A Microsoft legújabb böngészőjét most még kevesen használják, de az Internet Explorer 9 jelenléte már így is kimutatható a statisztikákban.

 

A Microsoft legújabb böngészőjét most még kevesen használják, de az Internet Explorer 9 jelenléte már így is kimutatható a statisztikákban.

A nemrég megjelent, kizárólag Vista és Windows 7 operációs rendszereken futó böngésző egyelőre mindössze 0,2%-os részesedést tudhat magáénak a böngészők versenyében az AdStat weboldal mérései szerint. Épphogy kimutatható eredményével az IE9 egyelőre jelentősen elmarad elődje népszerűségétől, a 8-as számú Explorertől, amit jelenleg a hazai internetezők 19,2%-a használ, és így a második legkedveltebb böngészőnek mondható a magyar felhasználók körében. A legnépszerűbb böngésző továbbra is a Firefox 3.6, amely 38,9%-os részesedésével hónapok óta tartja első helyét a versenyben.

A sorrend verziószámok nélkül sem különbözik. A két óriás, az 52,3%-os Firefox és a 33,5%-os Explorer mögött a harmadik helyen a Google Chrome böngészőt találjuk 10,6%-kal. A dobogóról jócskán lemaradva, negyedik helyen az Opera böngésző áll 3,1%-kal.

Habár az alig két éves Chrome most még nem szól bele az elsőségért zajló küzdelembe, de 10,6%-os népszerűsége igencsak figyelemreméltó, hiszen egy évvel ezelőtt, 2009 őszén még az Operával állt fej-fej mellett, s csupán 2,9%-ot szeletet tudhatott magáénak a teljes böngészőtortából.

Az új Internet Explorer viszont nemcsak a Firefox, de a Chrome növekedését is veszélyeztetheti, ha a felhasználók megszeretik és a korábbi változatok rossz emlékei ellenére hajlandóak lesznek visszatérni rá. Bár a Microsoft is elismeri, hogy a jövőben nem várható, hogy a valamikori 90% fölötti részesedést elérjék, de elemzők szerint elképzelhető, hogy az új böngésző megfordíthatja a korábbi évek trendjeit, és megáll a részesedés csökkenése.

A http://adstat.adverticum.com/ oldalon elérhető AdStat egy ingyenes szolgáltatás, amely az Adverticum AdServer mérései alapján pontos képet ad a hazai internetezők technikai, technológiai hátteréről, valamint az online hirdetések legnépszerűbb formáiról. A havi rendszerességgel frissülő, publikus oldalon folyamatosan, akár visszamenőleg is nyomon követhetők a böngészőháború fejleményei.

Az Adverticum AdServer azon böngészőket „látja" és méri, amelyek megjelenítik az Adverticum AdServer által kiszolgált hirdetéseket. Ebből következően az adatokat torzíthatják adblockerek, mobiltelefonos böngészők, azonban a torzítás nem befolyásolja az időről időre megismételt mérésekből kiszámítható trendeket, sőt alapvetően az arányokat sem. Magát a mérést egy – a maga nemében egyedülállóan széleskörű – mintavételes eljárásnak lehet tekinteni. A minta mérete óriási: a mérés során több mint 3 milliárd hirdetést jelenített meg az Adverticum. A mérésben 2,4 millió böngésző adata szerepel. A fenti adatok szeptember harmadik hetében kerültek rögzítésre.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük