A Linea Directa Communications 2008 nyarán telefonos kutatást végzett a közép-kelet-európai régióban, amely során több mint ezer marketing vezetőt kérdezett meg vállalata direkt marketinges gyakorlatáról.

 

A Linea Directa Communications 2008 nyarán telefonos kutatást végzett a közép-kelet-európai régióban, amely során több mint ezer marketing vezetőt kérdezett meg vállalata direkt marketinges gyakorlatáról.

A felmérés egyértelműen megállapította, hogy a válaszadók egyhangúlag magasra értékelik a direkt marketing (DM) tevékenységek szerepét és hasznát.

Ugyanakkor arra is rámutat, hogy a mai direkt marketinges gyakorlat még mindig alulfejlett és kiaknázatlan.

A közép-kelet-európai regionális kutatást CATI módszertan alkalmazásával végezték román, cseh, lengyel, szlovák és magyar szakemberek megkérdezésével. A válaszadók különböző ipari szegmenseket képviseltek, többek között a pénzügy (bankok, biztosítók), az FMCG, az IT, a kiskereskedelem, a szállodaipar és a turizmus területéről.

A felmérés eredményei egyértelműen arra utalnak, hogy a vállalkozások többsége méri a direkt marketing (DM) hatását és felismeri jelentőségét új ügyfelek akvirálása céljából, valamint az ügyfelek elégedettségének és hűségének növelésében.

Ugyanakkor azt is megállapíthatjuk, hogy a cégek jelentős részének kicsi az adatállománya, és csak kevés DM csatornára hagyatkozik. Az is nyilvánvalóvá vált, hogy csak töredékük szervez ki operatív DM feladatokat ügyfélkapcsolati központokba.

Magyarország sereghajtó az öt résztvevő ország között: hazánkban kevesebb mint feleannyi vállalkozás (17,77%) keres külső partnert DM tevékenységeihez, mint a Cseh Köztársaságban (43,5%), Szlovákiában (42,98%) vagy Lengyelországban (39,26%). Talán meglepő, de az outsourcing-ot választó cégek esetében nem a telefonos értékesítés, hanem az ügyfélszolgálat (65%) a legnépszerűbb kiszervezett feladatkör nemzetközi szinten.

Az volt a célunk, hogy tükröt tartsunk a mai direkt marketing gyakorlat előtt, megmutassuk alakulását, használhatóságát és mérhetőségét a régión belül több iparágban is. Az eredmények nem kifejezetten meglepőek, kiemelik az iparágunkban rejlő óriási lehetőségeket. Úgy tűnik, hogy a vásárlóérték még mindig nem elsődleges a piacainkon.

Teljesen egyértelmű, hogy még csak most léptünk az ügyfél dialógus ösvényére, de az eredmények máris felbátorítanak, hogy még gyorsabban haladjunk és még mélyebbre ássunk egy olyan világban, ahol a dialógus és az együttműködés ereje különbözteti meg a sikert a hibától."- mondta Duško Kos, a Linea Directa Communications nemzetközi elnök-vezérigazgatója.

A magyarországi Linea Directa Communications ügyvezető igazgatója, Anko Reijnders hozzátette: „A felmérés megmutatta, hogy a vállalatok ismerik és értik a direkt marketing folyamatok kiszervezésének előnyeit. A mai bonyolult gazdasági helyzetben arra számítunk, hogy a vállalkozások még intenzívebben fordulnak ebbe az irányba. Mi készen állunk arra, hogy támogassuk őket ebben."

A Linea Directa Communications a Studio Moderna csoport részeként egyike a régió legnagyobb és leggyorsabban fejlődő direkt marketing vállalkozásainak. Közép-Kelet-Európa 19 országában van jelen.

Közép-kelet-európai ügyfélkapcsolati központjai lehetővé teszik, hogy a Linea Directa Communications az egész régióban több csatornán keresztül nyújtson DM szolgáltatásokat.

Fő tevékenységei a call center, az adatbázis szolgáltatások és a hűségprogramok.Ügyfelei között számos iparág (IT, pénzügy, kereskedelem, autóipar és FMCG) jeles képviselője megtalálható.

http://www.linea-directa.eu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük