X1 motorpalettája egy új fejlesztésű, szintén a BMW Kettős Turbófeltöltő technikáját alkalmazó négyhengeres benzines erőforrással is bővül. A 135 kW/184 LE teljesítményű aggregát a BMW X1 xDrive20i és a BMWX1 sDrive20i modellekbe kerül.

 

A BMW Z4 legújabb motorjait még intenzívebb sportosság jellemzi, ám mindvégig optimális gazdaságosság mentén. A roadster palettája most két, a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) rendszerével konstruált, új fejlesztésű négyhengeres benzinmotorral bővül. A BMW Z4 sDrive20i és a BMW Z4 sDrive28i 2,0 literes erőforrásainak teljesítménye 135 kW/184 LE illetve 180 kW/245 LE, s először kombinálhatók a roadster kínálatában szereplő nyolcfokozatú automata sebességváltóval is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük